پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
عدم ارائه طرح مدون توسط شهرداری لیسار درباره وضعیت جایگاه زباله این شهروندان لیسار را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.
شعار سال: عدم ارائه طرح مدون توسط شهرداری لیسار درباره وضعیت جایگاه زباله این شهروندان لیسار را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

سلول زباله شهر لیسار در مجاورت رودخانه هره دشت و نزدیکی چاه آبی که اداره آب و فاضلاب روستایی از آن برای پمپاژ آب به شبکه روستایی استفاده می‌کند قرار دارد.

فاصله این محل از محور ارتباطی تالش به آستارا و پل لیسار حدود 400 متر بوده که سمت جنوبی آن واحدهای مسکونی، مزارع و باغ‌های کیوی قرار دارند و حتی تعدادی از پرندگان، احشام و حیواناتی دیگری همچون اسب‌های سرگردان از انبوه زباله‌ها تغذیه می‌کنند.

پیش‌ازاین، زباله موجود تا چندین سال به‌صورت شبانه سوزانده، دود و بوی ناشی از آن تمام فضای شهر و روستاهای اطراف را در برمی‌گرفت.

دخالت اداره حفاظت محیط‌زیست و دادگستری کرگانرود سبب شد تا این فرایند متوقف و سلولی بزرگ‌تر برای دفن پسماند حفر کنند اما باز هم فرایند درست دفن متوقف و پسماند به‌صورت انباشته و بدون اینکه با خاک بپوشانند، به حال خود رها کردند.

وزش باد از دره رودخانه هره دشت، بارش باران و گرمای هوا عواملی هستند که سبب شده بوی نامطبوع زباله هر از چند گاهی به مشام اهالی منطقه برسد. مشکلی که در ساعات پایانی روز به اوج خود رسیده و موجب نارضایتی مردم شده تا جایی که طوماری را برای اعتراض به شهرداری لیسار امضا کردند.

 غلامحسین عبداللهی، شهروند لیساری است که در خیابان شهید بهشتی و نزدیک‌ترین نقطه به سلول تخلیه پسماند یک فروشگاه نوشت‌افزار دارد.

وی این روزها از بوی ناخوشایند سخن می‌گوید که در این خیابان بیشتر از سایر نقاط است و اندک مشتری‌ها را فراری می‌دهد.

حمید قنادی محمدی، پزشک عمومی و دارای مطب در همین خیابان است و از ناراحتی مضاعف بیماران خود به دلیل استشمام بوی نامطبوع پسماند گلایه شدید می‌کند.

بخشدار کرگانرود تالش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش نیز با تأکید بر وضعیت نامطلوب سلول زباله لیسار و با توجه به اینکه این مکان در محدوده شهر واقع‌شده شهرداری را متولی مدیریت پسماند دانسته و مجموعه اقداماتی درگذشته برای حفاری سلول بزرگ‌تر انجام‌شده را کافی نمی‌داند.

مانی زرشکی با اذعان به انتقاد درست مردم لیسار در مورد نحوه مدیریت و بوی نامطبوع محل دفن پسماند از رسیدگی موضوع در یک کارگروه تخصصی خبر داد و تصریح کرد: اقداماتی شامل پوشاندن زباله تخلیه‌شده با خاک به‌عنوان راهکار موقت به‌زودی اجرا می‌شود و کارگروه قصد دارد تا پیش از آغاز فصل تابستان و گرمای هوا این مکان را که در غرب لیسار و مجاورت رودخانه قرار دارد را تعطیل و به نقطه جدیدی منتقل کند.

* شهرداری لیسار تاکنون طرح مدونی برای مدیریت پسماند نداشته است

عضو شورای اسلامی شهر لیسار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش با اشاره به جمعیت پنج‌هزارنفری تالش بیان کرد: تالش با تولید روزانه دو تن زباله روبرو بوده و مردم 10 روستای اطراف، قسمت عمده زباله خود را طی ساعات مختلف شبانه‌روز در مخازن نصب‌شده تخلیه می‌کنند.

مجتبی نصرتی با اشاره به اینکه سطل‌های زباله همیشه پر منجر به تشدید مشکل زباله در شهر شده است بیان کرد: شهرداری لیسار تاکنون طرح مدونی برای مدیریت پسماند نداشته و به همین دلیل نمی‌تواند از اعتبارات دولتی استفاده کند.

وی با بیان اینکه با تأیید مکان جدید در نظر گرفته‌شده سلول موجود تعطیل و به نقطه‌ای خارج از شهر منتقل می‌شود گفت: کاهش تولید زباله و تفکیک انواع تر و خشک، کم‌هزینه‌ترین راه‌های مقابله با این مشکل است.

شهرداری لیسار تاکنون طرح مدونی برای مدیریت پسماند نداشته است و به همین دلیل نمی‌تواند از اعتبارات دولتی در این مورداستفاده کند و به نظر می‌رسد حل مشکل سلول زباله شهر لیسار نیازمند همت جدی مسئولان شهرستان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1397، کدخبر: 13970224000983 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
در زمینه انباشت زباله ها و عدم رفعشون واقعا داریم به قرون وسطی بر میگردیم تو ایران
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین