پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۴۱۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن طی فروردین امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲.۱درصد افزایش یافت. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در اولین ماه امسال به ۱۱میلیون و ۲۶۹هزار تومان افزایش یافته است.
شعارسال: مطابق گزارش بانک مرکزی در فروردین ماه امسال تعداد معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران به 3423 فقره رسید که نسبت به اسفند 97 و ماه مشابه سال گذشته (فروردین 97) به‌ترتیب 73.3 و 32.2درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد اشاره متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 11 میلیون و 269 هزار تومان بود که نسبت به اسفند سال گذشته 2.1 درصد و در مقایسه با فروردین 97 بالغ بر 103.9درصد افزایش یافته است.

در اسفند ماه سال گذشته وزارت راه و شهرسازی (دفتر اقتصاد مسکن) با استناد به آمار معاملاک سامانه املاک و مستغلات کشور متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در مناطق 22گانه تهران را 11 میلیون و 9 هزار تومان اعلام کرده بود. بررسی قیمت اعلام‌شده از سوی وزارت راه و بانک مرکزی حاکی از آن است که قیمت مسکن در اولین ماه بهار امسال در مقایسه با اسفند سال گذشته 2.36 درصد افزایش یافته نه 2.1 درصد. همچنین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی فروردین ماه سال گذشته 5 میلیون و 584 هزار تومان بود که با رشد 101.8درصدی به 11 میلیون و 269 هزار تومان افزایش یافته است.

در بخش دیگری از گزارش بانک مرکزی آمده است؛ بیشترین رشد متوسط قیمت مسکن در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته مربوط به منطقه 14 با 133.1 درصد رشد و کمترین میزان رشد مربوط به منطقه 12 با 65.1 درصد بوده است. در فروردین ماه سال گذشته متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در منطقه 14 بالغ بر 3 میلیون و 779 هزار تومان بود که این قیمت در فروردین امسال به 9 میلیون و 89 هزار و 700 تومان افزایش یافته است. البته بررسی این نرخ‌ها حاکی از افزایش 14.5درصدی است که بانک مرکزی باز هم میزان آن را حدود 7 درصد کمتر اعلام کرده است.

در بخش اجاره‌بهای مسکن نیز قیمت‌ها در فروردین امسال در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به فروردین 97 به‌ترتیب 21.9 و 18.8 درصد افزایش یافته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 1998944 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
0
کی این خونه ها رو با این قیمت های وحشتناک میخره؟؟ مردم همه که بی پولن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
0
اصن بازار مسکن بهم ریخته هر کی هر چی دوست داره قمیت میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین