پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 05
کد خبر: ۱۲۱۱۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
بررسی نرخ بیکاری نشان می‌دهد که ١٢,١ درصد از جمعیت فعال کشور، بیکار بوده‌اند.

شعارسال: نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار زمستان ١٣٩٦ منتشر شد. بررسی نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ١٢,١ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور حکایت از آن دارد که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ١٣٩٥)، ٠.٤ درصد کاهش و نسبت به فصل گذشته (پاییز ١٣٩٦) ٠.٢ درصد افزایش داشته است.

در زمستان ١٣٩٦ حدود ٣٩,٧ درصد جمعیت ١٠ساله و بیشتر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان١٣٩٥)، ٠.٨ درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته (پاییز١٣٩٦)، ٠.٤ درصد کاهش داشته است.

نرخ بیکاری جوانان ٢٩- ١٥ ساله نیز حاکی از آن است که ٢٥,٢ درصد از جمعیت فعال ٢٩- ١٥ ساله بیکار بوده‌اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری جوانان ٢٩-١٥ ساله حاکی از آن است که این شاخص نیز نسبت به فصل مشابه در سال گذشته ٠,٣ درصد کاهش و نسبت به فصل قبل٠.٢درصد افزایش پیدا کرده است.

بررسی سهم اشتغال ناقص بیانگر آن است که در زمستان ١٣٩٦، ١١,٥ درصد جمعیت شاغل‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیشتر و...) کمتر از ٤٤ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ٣٦,٤ درصد از شاغلان ١٥ ساله و بیشتر ٤٩ ساعت و بیشتر در هفته کار کرده‌اند.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی نشان می‌دهد که بخش خدمات با ٥٢,١ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ٣٢.٦ درصد و کشاورزی با ١٥.٣ درصد قرار دارند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری ساعت 24 ، تاریخ انتشار: 22فروردین 1397، کدخبر:  344801،www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
بازار کار امسال که اصلا در قیاس با سال های گذشته خوب نبوده است ؛ دولت کاش در زمینه تامین شغل برای جوانان بهتر عمل کند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
ینی اونقدری که کاهش یافته به قول خودشون تازه اونقدری کمه که اصلا به چشم نمیاد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
مسئولینمون به هیچکدوم از قول های کار افرینیشون عمل نکردن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
درسته که میزان بیکاری کم تر شده است ولی این میزان هنوز هم نسبت به کشور های دیگه همچنان بالا هست
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین