پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
این روز‌ها زنان سرپرست خانوار به دلیل برچسب بی‌پناه بودن در جامعه از جایگاه مناسبی برخوردار نبوده و هر روز با مشکلات جدید و جدی‌تری رو به رو شده و هیچ نهاد و دستگاه حمایتی به فکر این زنان نیست.
شعارسال: این روز‌ها زنان سرپرست خانوار به دلیل برچسب بی‌پناه بودن در جامعه از جایگاه مناسبی برخوردار نبوده و هر روز با مشکلات جدید و جدی‌تری رو به رو شده و هیچ نهاد و دستگاه حمایتی به فکر این زنان نیست.
 
 زنان بدسرپرست هر روز با مشکلات و آسیب‌های جدی‌ رو به رو هستند که باید برای حمایت و رفع مشکلات پیش روی آن راه‌کاری اندیشیده شود چراکه هیچ نهادی به شکل درست از این زنان حمایت نمی‌کند و حکایت همچنان باقی است...
 
ایجاد اشتغال برای زنان در جهت اجرای اصل 20 قانون اساسی
 
شهین شمس‌محمدی، مددکار اجتماعی و فعال حوزه زنان، در ابتدا با بیان اینکه جمعیت کنونی کشورمان بیش از ۸۰ میلیون نفر بوده و با توجه به برآورد جمعیت درسال ۲۰۵۰ به رقمی بالغ بر ۱۰۵ میلیون نفر خواهد رسید، گفت: باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند لذا موضوع برنامه‌ریزی به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی برای زنان که مربی و تربیت کننده فرزندان  هستند بسیار ضروری و حائز اهمیت است.
 
او ادامه داد: مطابق با اصل 20 قانون اساسی، زن و مرد در برابر قانون مساوی هستند. اما اجرای این قانون مستلزم فراهم نمودن شرایط مساوی خصوصاً در زمینه ایجاد اشتغال برای زنان است.
 
شمس‌محمدی با تاکید بر اشتغال زنان عنوان کرد: ایجاد اشتغال امری بسیاری ضروری و توجه به آن یعنی تأمین آینده، تقویت امید و ایجاد انگیزه پیشرفت برای زنان. در واقع ایجاد زمینه اشتغال نیازمند آموزش حرفه و کسب مهارت، تحصیلات و فراهم نمودن شرایط اشتغال به طور یکسان در جوامع مختلف است.
 
اهمیت به عدم تبعیض جنسی در ایجاد اشتغال
 
این فعال زنان با اشاره به اینکه مسئولان باید زیرساخت های مشارکت زنان به ویژه زنان سرپرست خانواده را در جامعه فراهم آورند، توضیح داد: عدم تبعیض جنسی در ایجاد اشتغال توسط کار فرمایان بسیار حائز اهمیت است که قطعاً نظارت دقیق بخش دولتی را می‌طلبد. در خصوص بخش‌های خصوصی نیز باید راه کارهایی ارائه شود تا کارفرمایان این نهادها ترغیب به همکاری و به کارگیری نیروهای زن باشند.
 
این مددکار اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه که مسلم است این بوده که بیکاری به عنوان یکی  از عمده‌ترین معضلات اجتماعی توانسته آسیب‌های بسیاری را به ویژه برای زنان در جامعه ایجاد کند. در واقع این اتفاق منشاء بسیاری از اتفاقات از جمله اعتیاد، بزهکاری، سرقت و خشونت است که هزینه‌های گزافی را بر کشور متحمل خواهد کرد.
 
رابطه مستقیم بیکاری و اعتماد به نفس در زنان سرپرست خانواده
 
شمس‌محمدی عنوان کرد: زنان شاغل قطعاً بدلیل عدم نگرانی از بابت مشکلات اقتصادی، از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند و روابط اجتماعی بهتری داشته و در تربیت فرزندنش موفق ترند بالعکس زنان غیرشاغل  همواره وابسته به اطرافیان خود بوده و این وابستگی کاملاً به صورت غیر ارادی در برخی خانواده‌ها ممکن است شرایط تحقیر و توهین را برای زنان فراهم کند.
 
او با بیان اینکه عملیاتی کردن رفع خشونت علیه زنان مراحل زیادی دارد، توضیح داد: در این راه رسانه‌ها، نخبگان، اساتید دانشگاه وظایف سنگینی را بر عهده دارند. چراکه مطابق  بررسی‌های انجام شده از هر ۳زن یکی از آن‌ها از خشونت رنج می برد و این خشونت ها مرز جغرافیایی اجتماعی و فرهنگی نمی‌شناسد.
 
کمتر از 10درصد زنان سرپرست خانوار از درآمد خودرضایت دارند
 
این مددکار اجتماعی در ادامه افزود: مطابق بررسی‌های به عمل آمده کمتر از ده درصد زنان سرپرست خانوار از درآمد خود رضایت دارند لذا بدلیل شرایط نامناسب زندگی، خاطرات آزار دهنده و ناخوشایند گذشته، پیش‌بینی آینده مبهم و نگرش اجتماعی منفی نسبت به آنان، شادمانی و شادی از زندگی‌شان حذف شده است.
 
او بیان کرد: زنانی که بنا به دلایلی مسئولیت تمامی امور زندگی خود و اطرافیان‌شان اعم از فرزندان، برادر، خواهر یا والدین رابه عهده دارند متاسفانه در معرض مشکلات پیچیده و بی‌شماری هستند از جمله مشکلات اقتصادی، مشکلات عاطفی، بیکاری، مشکلات تربیت فرزندان، منزوی شدن و عدم ارتباط اجتماعی و غیره هستند.
 
شمس‌محمدی در پایان تصریح کرد: افزایش عزت نفس، استقلال فکری، احساس قدرت، احساس کار آمدی، اعتماد به نفس موجب توانمندی  روانی زنان شده و مشارکت و عضویت در انجمن های فرهنگی علمی، مجالس مذهبی و فعالیت گروهی در توانمندی اجتماعی زنان بسیار موثر خواهد بود.
 
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  برنا  ،تاریخ انتشار:  30 آذر 1398،کدخبر: 938863 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
اون ده درصد هم در حد بخور نمیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین