پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۶۹۱۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
رئیس هیأت‌مدیره صندوق کارآفرینی امید از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاها از زنجیره تولید تا توزیع محصول خبر داد.

شعارسال:رئیس هیأت‌مدیره صندوق کارآفرینی امید از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاها از زنجیره تولید تا توزیع محصول خبر داد.

 از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، علی ربیعی رئیس هیأت‌مدیره و اصغر نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ابتدای سفر دور روزه به چابهار در همایش صنعت فرش و کارگاه آموزشی فرش دستباف در منطقه آزاد چابهار حضور یافتند.

علی ربیعی در این همایش اظهار کرد: فرش دستباف در ایران از جایگاه خوبی برخوردار است و قشرهای مختلف از جمله زنان روستایی سرپرست خانوار، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از بافندگان اصلی آن هستند.

وی افزود: چنانچه به صنعت فرش ایران توجه بیشتری شود می‌توان گفت در فقرزدایی و توسعه مناطق مختلف از جمله روستاها گام‌های اساسی برداشته شده است و صنعت فرش می‌تواند فرهنگ ایرانی را به دنیا معرفی کند.

وی هدف از برگزاری این همایش و کارگاه آموزشی فرش دستباف در چابهار را آشنایی با این صنعت، بازاریابی و فروش این محصول در مناطق مختلف عنوان کرد و افزود: باید همه مسئولان و افراد فعال و سرمایه‌داران بخش خصوصی در زمینه اجرای طرح‌های اشتغالزا حرکت کنند.

در ادامه نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور اظهار کرد: از هرگونه طرح اشتغالزا حمایت و تسهیلات لازم را در اختیار آنان خواهیم گذاشت و تامین مالی از زنجیره تولید فرش اعم از نخ‌ریسی، رنگرزی، بازاریابی و فروش توسط صندوق صورت می‌گیرد.

نوراله‌زاده نیز ضمن ارائه راهکارهای مناسب جهت استفاده از ضایعات حوزه فرش از پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به کارآفرینان حوزه فرش از ابتدای امسال توسط صندوق خبر داد.

مدیرعامل صندوق پیشنهاد ایجاد صندوق تخصصی فرش برای تامین مالی با حضور سهامداران حوزه فرش ارائه کرد و گفت: صندوق کارآفرینی امید آمادگی دارد ۳۰ درصد سهام این صندوق را داشته باشد.

نوراله‌زاده افزود: منطقه آزاد چابهار می‌تواند با ارائه تخفیفات و امتیازات لازم برای سرمایه‌گذاران مختلف فرصت کسب و کار ایجاد کند و در این ارتباط ما هم می‌توانیم به آنان کمک کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز در این همایش اظهار کرد: منطقه آزاد چابهار مکان مناسبی برای ورود مواد اولیه فرش است و می‌تواند در این زمینه فعال باشد.

فرشته دستپاک بر بیمه کردن فعالان حوزه فرش تأکید کرد و افزود: معرفی این صنعت و تجاری‌سازی بیشتر آن می‌تواند موجب ایجاد اشتغال در مناطق مختلف به‌ویژه روستاها شود.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای فی مابین صندوق کارآفرینی امید و مرکز ملی فرش ایران به منظور ساماندهی هنر و صنعت فرش دستباف و ایجاد بستر مناسب تولید بر اساس نیاز بازار، حمایت از افراد توانمند و کارآفرین واجد شرایط در ایجاد کسب و کار ارزش آفرین با رویکرد توسعه فعالیت در شبکه‌ها و زنجیره‌های تولیدی فرش دستبافت و رونق بازارهای داخلی و خارجی منعقد شد.

در ادامه این سفرمدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید و شماری از مدیران منطقه آزاد از طرح‌های اشتغالزای تولید صنایع دستی و ساخت عروسک و اسباب بازی در روستای تیس و طرح‌های مجتمع بوم‌گردی دُربلوچ، تولید آب رادیاتور و تولید پلاستیک منطقه آزاد چابهار بازدید کردند.

در ادامه رییس هیأت‌مدیره و مدیر عامل صندوق با حضور در مزرعه پرورش شترمرغ شرکت مکران ساحل آرامش برای ساماندهی و حمایت از پرورش، تولید و فرآوری شترمرغ از طریق ایجاد مزارع شترمرغ، تفاهم نامه‌ای با هدف راه‌اندازی کسب و کارهای پایدار خرد و کوچک در مناطق روستایی و محیط‌های خانگی در چارچوب پشتیبان و زنجیره تولید و توزیع منعقد کردند.

رئیس هیأت مدیره صندوق کارآفرینی امید در این مراسم عنوان کرد: بر اساس این تفاهم نامه در فاز نخست تعداد ۲۵۰ خانوار از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال جهت پرورش شترمرغ در محیط روستایی بهره‌مند خواهند شد.

ربیعی عنوان کرد: در این طرح، شرکت مکران ساحل آرامش با خانوارهایی که در این امر مشارکت می‌کنند، جوجه‌های شترمرغ را تحویل و پس از پرواربندی به صورت تضمینی از خانوارها خرید می‌کند و پس از کشتار و فرآوری به صورت پوست، چرم و روغن آن را به کشورهای خارجی علی‌الخصوص اروپایی صادر می‌کند.

در ادامه مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور اظهار کرد: در این طرح ۲۴ هزار قطعه شترمرغ در سال پرورش داده می‌شود و صندوق کارآفرینی امید به هر کدام از پرورش دهندگان روستایی مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند و در صورت توافق طرفین، این تفاهم‌نامه قابلیت تمدید و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر را به صورت مستقیم دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار23آبان97، کدخبر: 325753،www. ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
م.م77
یکی از مهم ترین کارهایی که الان دولت ما باید بکنه همین ایجاد اشتغال در روستا ها ست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
ع.ق74 ایشالا که درست باشه و سریعترم اجرایی شه که جلوی مهاجرت روستا به شهرو بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین