پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۳۵۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
رئیس اتاق تعاون ایران با تشریح مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی ایران، ۱۴ محور پیشنهادی برای حمایت از تولید داخلی را مطرح کرد.

شعار سال: رئیس اتاق تعاون ایران با تشریح مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی ایران، ۱۴ محور پیشنهادی برای حمایت از تولید داخلی را مطرح کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران گفت: اهتمام مجلس در نظارت بر حسن اجرای قوانین مرتبط در حوزه تولید، محیط کسب‌وکار، استانداردسازی و کاهش هزینه‌های نظام توزیع کشور با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مصرف، استفاده از ظرفیت تولیدات در بخش‌های مسکن به‌خصوص با اولویت نوسازی بافت‌های فرسوده، حرکت به سمت عدم وابستگی بودجه به نفت، کاهش واردات مربوط به کالاهای مصرفی، لوکس و کالاهای مشابه داخلی، همچنین مبارزه جدی با فساد و رانت اقتصادی از مهم‌ترین اولویت‌های موردتوجه برای حمایت از تولیدات داخلی است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، اخذ مالیات بر فعالیت‌های غیرتولیدی و غیرمولد، تمرکز و تقویت دیپلماسی سیاسی-اقتصادی برای توسعه صادرات محصولات داخلی، راهبرد توسعه صنعتی با همکاری بخش‌های غیردولتی، تهیه بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان برای ارتقای بهره‌وری و اصلاح فرآیند تولید، اراده جدی قوای سه‌گانه برای بهبود فضای کسب و کار و کاهش مجوزها و امضاهای طلایی، ثبات اقتصاد کلان (تورم، نرخ ارز، نرخ سود) و تبلیغات رسانه‌ای در حمایت از کالای ایرانی را از دیگر اولویت‌های پیشنهادی برای حمایت از تولیدات داخلی برشمرد.

وی افزود: رشد سرمایه‌گذاری داخلی، فراهم کردن بسترهای مناسب برای رشد اقتصادی، فراهم‌کردن زمینه برای توانمندی بخش تعاونی و خصوصی و مردمی‌کردن اقتصاد و عملیاتی کردن سیاست‌های کلی نظام و بهبود فضای کسب‌وکار بخشی از خواسته‌های مدیران ارشد نظام است. رئیس اتاق تعاون ایران، تصریح کرد: ضروری است که مسوولان نظام اقتصادی با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اولویت دادن به موضوعات مهم در سال‌جاری، تمام اهتمام خود را برای تحقق شعار سال ۹۷ و رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران متمرکز و با مشارکت دادن تشکل‌های غیردولتی در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصاد، به توسعه کشور کمک کنند. وی افزود: بخش تعاون به‌عنوان یکی از سه بخش اصلی اقتصاد، از ظرفیت مناسبی برای توسعه تولید داخلی برخوردار است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 27 خرداد 97، کدمطلب:۳۴۰۱۱۳۷، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین