پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: توانمندسازی جوامع محلی، عمران روستایی و ایجاد بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی در پنج سال اخیر از اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی است.

شعار سال: رضا مسرور در نشست با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در منطقه آزاد انزلی ضمن تشریح برنامه‌های حمایتی این سازمان از مددجویان سطح منطقه اظهار کرد: علاوه بر اختصاص مبلغ یک درصد از درآمدهای سازمان منطقه آزاد انزلی به کمیته امداد و بهزیستی جهت فقرزدایی و کاهش محرومیت، ساخت ۲۳ منزل مددجویان با همکاری سه جانبه کمیته امداد و سپاه از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

وی با اشاره به اقدامات این سازمان در توانمندسازی جوامع محلی، عمران روستایی و ایجاد بیش از ۱۰ هزار اشتغال در پنج سال اخیر، تصریح کرد: ایجاد مرکز نیکوکاری منطقه و توزیع سبد کالا به ۱۳۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد سالیانه در دو نوبت به مناسبت نوروز و ماه رمضان از دیگر اقدامات سازمان در سال‌های اخیر است و برای امضای تفاهمنامه همکاری مشترک دو سازمان در راستای حمایت از محرومان و بهبود وضعیت معیشت و رفع نیازهای مددجویان آمادگی داریم.

مسرور گزارشی هم از رشد شاخص‌های اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی، رشد چشمگیر حضور گردشگران در منطقه، فعال‌سازی ۶۵ واحد راکد صنعتی و تبدیل بیش از ۱۵ شرکت واردکننده پوشاک به تولید کننده در این منطقه، ارائه کرد.

بنابر این گزارش؛ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، پیرامون افزایش همکاری‌های مشترک برای توسعه خدمات رسانی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در محدوده منطقه، رشد فرصت‌های شغلی مددجویان و ساخت مسکن محرومین و ارائه خدمات اجتماعی و حمایت از محرومان به تفاهم رسیدند و در این نشست هم‌چنین رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان، فرماندار بندرانزلی، اعضای هیأت مدیره و معاونین سازمان نیز حضور داشتند که از زیرساخت‌های این منطقه در فاز تجارت و گردشگری بازدید هم کردند.

لزوم استفاده صد درصدی از ظرفیت‌های بندرانزلی

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مجتمع بندرانزلی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، بر لزوم استفاده صد در صدی از ظرفیت‌های این بندر تاکید کرد.

آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری در حاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه تحمیل شده علیه ایران، شرایط را دشوار کرده و به نوعی ما را در حصر اقتصادی قرار داده است.

وی با بیان این‌که شاهد توسعه اقتصادی بندرانزلی در حوزه پایگاه‌های نفتی، سیلوهای خوراک دام و گندم هستیم، ظرفیت مجتمع بندری انزلی را بسیار بالا دانست و تاکید کرد: با توجه شرایط کنونی و وجود ضعف در برخی حوزه‌های اقتصادی، لازم است از ظرفیت‌های موجود این بندر که مایه خشنودی ماست، استفاده صد درصدی داشته باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که تقاضای زیاد سرمایه‌گذاران داخلی نشان می‌دهد با وجود فشارهای اقتصادی علیه کشور توانسته‌ایم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی استوار و با اقتدار ایستادگی کنیم، تصریح کرد: این ایستادگی نشان می‌دهد شعار اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری بارها تاکید شده، تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به این‌که سوءمدیریت از سوی برخی مسئولان سبب می‌شود تا برخی مشکلات در کشور ایجاد شود، ادامه داد: غالب مسئولان نظام، در قوای مختلف در حال خدمت رسانی به مردم هستند و در این حال برخی نیز با اتهام زنی به مسئولان مشکلات را چند برابر می‌کنند که این کار ناپسند، خلاف عقل و شرع است.

اشکوری با بیان این‌که انتشار فعالیت‌هایی که طی ۴۰ سال انقلاب در کشور صورت گرفته توسط صدا و سیما بسیار خوب بود، افزود: این اقدام صدا و سیما بسیار ارزشمند است و لازم بود تا این اتفاقات بزرگ و مهم به افکار عمومی منتقل شود.

وی به دغدغه‌های مردم و جوانان در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد، اشتغال و ازدواج اشاره و تشریح کرد: این جنگ اقتصادی که دشمن علیه ما به پا کرده نه تنها نمی‌تواند اقتدار کشورمان را از بین ببرد، بلکه در تاریخ نشان دادیم که با وجود این مشکلات توانسته‌ایم به خودکفایی و قدرت دست پیدا کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران ایسکانیوز، تاریخ 18 بهمن 97، کد مطلب: 97111810218: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین