پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
اخبار حکایت از این دارد که در سال حمایت از کالای ایرانی فروشگاه زنجیره‌ای اسپار با همکاری ژن های خوب قصد دارد فعالیت خود را در تهران و برخی شهرهای کشور آغاز کند.

شعار سال: در سال حمایت از کالای ایرانی قفسه های فروشگاه های زنجیره ای روز به روز اروپایی تر می شود. ویترین فروشگاه ها مانور تجملات کالاهای لوکس شده در حالی که این روز ها تامین برخی اقلام اساسی با دشواری همراه است. این مساله باعث می شود اجناس داخلی به فروش نرسد و کارگر ایرانی به اخراج و کارفرما به ورشکستگی نزدیک تر شود. در همین حال اخبار حکایت از این دارد که فروشگاه زنجیره ای خارجی با همکاری ژن های خوب قصد دارد فعالیت خود را در تهران و برخی شهرهای کشور آغاز کند.


پیگیری‌ها نشان می‌دهد که شهرداری تهران نیز موافقت اولیه خود را با فعالیت فروشگاه زنجیره ای "اسپار" اعلام کرده و توافقاتی صورت گرفته است.

***اما ماجرای ورود فروشگاه اسپار به کشور چیست؟

اصل ماجرا از اینجا آغاز می شود که آقای «م» از کیلومترها آن طرف تر پای در خاک ایران می‌گذارد و در قالب استارتاپ و با بهره گیری از رانت فرزند یک فعال سرشناس اصلاح‌طلب، بر مجموعه شهری اعمال فشار می‌کند تا مجوز ورود اسپار و تاسیس فروشگاه در ایران را کسب کند. در واقع با رونق گرفتن فروشگاه های خارجی و طرد تولیدات وطنی آن هم در سال حمایت از کالای ایرانی حال پرسش اینجاست که مسئولان مربوطه چگونه می خواهند پاسخ بیکار شدن کارگران ایرانی را بدهند؟

***فروشگاه هلندی اسپار، چه سوابقی دارد؟

شرکت SPAR دارای بیش از 12700 فروشگاه در 45 کشور جهان است. این شرکت در سال ۱۹۳۲ توسط آدریان وان‌ول در هلند تاسیس شد و آن در شهر آمستردام قرار دارد.[1] ورود این هایپر مارکت در کشور ها به منزله شکست خرده فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای بومی است.


روزنامه بلژیکی لالیبره در سال 1915 ماهیت اسلام ستیزانه هایپر مارکت اسپار را افشا می کند، به نوشته این روزنامه، اسلام ستیزان از عرضه گوشت حلال در این فروشگاه زنجیره ای به شدت انتقاد و اعتراض می کردند. سرانجام فروشگاه زنجیره ای "اسپار" (SPAR) در اتریش، فروش گوشت حلال را در همه شعب بزرگ خود در اتریش ممنوع کرد. این اسلام هراسی در حالی است که جمعیت قابل توجهی از مسلمانان در اتریش ساکن هستند .

Jean-Charles Naouri، مدیر عامل گروه کازینو، صاحب شاخه فرانسه اسپار یک یهودی الاصل فرانسوی است. Tobias Wasmuht یکی از مدیران اصلی اسپار برای توسعه برند خود اقدام به همکاری با گروه اسرائیلی NENI می کند، این گروه آشپزی را خانم Haya Molcho ، مدرس مشهور آشپزی در شبکه ها و شو های تلویزیونی و فستیوال های غذایی اسرائیل مدیریت می کند. برند NENI برگرفته از نام های چهار پسر وی Nuriel/Elior/Nadiv/Ilan می باشد که هر چهار نفر آن ها در اسرائیل به دنیا آمدند . یکی از مراکز اصلی و پرطرفدار این برند سواحل تل آویو است. گفتنی است شوهر خانم Haya Molcho ،آقای SamyMolcho ، رقصنده و هنرمند مشهور تئاتر است که تسلط وی بر حرفه اش وی را به چهره ای نوستالژیک و پرطرفدار در اسرائیل مبدل کرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مشرق، تاریخ 10 مرداد 97، کد مطلب: 879789: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
ا.ف75
خیلی از این ژن های خوب بعد ها مشخص میشه که چه رابطه هایی با دشمنان ایران و اسلام داشتن و میهمن خودشون رو به خاطر پول فروختن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین