پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۷۶۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
در این روز‌ها که مردم عادی باید برای گرفتن یک فقره تسهیلات با مبالغ پایین، کلی مدارک و ضامن جور کنند، هستند کسانی از بدنه بانک‌ها که قادرند بدون دردسر خاصی، وام‌هایی با مبالغ بالا و شرایط خاص دریافت کنند. صورت‌های مالی یکی از بانک‌ها نشان می‌دهد، برخی از اعضای هیأت مدیره، تسهیلاتی با شرایط خاص دریافت کرده اند.

شعارسال:در این روز‌ها که مردم عادی باید برای گرفتن یک فقره تسهیلات با مبالغ پایین، کلی مدارک و ضامن جور کنند، هستند کسانی از بدنه بانک‌ها که قادرند بدون دردسر خاصی، وام‌هایی با مبالغ بالا و شرایط خاص دریافت کنند. صورت‌های مالی یکی از بانک‌ها نشان می‌دهد، برخی از اعضای هیأت مدیره، تسهیلاتی با شرایط خاص دریافت کرده اند.

در این روز‌ها که مردم عادی باید برای گرفتن یک فقره تسهیلات با مبالغ پایین، کلی مدارک و ضامن جور کنند، هستند کسانی از بدنه بانک‌ها که قادرند بدون دردسر خاصی، وام‌هایی با مبالغ بالا و شرایط خاص دریافت کنند. صورت‌های مالی یکی از بانک‌ها نشان می‌دهد، برخی از اعضای هیأت مدیره، تسهیلاتی با شرایط خاص دریافت کرده اند.

هر ایرانی برای یک بار هم که شده، گذرش به بانک ها برای اخذ وام افتاده است. همه می دانیم برای گرفتن یک وام ناقابل با نرخ سودهای بسیار بالا، چقدر باید اسناد و مدارک و ضامن جور کنیم تا اینکه بتوانیم آن وام را دریافت کنیم. در همین شرایط، هستند کسانی از بدنه بانک‌ها که قادرند بدون دردسر خاصی، وام‌هایی با مبالغ بالا و شرایط خاص دریافت کنند؛ وام هایی که نرخ سودهای بسیاری پایینی (بعضاً نرخ سود صفر) دارند و مدت بازپرداخت آن ها نیز سالیان سال به طول خواهد انجامید.

به تازگی صورت های مالی منتهی به 31 شهریور ماه 1397 بانک انصار منتشر شده است. در بخش اطلاعات تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط که به افشای تسهیلات پرداخت شده می پردازد، مشخص شده که برخی از اعضای هیأت مدیره این بانک، تسهیلاتی با شرایط خاص دریافت نموده اند. قبل از بررسی این تسهیلات باید گفت، بنا به تصویر زیر اعضای هیأت مدیره بانک انصار به شرح زیر است؛


تصاویر زیر که از صورت های مالی بانک انصار برداشته شده است، نشان می دهد، آیت الله ابراهیمی، نائب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این بانک، بین سال های 83 تا 94 موفق به اخذ 7 فقره تسهیلات از بانک انصار شده و مجموع مبلغ تسهیلات اخذ شده 162 میلیون تومان است.

در این سال ها کمترین مبلغ تسهیلات پرداخت شده به ابراهیمی 7 میلیون تومان است که تاریخ تصویب این تسهیلات، 18 بهمن ماه 1383 ذکر شده است و بیشترین مبلغ تسهیلات پرداختی نیز 60 میلیون تومان است که تاریخ تصویب آن، نهم خرداد 1394 ذکر شده است. مدت بازپرداخت این تسهیلات متفاوت بوده و بین 85 ماه (7 سال و یک ماه) تا 159 ماه (13 سال و سه ماه) است. از این مدت بازپرداخت های طولانی که بگذریم، به نرخ سودهای بسیار پایین این تسهیلات می رسیم؛ نرخ سودهایی که یک یا چهار درصد می باشند. نکته جالب تر اینکه، سه فقره از 7 فقره تسهیلات پرداخت شده به ابراهیمی که 69 درصد (112 میلیون تومان) از مجموع مبلغ تسهیلات پرداخت شده (162 میلیون تومان) را پوشش می دهند، در عرض تقریبا چهار ماه (اسفند ماه 1393 تا خرداد ماه 1394) به وی پرداخت شده اند.

نفر بعد که عضو هیأت مدیره بانک انصار است و به وی تسهیلات با شرایط خاص پرداخت شده، سیدعلیرضا سعیدی مدنی است. وی در مجموع بین سال های 1381 تا 1397 توانسته است 10 فقره تسهیلات دریافت نماید که مجموع مبلغ این تسهیلات پرداخت شده بیش از 215 میلیون تومان است؛ بیشترین و کمترین مبلغ تسهیلات پرداخت شده به وی به ترتیب 72 میلیون تومان و 5 میلیون تومان است.

دوره بازپرداخت این تسهیلات نیز بین 48 ماه (4 سال) تا 182 ماه (15 سال و 2 ماه) می باشد. همچنین نرخ سود این تسهیلات از یک درصد تا 18 درصد متغیر است. نکته جالب تر اینکه دو نفر دیگر نیز در این فهرست تسهیلات بگیران به چشم می خورند که فامیلی های مشابهی با سعیدی مدنی دارند (سید مرتضی سعیدی مدنی و سیدمصطفی سعیدی مدنی) و احتمالاً دارای نسبت فامیلی با وی هستند.

سیدمرتضی سعیدی مدنی طی 4 فقره در مجموع 49.9 میلیون تومان تسهیلات و سیدمصطفی سعیدی مدنی نیز طی یک فقره 10 میلیون تومان تسهیلات دریافت نموده اند. نرخ سود و مدت بازپرداخت این تسهیلات به این دو نفر نیز در نوع خود جالب است که در تصویر زیر مشاهده می کنید.


نفر سوم از اعضای هیأت مدیره بانک انصار که تسهیلات با شرایط خاص دریافت نموده است، یحیی فروتن می باشد. وی توانسته در 12 فقره تسهیلات در مجموع تقریباً مبلغ 200 میلیون تومان دریافت نماید. تاریخ تصویب این تسهیلات بین سال های 1384 تا 1397 متغیر است. نکته جالب تسهیلات پرداخت شده به یحیی فروتن این است که برخی تسهیلات با نرخ سود صفر درصد به وی پرداخت شده است. مدت بازپرداخت این تسهیلات نیز بین 10 ماه تا 182 ماه متغییر است. تصویر تسهیلات پرداخت شده به یحیی فروتن را در زیر می بینید.



در پایان باید گفت، اینکه این تسهیلات پرداخت شده با این شرایط خاص حق اعضای هیأت مدیره بانک انصار بوده است یا خیر را نمی توان پاسخ داد اما می توان گفت، در شرایطی که بسیاری از مردم حتی قادر نیستند یک فقره تسهیلات با مبالغ کمتر دریافت نمایند پرداخت این گونه تسهیلات با این شرایط خاص به اعضای هیأت مدیره و حتی برخی بستگان نوعی بی عدالتی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تابناک ، تاریخ انتشار27آذر 97، کدخبر: 861645 ،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
انوقت مشتری های بانک برای یک وام 10 میلیونی باید هزار تا ضامن و چک و صفته ببرن آخرش هم 50درصد سود بدن!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین