پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
رئیس دادگستری بندر مرزی آستارا از رتبه دوم دادگستری شهرستان بعد از رشت به لحاظ تراکم در ورودی پرونده خبر داد.

شعار سال: رئیس دادگستری بندر مرزی آستارا از رتبه دوم دادگستری شهرستان بعد از رشت به لحاظ تراکم در ورودی پرونده خبر داد.

 احمد عبادی، در آیین بهره برداری از پروژه طرح توسعه فیزیکی ساختمان دادگستری آستارا که با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد ، اظهار کرد : فضای جدید دادگستری شهرستان با وسعت 700 مترمربع در سه طبقه با صرف هزینه ای معادل 12 میلیارد ریال در کمتر از 20 ماه احداث شده است.

وی با بیان اینکه فضا جدید می تواند تا چند سال آینده پاسخگوی نیازها باشد، ادامه داد : در حال حاضر 14 قاضی و 54 همکار اداری در دادگستری شهرستان فعالیت می کنند که با توجه به حجم کار ، سه قاضی و 10 کارمند دیگر نیاز است.

عبادی با تأکید بر اینکه دادگستری شهرستان آستارا بعد از رشت رتبه دوم را به لحاظ تراکم در ورودی پرونده دارد، افزود : این شهرستان از لحاظ سیاسی یکی از مهمترین شهرستان های گیلان است و موقعیت مرزی بر اهمیت این خطه افزوده است.

وی با اشاره به اینکه دادگستری آستارا در سه حوزه محاکم، دادسرا و شوراهای حل اختلاف فعالیت می کند ، گفت : در بخش دادسرا چهار شعبه دادیاری و یک شعبه دادرسی فعال و در بخش شوراهای حل اختلاف نیز 11 شعبه داریم که یکی از شعبات، شعبه ویژه زندان است.

رئیس دادگستری آستارا ، با بیان اینکه در شهرستان بیش از 5 هزار واحد صنفی فعالیت می کنند ، بیشترین پرونده ورودی به دادگستری شهرستان را در حوزه های مشروبات الکلی ، مواد مخدر و ضرب‌ و جرح عنوان کرد و یادآور شد : متوسط رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا 16 روز ، در شوراهای حل اختلاف 40 روز و در محاکم قضایی 62 روز است.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد : با توجه به اهمیت شهرستان ، باید توجه ویژه و متفاوتی در حوزه قضایی به آن شود تا این مدت زمان را کاهش دهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 30 فروردین 97، کدمطلب:97013011692، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین