پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۹۲۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه درس فقط کتاب و کاغذ و مشق شب نیست، بالاتر بودن ساعت حضور دانش‌آموزان ایرانی در کلاس درس را به معنای ارتقای کیفیت آموزشی ندانست
شعارسال:سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه درس فقط کتاب و کاغذ و مشق شب نیست، بالاتر بودن ساعت حضور دانش‌آموزان ایرانی در کلاس درس را به معنای ارتقای کیفیت آموزشی ندانست.

سید حمایت میرزاده با اشاره به این آمار که "دانش‌آموزان در ایران حدود 13 هزار و 900 ساعت درس می‌گذرانند در حالی که این عدد در جهان کمتر از 9 هزار ساعت است" گفت: در بحث جهانی اینگونه نیست که مدرسه فقط داخل کلاس درس و در یک مکان خاص تعریف شده باشد؛ مدرسه به معنی عام کلمه است یعنی بچه‌ها در سنی هستند که باید آموزش دیده و در مهارت لازم را کسب کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بالاتر بودن حضور دانش‌آموزان ایرانی در کلاس درس به معنای ارتقای کیفیت آموزشی نیست زیرا درس فقط کتاب و کاغذ و مشق شب نیست.

ممکن است کتاب در دست دانش‌آموز نباشد ولی درس بخواند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در کشورهای خیلی پیشرفته گاه دانش‌آموزان را با هواپیما به اردو می‌برند و نه با اتوبوس، آن هم جزء درس است؛ اگر در برخی کشورهای اروپایی معلم با دانش‌آموز در پارک بازی می‌کند، آن هم درس است و معنای آن نیست که به خاطر کمتر بودن ساعت حضور در کلاس در دیگر کشورها، دانش‌آموز به حال خود رها شده باشد و فقط در انتهای دوره مدرک بگیرد.

وی گفت: آن مرکز علمی، آکادمی و مدرسه موظف است برای حفظ آبروی علمی خود و در راستای اهداف آموزشی کشور، حواسش به دانش‌آموز باشد؛ یعنی مکن است دو روز کلاس نباشد ولی بخشی از پروژه‌های در ارتباط با مدرسه در کارگاه‌ها و اردوگاه‌ها انجام می‌شود.

میرزاده با بیان اینکه "ممکن است بچه‌ای کتاب در دستش نباشد ولی درس بخواند" ادامه داد: اینکه درس فقط به معنای کتاب، جزوه، تست زدن و پول دادن و در کلاس نشستن باشد، قطعا غلط است.

حجم کتاب درسی زیاد نیست؛ اگر ...

وی همچنین در ادامه با اشاره به حجم کتاب‌های درسی توضیح داد: با این نظام آموزشی فعلی، حجم کتاب‌های درسی متناسب با ساعات در نظر گرفته شده برای تدریس نیست؛ اگر این نظام آموزشی کمی عوض شود و لازم نباشد معلم همه صفحات کتاب را از خط اول تا به آخر تدریس کند، دیگر مشکل حجم کتاب‌های درسی وجود نخواهد داشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نباید اینگونه باشد که معلم تک تک صفحات و کلمات را در کلاس درس دهد بلکه باید مختصری از آن را توضیح دهد و سپس از دانش‌آموزان بخواهد که آن را مطالعه کرده و کنفرانس دهند؛ در این حالت حجم کتاب زیاد نیست.

از هر کلمه کتاب درسی با شعبده بازی چندین سوال و تست درمی‌آورند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اما متاسفانه هم دانش‌آموزان و والدین آنها به این روش تدریس عادت کرده‌اند، هم معلم‌ها این روش‌های حفظی و تست‌زنی را پذیرفته‌اند و هم آن مرکز کمک آموزشی که می‌خواهد پول دربیاورد، نظام آموزشی را به جایی کشانده که بخواهد از هر کلمه با شعبده بازی چندین سوال و تست در بیاورد

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار10 اسفند 97، کدخبر: 419773 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین