پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۱۵۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
با حضور حسین شیرزاد، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در استان فارس و مخالفت جدی وی با توسعه واحدهای اعتباری، دیگر رمقی برای واحدهای غیرمجاز باقی نمانده و مدیران شهرستان‌ها موظف شده‌اند ضمن مشارکت در این مبارزه بی‌امان با واحدهای اعتباری غیرمجاز مطابق با ابلاغیه مقام عالی وزارت و دستورالعمل‌های بانک مرکزی با شدت با این واحدها برخورد کنند.

شعار سال: با حضور حسین شیرزاد، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در استان فارس و مخالفت جدی وی با توسعه واحدهای اعتباری، دیگر رمقی برای واحدهای غیرمجاز باقی نمانده و مدیران شهرستان‌ها موظف شده‌اند ضمن مشارکت در این مبارزه بی‌امان با واحدهای اعتباری غیرمجاز مطابق با ابلاغیه مقام عالی وزارت و دستورالعمل‌های بانک مرکزی با شدت با این واحدها برخورد کنند. خروج سپرده‌گذاران غیر عضو، کاهش تعداد واحدهای فعال و جمع‌آوری تمامی واحدهای غیرفعال، پایین آوردن نرخ سود تا هشت درصد و ادامه فعالیت واحدها در قالب واحدهای قرض‌الحسنه به‌منظور کمک هزینه مصارف کود، سم و بذر اعضای تعاونی‌ها از مهم‌ترین رئوس سیاست‌های راهبردی مطرح شده توسط شیرزاد در جمع مدیران تعاون روستایی ۲۹ شهرستان استان بود. 

وی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: سودهای غیرمتعارف پرداختی توسط این واحدها از اساس غیر شرعی، غیر اخلاقی و غیرقانونی بوده و اساساً هرگونه ترویج پول بازی غیرمجاز، تزریق ماهیت ربوی به فعالیت‌های سالم و اصیل روستایی است. وی ادامه داد: متأسفانه جریانات مشکوکی پشت پرده فعالیت این واحدهای غیرمجاز اعتباری لانه و رخنه کرده‌اند که نهادهای امنیتی تحرکات آن‌ها را به دقت رصد می‌کنند و زیرنظر دارند. تفکرات مسموم منبعث از این جریانات انحرافی، فضای تولید در مناطق روستایی کشور را آلوده و حداقل 1/5 میلیون نفر از جامعه مولدین بخش کشاورزی را متأثر از عملیات نامشروع مالی پولی خویش کرده‌اند. خاطرنشان می‌سازد: استان فارس در تاریخ 29/12/96 دارای۶۴ واحد اعتباری فعال و۳۸ غیر فعال بوده که هم‌اکنون تعداد واحدهای فعال ۵۰ مورد و غیرفعال یا شبه فعال به صفر تنزل یافته است و این روند تا پالایش کامل و نهایی ادامه دارد. در کل کشور نیز با برآورد انجام شده، تعداد واحدهای اعتباری فعال در تاریخ 29/12/96 به میزان ۶۷۳ و آمار کل واحدهای غیرفعال یا شبه فعال نیز ۲۷۸ مورد بوده که تا تاریخ 20/5/97 تعداد واحدهای فعال اعتباری به ۵۱۰ واحد و سرجمع واحدهای غیرفعال یا شبه فعال به ۴۰ مورد تقلیل یافته است. رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران همچنین درباره اقدامات مدیریت جدید سازمان در سه ماهه اخیر اظهار داشت: در این مدت، رابطه بسیار خوب و موثری را با نهادهای نظارتی برقرار کرده‌ و مقررات و دستورالعمل‌های ویژه‌ای را جهت بازگشت نظم اداری و رعایت انضباط مالی در سازمان و شبکه پی‌ریزی کرده‌ایم. شیرزاد یادآور شد: اصولاً فساد در شبکه، معلول ضعف سیستم‌های نظارتی، انهدام اندام‌واره‌های پایش و ارزش‌یابی و ارزیابی درونی سازمان مرکزی است. متأسفانه قواعد جامع و مانعی بر انتخاب مدیران صفی و ستادی حاکم نبوده که این‌گونه نواقص و اشکالات در حال اصلاح است. حقیقت آن است که سازمان مرکزی به‌شدت از مأموریت‌های اساسنامه‌ای و ذاتی خود جدا افتاده و من اطمینان می‌دهم به لطف پروردگار متعال و کمک هیئت مدیره جدید با ریل‌گذاری نوین، سازمان مرکزی و شبکه تعاونی‌ها مسیر راستین خود را پیدا خواهند کرد. شایان ذکر است سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر اساس مصوبات جلسه سران سه قوه مکلف و موظف به برچیدن بساط واحدهای اعتباری غیرمجاز و مبارزه با سفته‌بازان و سوداگران در عرصه روستایی کشور شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار-----، کدمطلب: 52934، www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین