پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
وزیر رفاه گفت: سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم که نگران آنها هستیم و چنانچه پیگیر مسائل‌شان نباشیم آسیب‌هایمان بیشتر خواهد شد.

شعارسال:محمد شریعتمداری در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار‌ گفت: بهتر است در قالب تصویب یک قانون مسائل مربوط به زنان پیگیری شود و کارگروه‌هایی تشکیل شود.

وی ادامه داد: این که تقسیم کار ملی برای حل مشکلات جامعه زنان داشته باشیم، خوب است اما تصور می‌کنم با امکانات موجود در معاونت زنان و نداشتن سازمان مستقل زنان هنوز دارای ضعف‌هایی هستیم که با تشکیل شورای هماهنگی رفع نمی‌شود.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه در مورد زنان با مشکلات ساختاری مواجهیم گفت: تهیه اطلس جامع از وضعیت زنان در بخش‌های مختلف متناسب با ساختار موجود ضروری است در حالی که نسبت به آن عاجزیم.

شریعتمداری گفت: سه میلیون زن سرپرست خانوار داریم که نسبت به آن نگرانیم و باید برای ساماندهی مناسب و پیگیر مسائل آنها تلاش کنیم چرا که نبود این پیگیری‌ها آسیب را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد:‌مجبوریم به صورت مجازی سازمان مستقل زنان را ایجاد کنیم در غیر این صورت عقب ماندگی‌مان بیشتر می‌شود این در حالی است که مانیتورینگ از وضعیت فعلی آنها وجود ندارد و در وزارت رفاه نسبت به این موضوع بی‌کفایت هستیم.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه ایجاد اطلس آسیب‌های اجتماعی بر عهده وزارت کشور است، گفت:‌ ما می‌توانیم در این وزارتخانه به دنبال آن برویم و معطل نمانیم، اقلیم‌ها و فرهنگ‌های متفاوت ایجاب می‌کند اطلس روشنی در امور زنان داشته باشیم چرا که نسخه واحدی نمی‌توانیم برای همه زنان کشور بپیچیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار23 بهمن 97، کدخبر: 13971123000828، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین