پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۸۴۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
مدیرعامل شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام) گفته است که به دلیل شرایط خاص بازار، سرعت فروش اموال مازاد بانک‌ها کاهش یافته و تمایل به خرید اموال کم شده است.

شعارسال: مدیرعامل شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام) گفته است که به دلیل شرایط خاص بازار، سرعت فروش اموال مازاد بانک‌ها کاهش یافته و تمایل به خرید اموال کم شده است.

پیمان کریمی یگانه افزوده که در برخی موارد حتی از جمله در املاک بزرگ بانکی و خاص، قراردادهایی در حال اتمام بوده که متاسفانه به دلیل شرایط حاکم بر بازار همگی ابطال شده اند و ادامه داد که در مواردی هم که مذاکره برای فروش صورت گرفته بود، به دلیل شرایط نامشخص، خریداران عقب نشینی کردند.

وی اذعان داشته که تمایل بانک‌ها برای عرضه املاک مازاد خود کاهش نیافته اما قدرت جذب بازار، چندان مناسب نیست بنابراین فروش اموال کاهش پیدا کرده است .

به گفته کریمی یگانه، وضعیت فروش اموال مازاد بانک‌ها در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال قبل 40 درصد بیشتر شد اما این رشد عرضه و فروش موقتی بودزیرا با بروز نوسانات نرخ ارز و رشد شاخص بازار سرمایه، توجه به بخش مسکن کمرنگ تر شده و فروش اموال مازاد بانکها تا حدودی به حاشیه رفت.

وی درباره تاثیر نوسانات نرخ ارز بر گران تر شدن املاک مازاد بانک‌ها هم گفت که این افزایش قیمت به صورت جدی نبوده هر چند که برخی از بانک‌ها بر اساس مصوبات هیات مدیره بانک‌ها قیمت اموال مازاد خود را کارشناسی مجدد کرده‌اند و افزود که این افزایش قیمت در سطح افزایش بازار نبوده است.

مدیر عامل شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام)، ترکیب اموال مازادی که از ناحیه بانک‌ها به این شرکت واگذار شده، را 55 درصد مسکونی دانست و اعلام داشت که 3 درصد املاک اداری و 13 درصد هم تجاری است و مابقی املاک صنعتی و کشاورزی است .

وی با بیان اینکه یکی از راهها برای عرضه اموال مازاد بانک‌ها فروش آنها از طریق بورس کالا است، یادآور شد که بورس کالا و شورای هماهنگی بانک‌ها جلسات تحصصی داشته‌اند اما هنوز فروش املاک بانک‌ها در بورس عملیاتی نشده است.

کریمی یگانه روش دیگر مناسب عرضه اموال مازاد بانک‌ها را راه اندازی فروشگاه اینتنرنتی دانست که در آن متقاضیان می‌توانند املاک مورد نظر خود را جستجو کرده و بر اساس درخواست آنها اموال و املاک در مزایده ملک ها قرار بگیرد که محقق شدن این روش هم منوط به همکاری بانک ها است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی نوداقتصادی، تاریخ انتشار: 3بهمن 1397 ، کدخبر:2117116 ،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
لعنت بر بانک ها ،لانه های فساد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین