پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
اعتراضات دی ماه که تمام شد تعدادی از دانشجویان بازداشت شدند وشماری هم به کمیته انضباطی دانشگاه‌ها معرفی شدند. حالا بعد از گذشت چند ماه احکام برخی از همین دانشجویان صادر شد.

شعار سال: اعتراضات دی ماه که تمام شد تعدادی از دانشجویان بازداشت شدند وشماری هم به کمیته انضباطی دانشگاه‌ها معرفی شدند. حالا بعد از گذشت چند ماه احکام برخی از همین دانشجویان صادر شد. احکامی که البته برای خیلی هایشان سنگین است آن هم برای چند روزی که برخی از دانشجویان در دانشگاه‌ها دست به تجمع زدند. البته بیشتر اعتراض‌ها هم نسبت به برخورد امنیتی با دانشجویان و صدور احکام قضایی سنگین برای آنها صورت گرفته است. موضوعی که دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران بر آن اشاره می‌کند و می‌گوید: اعتراضات دانشجویان این دانشکده به احکام صادره برای چند تن از دانشجویان دستگیر شده در جریان اعتراضات دی ماه 96 است.محمد کاظم پرهیزکار می‌گوید: نهادهای امنیتی وارد دانشگاه شدند، دانشجویان را بازداشت کردند و حالا هم برایشان حکم صادر کردند این در حالی است که دانشگاهیان نسبت به احکام صادر شده برای دانشجویان معترضند؛ احکام هشت، شش و دو سال احکامی است که برای دانشجویان صادر شده و رسانه‌ای هم شده است.البته احکام صادر شده برای برخی از دانشجویان مورد اعتراض وزارت علوم هم بوده است و مسئولان این وزارتخانه نسبت به آن واکنش نشان دادند. مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی درباره احکام صادر شده برخی از دانشجویان به خبرنگار ایران، می‌افزاید: این احکام بدوی است و دانشجویان می‌توانند به آن اعتراض کنند چرا که پیش‌بینی می‌شود در دادگاه تجدید نظر این احکام تغییرکند.البته این را هم اضافه کنم که ما در کنار دانشجویان تلاش می‌کنیم هیچ گونه مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

دکتر مسعود شمس بخش به کمیته بررسی وضعیت دانشجویان معترض در دیماه گذشته اشاره می‌کند و می‌گوید: وزیر علوم دستور داد تا کمیته‌ای برای بررسی وضعیت دانشجویانی که درگیر مسائل قضایی بودند تشکیل شود. در این کمیته معاونان فرهنگی، دانشجویی و حقوقی وزیر علوم به همراه شخص وزیر حضور دارند. آنها تلاش می‌کنند تا دانشجویان هیچ گونه حکمی نداشته باشند.

پیگیر احکام دانشجویان معترض دی ماه هستیم

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی درخصوص پیگیری وضعیت دانشجویان معترض در دی ماه سال گذشته اظهار می‌کند: مسأله این دانشجویان در دولت مطرح شده و پیگیر کارشان هستیم. طبق دستور رئیس جمهوری که در سالگرد رونمایی منشور به صراحت اعلام کردند، ما هیچ دانشجوی ستاره‌داری نباید داشته باشیم و وزارت علوم هم در حال پیگیری است.

شهیندخت مولاوردی درباره رسیدگی به احکام صادر شده برای دانشجویانی که در اعتراضات دی ماه بازداشت شده‌اند، می‌گوید: پیگیر کار این دانشجویان هستیم در هیأت دولت این بحث مطرح شده است، در حال حاضر هم احکام بدوی این دانشجویان صادر شده است که باید ببینیم احکام قطعی چیست.وی درباره تعیین تکلیف وضعیت دانشجویان ستاره‌دار و اینکه گفته می‌شود بلاتکلیفی این گروه از دانشجویان مغایر با حقوق شهروندی است، اظهار می‌کند: طبق دستور رئیس جمهوری که در سالگرد رونمایی منشور صراحت اعلام کردند، ما هیچ دانشجوی ستاره‌داری نباید داشته باشیم و وزارت علوم هم در حال پیگیری است. چند موردی باقی مانده‌اند که هم ما پیگیر هستیم و هم وزارت علوم در حال پیگیری است.دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در پاسخ به این سؤال که آیا دیداری با این دانشجویان داشته است یا خیر، عنوان می‌کند: خیر، دیداری با این دانشجویان نداشته‌ام اما تمامی اخبار را رصد می‌کنم، ‌مطالب‌شان بررسی می‌شود، خودشان هم مکاتبات و گزارشاتی را برای ما ارسال می‌کنند. ما به سهم خودمان پیگیر مطالبات دانشجویان ستاره‌دار هستیم که به نتیجه برسیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار -------، کدمطلب: 470931 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین