پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۵
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اعلام کرد: نشستی در روز دوازدهم اسفند ماه جاری با حضور نماینده سازمان میراث فرهنگی کشور برای ثبت روستای سمقاور کمیجان برگزار می‌شود.

شعارسال: به نقل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی اظهار داشت: در راستای ارتقای جایگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در کشور و ایجاد زیرساخت‌ها برای ارتقای این جایگاه در سطح جهانی، با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، مقدمات ثبت روستای سمقاور کمیجان در شهرستان کمیجان به‌عنوان روستای ملی صنایع دستی به انجام رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در راستای ارتقای جایگاه استان مرکزی در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی، روستای سمقاور کمیجان شهرستان کمیجان به‌عنوان روستای ملی صنایع دستی ثبت می‌شود.

*** ثبت نام ۳۰۰ هنرمند از روستای سمقاور کمیجان در لیست هنرمندان صنایع‌دستی

حسینی خاطر نشان ساخت: روستای سمقاور با جمعیت دو هزار و ۱۰۰ نفر دارای ۸۰ کارگاه منبت‌کاری است که ۳۰۰ هنرمند در این کارگاه‌ها به انجام فعالیت مشغول هستند و نام حدود ۳۰۰ هنرمند دیگر نیز از این روستا به‌زودی در لیست هنرمندان صنایع‌دستی استان ثبت شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در پایان تصریح کرد: ثبت ملی این روستای صنایع دستی زمینه‌ای است برای ثبت جهانی آن به‌عنوان روستای جهانی صنایع دستی در رشته منبت، که می‌تواند رتبه استان مرکزی را در حوزه هنرهای سنتی به‌طور چشمگیری ارتقا بخشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت روستانیوز، تاریخ انتشار: 8اسفند1396، کدخبر: 64606: www.roustanews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین