پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۶۰۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نوسان قیمت دلار را ناشی از شوک روانی دانست و گفت: نظر من این است که حتما باید بانک مرکزی وارد شود و ارزها را را جمع کند و حتی پایین آمدن قیمت دلار را کنترل کند چراکه در غیر اینصورت احتمال بالا رفتن دوباره هم وجود دارد.
شعارسال: احمد امیر آبادی فراهانی در رابطه با نوسان قیمت دلار گفت: آن افزایش قیمت دلار و این کاهش، هیچکدام منطق اقتصادی ندارد. چه اتفاقی افتاد که قیمت یکباره بالا رفت و یک شبه به این سرعت هم پایین آمد و به نظر من باز هم امکان دارد قیمت دلار‌ تغییر پیدا کند.

او در ادامه افزود: نظر من این است که حتما باید بانک مرکزی وارد شود و ارزها را را جمع کند و حتی پایین آمدن قیمت دلار را کنترل کند چراکه در غیر اینصورت احتمال بالا رفتن دوباره هم وجود دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح دو فوریتی در مجلس خبر داد و گفت: ما به زودی طرح دو فوریتی را ارایه خواهیم داد و تضمین قانونی می‌کنیم آنهایی که ارز را در بانک مرکزی سپرده گذاری کنند سود آن را بگیرند و در موقعی که می‌خواهند سپرده هایشان را پس بگیرند همان مبلغ ارز را پس بگیرند. این طرح در حال آماده شدن است که خودش یک تضمینی را به بازار می‌آورد و به مردم این اطمینان را می‌دهد که قانونی پشت آن است و مسوولین بانکی که ارز مردم را بنا به درخواستشان ندهند مجرم شناخته می‌شوند.

امیرآبادی عوامل روانی را دلیل نوسان قیمت دانست و اظهار کرد: این فضایی که در کشور داریم همه التهابات بازار است یعنی بیشتر بحث روانی است تا اینکه منطق اقتصادی پشت آن باشد و بحث اینکه در آبان ماه هم افزایش قیمت خواهیم داشت عوامل روانی و شوک است که به نظر من شوک آبان ماه هم وارد شد.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید نقدینگی را کنترل کند یادآور شد: این کنترل باید از سوی دولت صورت بگیرد تا این نقدینگی افسارگسیخته نشود. در این راستا می‌توانند پیش فروش خودرو داشته باشند و ما پیشنهاد دادیم که تولید ۹۸ و ۹۹ دو شرکت را بفروشند و می توانند از این طریق ۱۵۰ هزار میلیارد تومان جمع کنند حتی پیشنهاد داشتیم درصدی را سود روزانه دهند و جریمه تاخیر هم به مردم بدهند و هر کسی خواست زودتر پولش را بگیرد به او هم سود بدهند. من خودم شخصا این موضوع را پیشنهاد دادم و فعلا در حال بررسی است و نتیجه گیری نشده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر پیشنهاداتی که ارایه شد این بود که اگر با عربستان برای عمره به نتیجه برسند تعدادی را پیش‌فروش کنند و همین کارها باعث می‌شود نقدینگی جمع شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1397 ، کدخبر: 637696 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
ا.ف75
پس چرا عده ای میان میگن که دلیل کاهش دلار اقتصادی بوده؟ من که میگنم با این اقا موافقم و هردوش سیاسی بوده و پشت پرده داشته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین