پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
موافقت با استعفای شهردار رشت توسط اعضای شورا و پس‌ازآن انتظار حسرت خوردن برای دیگران به‌واسطه پذیرش استعفای وی یک بام و دو هوایی است که سال‌هاست رشت و مردمانش از آن دستخوش ناملایمات شده و رنج می‌برند.
شعارسال: در چهل و نهمین جلسه صحن شورای رشت با پذیرش استعفای مسعود نصرتی شهرداری غیربومی که پیش از آمدنش بسیاری حضور او را برای کلان‌شهر رشت مبارک دانسته و او را شهرداری چهارساله معرفی کردند، توسط اعضای شورای شهر رشت عملاً پرونده وی را که شصت و پنجمین شهردار رشت به‌حساب می‌آید بسته شد.

نصرتی در ۱۳ شهریور سال ۹۶ با 11 رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر رشت به‌عنوان شهردار رشت انتخاب شد، انتظار می‌رفت با انتخاب شهردار رشت در نخستین روزهای فعالیت شورای پنجم بالاخره داستان دنباله‌دار عزل و نصب‌های مکرر شهردار رشت به اتمام برسد، اما این قصه همچنان ادامه یافت و گویا قرار نیست که مجموعه شهرداری و شهروندان ثبات و آرامش طولانی‌مدت را از سوی مسئولان تجربه کنند.

مسعود نصرتی، شهرداری که عملکرد مثبت وی توسط برخی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و کارکنان شهرداری شهر قزوین (محل سابق خدمت وی) زبانزد و در مدت‌زمان حضور کوتاهش در شهرداری رشت نیز موجبات ثبات و آرامش کارکنان مجموعه شهرداری را فراهم کرده و قرار بود موتور محرک توسعه رشت باشد با اعلام استعفای خود از سمت شهرداری رشت خداحافظی کرد.

در جلسه استعفای شهردار در محل ساختمان شورای رشت مواردی توسط یکی از اعضای شورا مطرح شد که تعجب‌برانگیز و قابل‌تأمل است.

به سوگ نشستن عضو شورای شهر رشت پس از استعفای نصرتی

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در جلسه بررسی استعفای شهردار گفته بود که از کوتاه بودن عمر شهرداران رشت غبطه می‌خورد و شهرداری رشت را پس از دوران مسئولیت نصرتی دارای اقدامات زیربنایی بسیاری عنوان کرد.

این عضو دلسوز شورای اسلامی شهر رشت که از استعفای شهردار رشت بسیار ناراحت است، موافقت با استعفای نصرتی را بی‌وفایی می‌داند که در آینده موجب حسرت خواهد شد.

مباحثی که توسط این عضو شورا مطرح شد بسیار تعجب‌برانگیز بوده و از سخنان وی این‌گونه استنباط می‌شود که گویا رسانه‌ها و شهروندان و یا حتی مدیران شهرداری رشت با استعفای شهردار رشت موافقت کرده‌اند.

اعضای شورایی که در جلسه استعفای شهردار رشت غمنامه سروده و از دست دادن نصرتی را حسرتی برای آیندگان اعلام کردند در زمان رأی‌گیری برای ماندن و یا رفتن شهردار رشت دستان خود را به‌عنوان موافق بالابرده و استعفای وی را پذیرفته بودند.

تحمیل ۵۰ مشاور جدید به شهرداری رشت در زمان نصرتی

اگر بخواهیم تمامی انتقاداتی که در مدت‌زمان حضور 11 ماهه نصرتی در جایگاه مدیریت شهری توسط برخی از اعضای شورا به وی درباره اجرایی نشدن پروژه‌های عمرانی شهرداری، تحمیل ۵۰ مشاور جدید به شهرداری رشت را نادیده بگیریم باز این سؤال مطرح است که چرا در شرایطی که برخی از اعضای شورا این‌گونه نسبت به توانمندی‌های شهردار رشت ایمان‌دارند، با استعفای وی موافقت کردند.

آیا منافع شهر و شهروندان برای برخی از اعضای شورا جزو اولویت‌ها نبوده و اگر چنین بوده پس چرا با استعفای شهردار رشت که معتقدند بسیار توانمند و باتجربه بوده موافقت کردند.

اگر در جلسه شورا با استعفای نصرتی موافقت نمی‌شد، یقیناً وی ناچار به ماندن و خدمت به شهر بود و شاید وسوسه رفتن به تهران و پذیرفتن مسئولیت معاونت شهرداری‌های کشور به‌مرور از ذهنش پاک می‌شد.

موافقت با استعفای شهردار رشت توسط اعضای شورا و پس‌ازآن انتظار حسرت خوردن برای دیگران به‌واسطه پذیرش استعفای وی یک بام و دوهوایی است که سال‌هاست رشت و مردمانش از آن دستخوش ناملایمات شده و رنج می‌برند.

نقره‌داغ شدن شهر باران‌های نقره‌ای در عزل و نصب‌های بی‌جای شهرداری رشت

رشت درگذشته جزو پنج شهر زیرساختی کشور بوده و امروزه با انبوه زباله‌های سراوان، آلودگی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب و دیگر دردهای آشکار و نهان دست‌وپنجه نرم می‌کند.

حسرت خوردن درباره گذشته و یا انتظار به حسرت نشستن برای دیگران در آینده دردی از شهر باران‌های نقره‌ای دوا نکرده و رفع مشکلات نیازمند صداقت، همدلی و عزمی راسخ است.

بهتر است با استعانت از پروردگار و دوری جستن از هرگونه بازی‌های سیاسی، یک بام و دوهوا بودن را کنار گذاشته و برای زخم‌های کهنه شهرمان مرهمی اثرگذار باشیم، امید است با انتخاب شهرداری اصلح و توانمند توسط اعضای شورا پاسخی مناسب به این مطالبه به‌حق مردم رشت داده شود.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 4 مرداد ، کد خبر: ۱۳۹۷۰۵۰۲۰۰۰۶۱۸ ، farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین