پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۹۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
نماینده مجلس گفت: برخی که محل کار مشخصی ندارند و با یک تلفن فاکتورهای صوری رد و بدل و واردات بی‌رویه یا کالا قاچاق می‌ کنند به راحتی می توانند از پرداخت مالیات فرار کنند و دولت هم تصمیم جدی برای برخورد با آنان نگرفته است.

شعار سال: سید ناصرموسوی لارگانی در پاسخ به این سئوال که با وجود اجرای برجام چرا دولت برنامه‌ای برای ایجاد اشتغال، رفع رکود، اجرای اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق ندارد، اظهارداشت: برجام هنوز بازخورد مثبتی برای کشور نداشته است به این معنا که ما فقط به تعهداتی که در قبال برجام داشته‌ایم، عمل کرده‌ایم چنانکه سانتریفیوژها جمع آوری شده‌اند، اورانیوم غنی شده از کشور خارج شده و قلب رآکتور آب سنگین اراک با بتُن پر شده است.

وی با بیان اینکه برجام تاکنون نتیجه‌ای برای کشور نداشته است، گفت: هر چند در ظاهر صحبت شده که بانک‌ها در حال همکاری هستند و حتی در خبرها اعلام کردند که در یک روز هزار ال سی باز شده اما از این خبرهای دهان پر کن، نتیجه‌ای حاصل نشده است.

*دولت به جای انتقاد به گذشته عملکرد خوب خود را به نمایش بگذارد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم با اشاره به رفت و آمدهای طرف غربی به کشورمان اضافه کرد: این سفرها بیشتر با این هدف انجام شد که کشورهای اروپایی قطعات و کالاهای خود را به کشور ما صادر کنند و آنها برای سرمایه‌گذاری و یا وارد کردن تکنولوژی به کشور ما نیامده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت یازدهم نیز از ابتدای شروع به کار خود به گونه‌ای رفتار کرد که بیشتر امید خود را به نتیجه برجام و ارتباط با کشورهای دیگر گره زد و آنچه از عملکرد دولت در این زمینه مشاهده می‌شود، چیزی جز زیر سوال بردن دولت گذشته نیست و می‌توان گفت تمام همّ و غم دولت در این سال‌ها این بود که عملکرد دولت قبل را زیر سوال ببرد،در حالی که مقام معظم رهبری نیز بارها به این نکته اشاره داشتند به جای انتقاد کردن و زیر سوال بردن دیگران، عملکرد خوب خود را به نمایش بگذارید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم تصریح کرد: دولت تا کنون برنامه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار یا برنامه ای که به رفع رکود کمک کند، نداشته است.

موسوی لارگانی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه مشخص دولت برای اقتصاد و همچنین دلیل ناهماهنگی تیم اقتصادی کابینه برای مقابله با چالش های موجود، گفت: اینکه بگوییم دولت برنامه ندارد در حق آن اجحاف کرده ایم اما این‌که اعضای تیم اقتصادی دولت با یکدیگرهماهنگ نیستند، نکته درستی است.

وی ادامه داد: علت ناموفق بودن تیم اقتصادی این است که تنها شخص وزیر اقتصاد تصمیم گیرنده نیست و در رابطه با مباحث کلان اقتصادی نظر معاون اول رئیس جمهور،رئیس دفتر رئیس جمهور و وزرای صنعت، معدن و تجارت و کار و امور اجتماعی لحاظ می‌شود که به همین دلیل انسجام و هماهنگی یا رویه واحدی پیش روی این تیم قرار ندارد و به همین دلیل آنها نتوانسته‌اند موفقیت لازم را کسب کنند.

*جهت‌گیری مالیات‌ها به نفع دلالی و به ضرر تولید

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال که چرا دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی اقدامی انجام نمی دهد، اظهار داشت: در حال حاضر در کشور ما تنها کارمندان هستند که به موقع مالیات خود را می‌پردازند و مالیات به صورت خودکار از حقوقشان کسر می‌شود.همچنین افرادی که در بخش تولید و صنعت فعالیت می‌کنند و محل کار مشخصی دارند مالیات پرداخت می‌کنند و در چند سال اخیر نیز فشار مالیاتی بیشتری به آنها وارد شده است که باعث شده بعضی از تولیدکنندگان و صنعتگران یا تعدیل نیرو داشته و یا مجبور به تعطیلی کارگاه خود شوند،چرا که توان پرداخت 9 درصد مالیات ارزش افزوده را نداشتند.

وی افزود: اما عده دیگری هستند که محل کار مشخصی ندارند و با یک تماس تلفنی و رد و بدل کردن فاکتورهای صوری واردات بی رویه یا قاچاق کالا انجام می‌دهند، یا حتی با تلفن و فاکتورسازی و رد و بدل کردن فاکتورهای صوری به راحتی می توانند از پرداخت مالیات فرارکنند و دولت هنوز تصمیم جدی و قطعی برای برخورد با این افراد نگرفته است.

موسوی لارگانی در پایان تصریح کرد: قانون جامع مالیاتی در مجلس نهم تصویب شده و تاحدودی راه‌های فرار مالیاتی را بسته است اما هنوز به صورت جدی اجرا نشده است. امیدواریم امسال این قانون اجرا ،جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود و از فشار به کسانی که تا الان مالیات پرداخت می‌کردند کم شود تا آنها بتوانند هم به فعالیت‌های صنعتی و تولیدی خود ادامه دهند.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1395، کد مطلب: -:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین