پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۱۸۷۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷
رئیس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگری ایران گفت: ۶ میلیون نفر در ۱۷۱۲ انجمن صنفی کارگری در سراسر کشور فعالیت می کنند که این ظرفیت می تواند در کاهش مشکلات جامعه کارگری نقش آفرین باشد.

شعارسال: ابوالفضل فتح‌اللهی رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در مراسم افتتاح دفتر کانون کارگری استان و تعاونی حمل بار و اثاثیه استان قزوین که روز پنجشنبه برگزار شد اظهار داشت: در سراسر کشور ۱۷۱۲ انجمن صنفی کارگری، ۹ کانون استانی و ۶ کانون تخصصی داریم که بیش از شش میلیون نفر عضو کانون های کارگری هستند.

وی بیان کرد: در استان قزوین ۹۱ انجمن صنفی کارگری با ۲۵ هزار عضو فعال است و سه کانون تخصصی شامل رانندگان، ساختمان و ایمنی توانمندتر و قویتر فعالیت می کنند.

فتح اللهی تصریح کرد: رشد ۱۱۲ درصدی درانجمن های صنفی بیانگر توانمندی و ظرفیت این تشکل مردمی است که باید مورد حمایت دولت قرار گیرد.

وی گفت: با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، تشکلهای کارگری می توانند کمک دولت باشند و برای حل مشکلات ایده های خود را مطرح کنند اما باید مورد توجه و نظرخواهی قرار گیرند.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران یادآورشد: این تشکلها می توانند برای احقاق حقوق کارگران کمک موثری باشند و تمام تلاش ما این است از این راه بتوانیم به جامعه کارگری کمک کنیم. ‌

وی اضافه کرد: مهمترین مشکل ما تغییرات پارامتری در سازمان تامین اجتماعی است و در شرایطی که کارگران در کنار سازمان هستند و صندوق متعلق به کارگران است متاسفانه طرحی را به مجلس برده اند و قرار است تصویب شود که حق کارگران را تضییع می کند.

فتح اللهی اظهارداشت: افزایش پرداخت حق بیمه از ۷ به ۹ درصد، بالابردن سن بازنشستگی از چالش های جدی این طرح است که می تواند کارگران را با چالش های جدی تری مواجه کرده و فشار بر این قشر را بیشتر می کند.

وی گفت: مطالبات تامین اجتماعی از دولت بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که مطالبات از بخش صنعت حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان برآورد می شود که باید برای پرداخت آن فکری کرد تا صندوق های بازنشستگی دچار بحران نشوند.

فتح اللهی تصریح کرد: ۱۷ صندوق ورشکسته داریم که باید مدیریت شود.

وی اظهار امیدواری کرد نمایندگان مجلس با نگاه کارشناسی قوانینی را وضع کنند تا زندگی کارگران از این بدتر نشود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:18بهمن1397 ، کدخبر: 4537083: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین