پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 25
کد خبر: ۱۶۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این سفر تفاهم نامه هایی میان دو کشور امضا شد اما برای گسترش همکاری های اقتصادی نیاز به عادی سازی روابط بانکی، حضور فعال بانک ها، فاینانس و پوشش بیمه های صادراتی است که در این زمینه میان دو کشور توافقاتی انجام شده و امیدواریم این موضوع زودتر به مرحله اجرا برسد.

شعارسال: محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در همایش تجاری ایران و کره جنوبی با اشاره به سفر هیات تجاری کره جنوبی به همراه رئیس جمهور این کشور، گفت: امیدواریم مذاکرات انجام شده در این سفر تصویر همکاری های آینده را روشن سازد.


وی افزود: در چند سال گذشته علی رقم کاهش روابط اقتصادی، روابط میان دو کشور متوقف نشد و دو کشور به مبادلات خود ادامه دادند.

نعمت زاده تصریح کرد: در طی سال های تحریم، محدودیت های خرید نفت، محدودیت بانکی و عدم سرمایه گذاری مشکلاتی را در پی داشت، اما در فضای جدید پس از اجرای برجام و در سایه سیاست مدبرانه دولت یازدهم امیدواریم شاهد افزایش همکاری های دو کشور باشیم.

وی به این نکته نیز اشاره کرد: که در شرایط جدید ایران گسترش همکاری های خود با کره را با رویکرد جدیدی دنبال می کند و امیدواریم قالب سرمایه گذاری های مشترک شاهد گسترش همکاری باشیم.

نعمت زاده تصریح کرد: فناوری های نوین توسعه بازارهای منطقه، همکاری های علمی و دانشگاهی، ایجاد مراکز تحقیق و توسعه در قالب پارک های فناوری می تواند از زمینه های همکاری میان دو کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه قوانین ایران تسهیلات فراوانی را به سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد، گفت: سیاستهای صنعتی ما دیگر اجازه تولید محصولات به صورت SKD و CKD را نمی دهد و به دنبال افزایش توانمندی های خود در توسعه روابط هستیم.

به گفته وزیر صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی، خودروسازی و کشتی سازی و صنایع صوتی و تصویری و بخش مخابرات و آی سی تی و انرژی های تجدید پذیر می تواند از زمینه های همکاری دو کشور باشد.

وی به تفاهم نامه های امضا شده میان دو کشور اشاره کرد و گفت: اگر چه در این سفر تفاهم نامه هایی میان دو کشور امضا شد اما برای گسترش همکاری های اقتصادی نیاز به عادی سازی روابط بانکی، حضور فعال بانک ها، فاینانس و پوشش بیمه های صادراتی است که در این زمینه میان دو کشور توافقاتی انجام شده و امیدواریم این موضوع زودتر به مرحله اجرا برسد.

به گزارش میزان، در این همایش 14 تفاهم نامه میان ایران و کره جنوبی در بخش های مختلف امضا شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان آنلاین، تاریخ سه شنبه 14 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 168820، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین