پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۰۴۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
از خروج رسمی ایالات متحده از برجام نزدیک به یک سال و از بازگشت کامل تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران نزدیک به شش ماه می‌گذرد.اقتصاد ایران در این بازه زمانی حال و روز خوبی نداشته است.ظاهراً سیاستگذاران برای عبور از رکود موجود به فکر اجرای سیاست‌های تحریک تقاضا از طریق انبساط پولی افتاده‌اند.
شعار سال: از خروج رسمی ایالات متحده از برجام نزدیک به یک سال و از بازگشت کامل تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران نزدیک به شش ماه می‌گذرد.
چرا اعمال سیاست‌های انبساطی برای مدیریت آثار تحریم خطاست؟

اقتصاد ایران در این بازه زمانی حال و روز خوبی نداشته است. در دو شاخص مهم، نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه از ۳،۸ درصد در اردیبهشت ۱۳۹۷ به ۵،۴۷ درصد در اسفند ۱۳۹۷ رسیده و آخرین آمارهای رشد اقتصادی هم از کاهش ۳،۸ درصدی تولید ناخالص داخلی اقتصاد ایران در ۹ ماهه نخست سال گذشته حکایت می‌کند تا به این ترتیب اقتصاد ایران بار دیگر رسماً به دام رکود تورمی افتاده باشد.

«رکود تورمی در یک کشور شرایطی را ایجاد می‌کند که سیاستگذاران اقتصادی خود را ناچار می‌بینند که اقدامی عملی را صورت دهند تا اوضاع را کمی بهبود بخشند. حال آنکه رکود تورمی یا به دلیل سیاست‌های غلط گذشته روی داده یا به جهت شوک به عرضه پدید آمده است که هر دو حالت سیاست‌های متداول را ناکارا می‌نماید.

مطالعه انجام‌گرفته روی تجربیات دیگر کشورها نشان می‌دهد که سیاستگذاران معمولاً تلاش کرده‌اند تا مشکل را حل کنند، ولی متاسفانه به مشکل دامن زده‌اند و برای مثال در غالب کشورهای مورد بررسی ابرتورم ایجاد کرده‌اند».


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فولاد ایران،تاریخ انتشار:3 اردیبهشت 1398،کدخبر:49360،www.ifnaa.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین