
شعار سال:روابط عمومی در هر یک ادارات یکی از اساسی ترین و مهم ترین واحد ها است که به منظور اطلاع رسانی و پل ارتباطی قوی مابین کارکنان سازمان و محیط بیرونی آن ایفای نقش می کنند و باید جایگاه و وظیفه خودشان را به خوبی بشناسند.
روابط عمومی در ادارات نقش تعیین کننده ای دارد و باید عملکرد و رویدادهای اداره متبوع خود را از طریق رسانه ها به مردم معرفی کند و از سوی دیگر پیشنهادات، خواسته ها، انتقادها و نیازهای مردم را هم با مدیر خود در میان بگذارد، در حقیقت این وظیفه سازمان است که به این شبهات و درخواست ها پاسخ دهد بنابراین روابط عمومی برای رسیدن به این هدف به کمک رسانه ها نیاز دارد.
پایگاه های خبری و اطلاع رسانی به عنوان بازوی روابط عمومی ظرفیت بزرگی محسوب میشوند که مدیران می توانند از فضای رسانه برای اطلاعرسانی به مردم استفاده کنند و در این راستا روابط عمومیها کانال ارتباطی مدیران و خبرنگاران هستند.
اما متاسفانه دیده میشود برخی از مدیران روابط عمومی چنین مقوله مهمی را درنظر نگرفته و با مرزی بندی بین رسانه ها ،کارکردهای آن سازمان را با چالش مواجه می کند.
مرتضی عاطفی جزو همین دسته از مدیران محسوب میشود.
از آنجا که وی هیچگونه تجربه و تخصصی در امر روابط عمومی نداشته و بیکباره بعنوان مدیر روابط عمومی استانداری گیلان انتخاب شده نشان داده است که مناسب این جایگاه نبوده و بدلیل ضعف عملکرد ،عدم ارتباط گیری با روابط عمومی دیگر دستگاه ها و تبعیض بین رسانه ها مختلف ، موجب شده مورد انتقاد بسیاری از فعالان رسانه ها قرار گیرد که یک نمونه آن را میتوان در سفر اخیر ریاست محترم جمهور در گیلان دانست.
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری رویداد گیلان،تاریخ انتشار:22 اسفند 1397،کدخبر:32806،rooydadegilan.ir