پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
تهران، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیاست، با همان مشخصاتی که در بیشتر شهرهای دنیا مشترک هستند. مسیرهای طولانی، ازدحام و شلوغی، ترافیک و مشغله زیاد از ویژگی‌های اصلی این کلان شهر هستند که زندگی و تفریح را در آن مشکل می‌کنند.

شعارسال: در دنیای مدرن امروز برای رفع هر مشکلی راه حلی پیدا کرده‌اند، مثلا برای حل مشکل رفت و آمد در شهرهای بزرگ، حمل و نقل عمومی را توسعه داده‌اند و در هر بخشی از شهر، برای پاسخ به تقاضای مردم همان منطقه، عرضه کالاها متمرکز شده و مراکز بزرگ خرید و هایپرمارکت‌ها ساخته شده‌اند تا مردم مجبور نشوند برای خرید مایحتاج خود از جایی به جای دیگر بروند.

اما یکی از راه‌حل‌های جدید زندگی در شهرهای مدرن، خلق روش‌های جدید و ساخت مراکزی است که تجربه جدیدی از عرضه و تقاضا را ارائه می‌کنند.

دپارتمان استور، یکی از جدیدترین شیوه‌های ساخت مراکز خرید است که در آنها علاوه بر تامین نیازهای مشتریان، به راحتی، اطمینان بیشتر، لذت بخش‌تر کردن خرید و ایجاد فضاهایی برای گذران اوقات فراغت نیز توجه شده است.

در این فروشگاه‌ها همه محصولات و خدمات زیر یک سقف به صورت دپارتمان قرار گرفته‌اند و این امکان را به خریداران می‌دهند که به سادگی هر آنچه را که می خواهند، ببینند و انتخاب کنند.

دپارتمان استورها با مدیریتی یکپارچه، برندهای مختلف را گرد هم جمع می‌کنند و به این ترتیب، خریداران می‌توانند یک کالای مشابه را در میان برندهای مختلف پیدا و مقایسه کنند و بدون اینکه به فروشگاه‌های مختلف سر بزنند، کالای مورد نظر خود را تهیه کنند.

از آنجا که یک دپارتمان استور با مدیریت یکپارچه‌ای اداره می‌شود، صاحبان آن سعی می‌کنند بیشترین رضایت مشتریان را از مجموعه کالاها و خدماتی که ارائه می‌شود به دست آورند به همین دلیل نظارت دقیقی بر کیفیت کالاها و خدمات دارند. این موضوع کمک می‌کند تا خریداران نسبت به کالایی که می‌خرند اطمینان داشته باشند و نگران اصل بودن کالاها نباشند.

نحوه چیدمان کالاها در بخش‌های مختلف یک دپارتمان استور هم به گونه‌ای است که خریداران می‌توانند به راحتی در بین کالاهای مختلفی که کنار هم چیده شده‌اند، بگردند و مجبور نباشند برای تهیه کالاهای مختلف مثلا کیف و کفش و پوشاک به مراکز مختلف مراجعه کنند، بلکه با انتخاب مجموعه این کالاها در کنار هم به ترکیب مورد نظر خود می‌رسند و می‌توانند هر چه می‌خواهند و انتخاب کنند را با هم مقایسه و خرید کنند.

این موضوع علاوه بر ایجاد راحتی بیشتر، لذت خرید را هم افزایش می‌دهد و تجربه جدیدی است که تنها در دپارتمان استورها می‌توان آن را امتحان کرد.

معمولا در فروشگاه‌های مدرن و دپارتمان استورها برای اینکه هرچه مشتری نیاز دارد به او ارائه شود، زمان زیادی صرف آموزش کارکنان و فروشندگان می‌شود تا بتوانند به خریداران کمک بیشتری کرده و در صورت نیاز، آنها را برای انتخاب بهتر کالای مورد نظر راهنمایی کنند. این کارکنان، علاوه بر ارائه کمک‌های عمومی، کارشناسان خوبی هم برای ارائه راهنمایی های تخصصی‌تر هستند و اطلاعات لازم را درباره هر کالا یا مثلا نحوه ست کردن لباس‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

یکی دیگر از مزایای فروشگاه های مدرن، توجه به راحتی و آرامش خریداران نیز هست، به همین دلیل در این فروشگاه‌ها برای راحتی آنها درباره مسائل مختلف از سیستم‌های روشنایی و تهویه هوا گرفته تا راحتی دسترسی به طبقات مختلف فکر شده و از بهترین سیستم‌ها استفاده می‌شود.

*اولین دپارتمان استور ایران در تهران

با وجود اینکه سال‌هاست دپارتمان استورهای مختلفی در شهرهای بزرگ جهان برای راحتی شهروندان ساخته شده و مشغول فعالیت هستند اما تاکنون این مراکز جدید خرید در ایران ایجاد نشده بود و فروشگاه‌های جدیدی که در شهرهای ایران ساخته شده‌اند به همان شیوه قدیم یعنی مرکز تجمع فروشگاه‌های مختلف هستند.

«روشا» دپارتمان استوری است که در تهران به تازگی شروع به کار کرده و همه مشخصات دپارتمان استورهای دنیا را دارد.

این دپارتمان استور با 17 طبقه به صورت اختصاصی برای عرضه پوشاک ساخته شده و بیش از صد برند در بخش‌های پوشاک آقایان، خانم‌ها، کودکان، کیف و کفش، اکسسوری و لوازم‌آرایشی و بهداشتی و پوشاک ورزشی در آن عرضه می‌شوند.

روشا که درمنطقه نیاوران و شمال تهران قرار گرفته، 10 طبقه را به پارکینگ اختصاص داده تا تردد و دسترسی به این دپارتمان استور را راحت کند.

ایجاد محیطی امن و آرام برای رفع نیاز شهروندان و لذت بردن از خرید از جمله اهداف ساخت این مجموعه بوده است. چرا که خرید کردن در تهران کار سختی است و شهروندان مجبور هستند برای تامین مایحتاج خود از گوشه‌ای به گوشه دیگر این شهر بروند. با ساخت روشا امنیت و رفاه بیشتری برای شهروندان این منطقه ایجاد شده و قدرت انتخاب آنها را افزایش داده است.

روشا مرکزی برای خرید کالاهایی است که هم کیفیت مناسبی دارند و هم قیمت آنها متناسب با کیفیت‌شان است. به این ترتیب مردم مجبور نیستند برای خرید کالایی که از کیفیت آن هم اطمینان ندارند پول بیشتری پرداخت کنند. همچنین هدف این مجموعه، عرضه کالاهایی است که نسبت به اصل بودن آنها اطمینان داریم و اصل بودن آنها در مرکز کنترل کیفیت ما تایید شده است.

هر سال تعداد زیادی از شهروندان برای خرید کالاهای مورد نیاز خود به کشورهای همسایه می‌روند و با توجه به این موضوع، یکی دیگر از اهداف روشا فراهم‌کردن فرصت خرید کالاهای متنوع از برندهای معتبر بین‌المللی است تا کسانی که تمایل به خرید کالاهای خارجی دارند و آنها را در بازار ایران پیدا نمی‌کنند، امکان خرید در ایران را پیدا کنند. به این ترتیب علاوه بر اینکه ارز کمتری برای خرید کالا از کشور خارج می‌شود، فرصتی برای ایجاد اشتغال نیز فراهم می‌شود چنانچه هم‌اکنون در روشا بیش از 200 فرصت شغلی ایجاد شده است.

علاوه بر این وقتی یک کالای خارجی در ایران فروخته می‌شود، بیش از 50 درصد مبلغی که بابت خرید آن پرداخت می‌شود صرف هزینه‌های مالیاتی، گمرک و مواردی از این دست می‌شود. به این ترتیب پول زیادی از این طریق وارد اقتصاد کشور می‌شود در حالی که اگر همین کالاها در کشورهای دیگر خریداری شوند، کل مبلغی که برای خرید آنها صرف شده به همراه هزینه‌های دیگری که بابت خرید بلیط، هتل، هزینه‌های اقامت و موارد دیگر توسط یک ایرانی پرداخت می‌شود، وارد چرخه اقتصاد همان کشور می‌شود و پولی که عاید کشور ما نمی‌شود هیچ بلکه ارز زیادی هم از کشور خارج می‌شود.

دپارتمان استور روشا، فرصتی است که به شهروندان این امکان را می‌دهد با سبک جدید خرید آشنا شوند. ضمن اینکه می‌تواند بخشی از مساله عرضه و تقاضای منطقه‌ای را که در آن قرار گرفته است، ساماندهی کند.

*بیش از 100 برند بین‌المللی زیر یک سقف

بیش از 100 برند بین‌المللی در حوزه پوشاک در قالب دپارتمان‌های کودکان، آقایان، بانوان، کیف و کفش، آرایشی و بهداشتی و کالاهای ورزشی زیر سقف روشا گرد هم آورده شده‌اند تا فرایند انتخاب و خرید پوشاک برای مشتریان آسان و لذت بخش شود. علاوه بر این امکان مقایسه کالاهای مختلف و انتخاب آسان‌تر فراهم شده است.

رعایت حقوق مصرف کننده با عرضه کالاها به صورت عمده و در نتیجه پایین‌تر آمدن قیمت تمام شده کالاها، ارائه گارانتی و نداشتن محدودیت انتخاب و مقایسه برندهای مختلف نیز از دیگر اهدافی است که در روشا دنبال شده است.

مدیران روشا سعی دارند تجربه جدیدی از خرید را برای مشتریان خود فراهم کنند به همین دلیل علاوه بر ساخت این مجموعه به صورت دپارتمان، همواره بخشی از کالاها با پیشنهادهای ویژه از جمله تخفیف‌های مختلف عرضه می‌شود. همچنین جشن‌ها و برنامه‌های جانبی متفاوتی در مناسبت‌های مختلف در روشا برگزار می‌شود تا مشتریان این مجموعه اوقات خوشی را در آن سپری کنند.

دپارتمان استور روشا در محله نیاوران، تقاطع خیابان های عمار و شهید لواسانی قرار گرفته و هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این مجموعه می توان بهسایت اینترنتی این مجموعهیا نشانی‌های telegram.me/roshadepartmentstore و instagram/rosha.store مراجعه کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار خبر 1 دی 1394، کدمطلب: 94100100474، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین