پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۶۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۹
قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان بر لزوم اعطای تسهیلات بانکی به بخش تولید و توده مردم تأکید کرد و گفت: بانک‌ها بیشتر تسهیلات خود را در اختیار سرمایه‌داران می‌گذارند.

شعار سال: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی با اشاره به میزان معوقات و مطالبات بانک‌ها، عنوان کرد: بیشتر این مطالبات از افراد دارای سرمایه است.

وی با بیان اینکه تسهیلات بانک‌ها در اختیار سرمایه‌داران قرار می‌گیرد، بیان کرد: کارخانه و بخش‌های تولید که نیازمند تسهیلات هستند دادشان به جایی نمی‌رسد.

استاد سطوح عالی حوزه، بانکداری کنونی در کشور را برآمده از غرب دانست و ادامه داد: این بانکداری نه محاسن بانکداری غربی را در خود دارد و نه محاسن بانکداری اسلامی را دارد.

مبارزه با بیکاری در گرو اصلاح نظام بانکی است

وی با تأکید بر اینکه نظام اقتصادی در کشور پیوند زیادی با بانکداری دارد، بیان کرد: سرمایه بانک‌ها باید در اختیار مردم و بخش تولید باشد و بدون اصلاح نظام بانکی مبارزه با بیکاری مقدور نیست.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: همه اینگونه تصور می‌کنند که مشکلات بانک‌ها فقط در زمینه جریمه دیرکرد است در حالی که مشکلات بانک‌ها بیش از این‌هاست.

وی با اشاره به طرحی که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی پیرامون بانکداری در حال رایزنی است، گفت: امیدوارم این طرح طی عمر باقی مانده مجلس کنونی به تصویب برسد زیرا ممکن است اگر برای مجلس آینده بماند طولانی شده و مشکلاتی را ایجاد کند.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: صاحبان بانک‌ها و نمایندگان مجلس تلاش کنند که این طرح زود‌تر به تصویب برسد زیرا این طرح خوبی است که می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه تورم را یکی از نتایج بانکداری ناسالم توصیف کرد و ادامه داد: بانکداری سالم می‌تواند تورم را کاهش دهد و در هر حال نظام ما نظام اسلامی است و امیدوارم هر چه زود‌تر مشکلاتی که در بخش بانکداری آن وجود دارد حل شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 ، کد مطلب: 3616431 www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین