پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
دکتر جواد منصوری در برنامه «گفت و گوی سیاسی» شبکه رادیویی گفت وگو اظهار داشت: اگر هوشمندی و درایت حضرت امام خمینی(ره) نبود، انقلاب اسلامی از مسیر اصلی خود منحرف می شد.

شعارسال: برنامه «گفت و گوی سیاسی» با موضوع بازخوانی مفهوم انقلابی گری در دهه چهارم انقلاب، مولفه ها و الزامات و با حضور دکتر اصغر ایمانی (استاد دانشگاه)، دکتر جواد منصوری (فعال سیاسی) و دکتر فریدالدین حدادعادل (کارشناس فرهنگی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر جواد منصوری با اشاره به مفهوم انقلابی­ گری و ویژگی های یک شخص انقلابی، گفت: یک انقلاب بزرگ ترین رسالت خودش را تغییر قالب نهادها و قوانین و روابط موجود به سمت یک قوانین متعالی می داند.

وی با بیان این که استمرار و اخلاص، شرط اساسی کار انقلاب است، عنوان کرد: یقینا یک انقلاب در یک مدت کوتاه نمی تواند به تمام اهداف خود دست یابد، از این رو باید روحیه و عمل انقلابی همواره در استمرار و ادامه باشد.

این پژوهشگر مسائل سیاسی در همین خصوص اضافه کرد: خوشبختانه در انقلاب اسلامی با وجود امام خمینی (ره) توانستیم از آثار سو انقلابی گری های غیر منطقی جلوگیری کنیم، به طوری که اگر هوشمندی حضرت امام نبود امکان داشت که انقلاب به انحراف و هرج و مرج کشیده شود.

وی با اشاره به عملکرد انقلابی افراد در انقلاب، افزود: انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن را با بی قانونی و هرج و مرج در تضاد است، یک فرد انقلابی باید بزرگترین همت خود را در راستای حاکمیت قانون خرج کند.

در بخش دیگر این برنامه دکتر اصغر ایمانی در خصوص مبنای مباحث انقلابی گری عنوان کرد: انقلاب در واژه به معنای تغییر و دگرگونی است، با این تعریف با پیروزی انقلاب اسلامی بنیان های یک رژیم فاسد توسط مردم برچیده شده است.

وی در ادامه مباحث مربوط به انقلابی گری در راستای انقلاب افزود: برای این که انقلاب بعد از پیروزی استمرار داشته و در راستای اهداف اصلی خودش ادامه مسیر دهد، نیازمند کار انقلابی گری است.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که انقلابی گری ها توسعه ی ماهیت می دهند، گفت: وقتی که انقلاب شد تمام زندانی ها آزاد شده و بسیاری از اشخاص روی کار آمدند که یکی از نشانه های بارز انقلابی گری است، در طرف دیگر تدوین و بازنویسی قانون اساسی کشور در آن دوران به نوعی انقلابی گری به حساب می آمد.

وی با بیان این که انقلابی گری تبعین واقیعت ها در شرایط زمانی و مکانی است، عنوان کرد: به گفته ی شهید مطهری باید شِمر زمان حاضر را شناخت، و این موضوع یعنی انقلابی گری درست و صحیح.

دکتر اصغر ایمانی با اشاره به این که نسل چهارم انقلاب نیاز ضروری به انقلابی گری دارند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر برخی از جریان ها در تلاش هستند تا جوانان را دور از انقلاب نگه دارند، و از واژه ی انقلاب، پیامد های نارس را منتقل کنند.

وی با تاکید به این که انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان ادامه دارد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی هنوز به پیروزی نهایی نرسیده است، چرا که جبهه استکبار و ظلم هنوز به مخالفت های خود ادامه می دهند.

در ادامه همین موضوع دکتر فریدالدین حدادعادل از طریق تماس تلفنی با اشاره به مفهوم انقلابی گری در دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران، گفت: مقوله ی عدالت و پیشرفت که در پیوند با انقلابی گری است، می تواند عدالت و پیشرفت را در راستای تحقق اهداف آرمان های انقلاب اسلامی به ثمر برساند، یعنی باید بتوانیم هوشمندانه پیشرفت را در راستای آرمان های امام و شهدا قرار داده با رویکردی انقلابی- اسلامی پیش برویم.

وی با اشاره به مقوله ی اقتصاد مقاوتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بیش از هر چیز دیگر به استقلال کشور ناظر است، به طوری که اگر ما بخواهیم انقلابی بمانیم به پیشرفت نیاز داریم و اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید در عرصه های مختلف اقتصادی استقلال عمل داشته باشیم.

این کارشناس مسائل فرهنگی همچنین در ادامه تصریح کرد: اگر ما بخواهیم انقلابی بمانیم و پیشرفت کنیم، باید فقر و محرومیت را ریشه کن کرده و با رویکردی مبنی بر فقر زدایی پیش برویم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22فروردین1395، کدخبر: 3595124: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین