پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان از شناسایی ۱۰ روستای هدف گردشگری و پرداخت تسهیلات برای احداث خانه‌های بوم‌گردی در این استان خبر داد.

شعار سال: مسعود رضایی در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به اجرای ۲۷۳ طرح هادی روستایی توسط بنیادمسکن لرستان در سال ۹۶ اظهار داشت: تا کنون ۱۰ روستای هدف گردشگری در لرستان شناسایی شده‌اندوی، گفت: سال گذشته ۲۷۳ طرح هادی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال در استان اجرا شد که نسبت به سال‌های قبل از آن رشدی دو برابری داشته است.

مدیرکل بناید مسکن انقلاب اسلامی لرستان با بیان اینکه در مجموع در هزار و ۵۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که ظرفیت و قابلیت تهیه طرح هادی را داشته‌اند، این طرح انجام شده و مابقی روستاها به‌دلیل موانعی از جمله استقرار در حریم سد، حریم راه، بستر رودخانه و یا مناطق رانشی طرح هادی تهیه نمی‌شود گفت: با توجه به جاذبه‌های طبیعی روستاهای استان تلاش شده مناطق هدف گردشگری شناسایی و ساماندهی شود که ۱۰ روستای استان که این قابلیت را دارند انتخاب شدند تا طرح‌های هادی به محوریت گردشگری در آن ها اجرا شود.

رضایی، تصریح کرد: در حال حاضر اجرای طرح هادی روستاهای «بیشه» خرم‌آباد، «ولیعصر» پل‌دختر، «ونایی» بروجرد و «امام‌زاده قاسم» ازنا وارد فاز اجرایی شده است.

وی، یادآور شد: براساس تفاهم‌نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به‌منظور ایجاد خانه‌های بوم‌گردی و تعمیر واحدهای موجود در روستا که قابلیت نگهداری دارند پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزود: سه هزار و ۴۱۵ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد هزار و ۵۶۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 10 آذر 97، کد مطلب: 4472235، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین