پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۸۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بسته‌ای حمایتی برای افزایش صادرات امسال کشور در نظر گرفته شده و افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالا از کشور پیش‌بینی می‌شود.

شعارسال: ولی‌الله افخمی در حاشیه همایش کشوری میز تجاری ایران و قزاقستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این بسته حمایتی در مرحله نخست در مجموع 2 هزار میلیارد تومان برای پرداخت به صادرکنندگان اختصاص یافته است.

وی افزود: کارمزد این تسهیلات 16 درصد است و علاوه بر این صادرکنندگان از تسهیلات 6 درصدی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اختیار بانک توسعه صادرات قرار داده هم می‌توانند بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: براساس برنامه قرار است صادرات کالایی کشور امسال در مقایسه با پارسال 20 درصد بیشتر شود و ارزش صادرات پیش‌بینی شده امسال در مجموع حدود 50 میلیارد دلار است.

وی تاکید کرد: تلاش دولت مهیا کردن بستر صادرات بیشتر است و در این مسیر، تولیدکنندگان و صادرکنندگان هم باید به لحاظ کیفیت و قیمت کالای قابل رقابت در بازار جهانی عرضه کنند.

افخمی گفت: اگر کسانی که تسهیلات دریافت می‌کنند نتوانند در امر صادرات خوب پیش ببرند با درصد بالایی باید تسهیلات را بازپرداخت کنند اما اگر بتوانند در صادرات موفق باشند تخفیفی ویژه در کارمزد بانکی که حدود 6 درصد است به این افراد تعلق خواهد گرفت.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاريخ انتشار: 13خرداد 1395، کد خبر: 1091898 ، www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین