پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۳۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
در جریان دیدار اعضای شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با آیت الله جوادی آملی ،ایشان اظهار نمودند: ما ترجمان لازم داریم و نه ترجمه، جریانی لازم داریم که حرف ما را بفهمد و دقیق منتقل کند و حرف‌های دیگران را نیز به همین شکل به ما برساند.وی با توجه به اهمیت توجه به استعدادهای برتر حوزوی ، افزود: لازم است نخبگان در حوزه‌ها بمانند و به امر تحقیق و تألیف مشغول باشند، نهال فروشی از بزرگترین آفات حوزه‌ها است.

شعار سال: آیت الله جوادی آملی اظهار کرد: ما ترجمان لازم داریم و نه ترجمه، ما جریانی لازم داریم که حرف ما را دقیق بفهمد و دقیق آن را منتقل کند و حرف‌های دیگران را نیز به همین شکل به ما برساند.

 اعضای شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار در سخنانی اظهار کرد: در مقابل امکانات و نعمت‌های بی شماری که خداوند در اختیار ما قرار داده است، مسئولیت‌های بسیاری متوجه ماست. نظام اسلامی نیز نعمتی الهی است که به این آسانی نصیب کسی نمی‌شود، این نعمت الهی یک سلسله مسئولیت‌هایی به همراه دارد. ما در کنار سفره پر مسئولیتی نشسته ایم که به همان اندازه باید پاسخگو باشیم. از سوی دیگر در صلوات شعبانیه حضرت فرمود، طریق شریعت، طریق مَهیَع است، طریق مَهیَع آن راه باز و وسیع را می‌گویند که در آن هیچ مانعی برای هیچ کسی در هیچ زمانی وجود ندارد. از این رو احدی نمی‌تواند بگوید من نمی‌توانستم این راه را بروم و برای من مانعی وجود داشت، لذا هم می‌توانیم و هم مسئول هستیم.

جوادی آملی خاطرنشان کرد: کشوری که خون شهید داد، کشور طیب و طاهر است، در چنین کشوری استبداد، استکبار و استثمار نیست، چون تنها خون شهید می‌تواند این آلودگی‌ها را از بین ببرد، لذا در بیان ائمه (ع) آمده است «طبتم وطابت الأرض التی فیها دفنتم» و با توجه به هماهنگی میان قرآن و عترت، در قرآن کریم نیز می‌فرماید «وَ الْبَلَدُ الطّیبُ یخْرُجُ نَبَاتُهُ»؛ این یعنی بر شما واجب است از سرزمین پاک، میوه پاک به دست بیاورید؛ اگر استجابت این دعاها ممکن نبود از ما نمی‌خواستند که این دعاها را بخوانیم، پس این راه و مسئولیت برای ما وجود دارد.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توجه به استعدادهای برتر حوزوی پرداخت و گفت: لازم است نخبگان در حوزه‌ها بمانند و به امر تحقیق و تألیف مشغول باشند، نهال فروشی از بزرگترین آفات حوزه‌ها است، شما مسئول هستید که مواظب باشید استعدادهای راقی و برتر چه در طلبه‌های خواهر و چه در طلبه‌های برادر از دست حوزه نرود، باید کار سید مرتضی در مدیریت حوزه علمیه نجف را انجام دهیم، او با زنده کردن وقف، آن را در خدمت پرورش طلبه‌های با استعداد قرار داد و اگر امروز همه حوزه‌های علمیه در سر تا سر جهان بر سر سفره حوزه علمیه نجف نشسته اند به همین علت است.

وی با بیان این مطلب که با تبلیغ به تنهایی مشکل حل نمی‌شود، افزود: ما ترجمان لازم داریم و نه ترجمه، ما جریانی لازم داریم که حرف ما را دقیق بفهمد و دقیق آن را منتقل کند و حرف‌های دیگران را نیز به همین شکل به ما برساند، با تبلیغ به تنهایی مشکل حل نمی‌شود، تبلیغ تأثیر موضعی دارد، این سرمایه وجود دارد که یک جریان عظیم ترجمان، آموزه‌های جهانی اسلام را که در جای جای قرآن کریم به آنها تاکید شده است، به درستی بفهمد و به درستی به جهانیان منتقل نمایند.

جوادی آملی با آرزوی موفقیت و توفیق هر چه بیشتر برای حوزه‌های علمیه خواهران ابراز کرد: روح، موجود مجردی است که نه مذکر است و نه مونث، تصریح و تاکید دین این است که در مراتب بالای دین، اصلاً از جنسیت حرف نزنید، آنجا محل صحبت از جنس نیست و برای همه رسیدن به کمال مقدور است.

آیت الله جوادی آملی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اقدامات خصمانه اخیر آمریکا، اظهار کرد: قبل از انقلاب، نیروهای مسلح ما، انباردار آمریکایی‌ها در منطقه بودند و آنها حتی اجازه نمی‌دادند که قطعات سلاح‌ها و هواپیماها را مهندسین ما تعویض نمایند و لذا آنچه امروز آمریکا را خفه و عصبانی کرده است، این قدرت علمی و پیشرفت‌های بی تعارف سپاه و ارتش است که بر کسی پوشیده نیست.

در ابتدای این دیدار آیت الله مقتدایی، گزارشی از روند تشکیل شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران و برنامه‌ها، اهداف و فعالیت‌های این شورا ارائه داد.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:5اردیبهشت1398،کدخبر:4599464،www.mehrnews.com
 
 
 
 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
مبلغان قزعا باید از روانشناسی انسان هم اطلاعات زیادی داشته باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین