پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۱۷۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
با ادامه روند بازنگری در فهرست کالاهای وارداتی و نوع ارز وارداتی آنها، فهرست دیگری از کالاهایی که تاکنون ارز مبادله‌ای دریافت می‌کردند شناسایی شد و ارز وارداتی آنها به ارز متقاضی تغییر کرد.

شعارسال: سازمان توسعه تجارت با اشاره به اقلامی که از این پس نمی توانند از ارز بین بانکی استفاده کنند, اعلام کرد: مرغ خرد نشده تازه یا سرد کرده، قطعه‌های تازه یا سرد کرده مرغ، کره بسته‌بندی شده به صورت 500 گرمی و کمتر و کره بسته‌بندی شده به صورت بسته‌های بیش از 500 گرمی از جمله این اقلام هستند که واردات آنها از این پس قابلیت استفاده از ارز سیستم بانکی را ندارد و ثبت سفارش آنها صرفاً از محل ارز متقاضی انجام می‌شود.

دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، بخشنامه مذکور را برای اجرا به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور و سایر دستگاه‌های ذیربط ارسال کرده است.

پیش از این نیز اختصاص ارز مبادله‌ای برای واردات کالاهایی که غالباً کالاهای فولادی، پلیمرهای استیرن و برخی منسوجات بودند ممنوع اعلام شده بود.

روند تبدیل ارز مبادله‌ای به ارز متقاضی به طور مستمر در دست بررسی کارشناسی است و کالاهای دیگری که به تصویب برسد به تدریج طی بخشنامه به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 27اردیبهشت1395، کدخبر: 174502: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین