پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 30
کد خبر: ۲۰۴۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزی وزارت آموزش و پرورش گفت: خلاقيت، مهارت آموزی و فرآيند حل مسأله از اهداف برنامه های آموزشی است و حافظه محوری نبايد در آموزش دانش آموزان به صورت رفتار در بيايد.

شعار سال: حجت الاسلام محی الدين بهرام محمديان رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعتراض دانش آموزان نسبت به حجم كتاب هاي درسي اظهار داشت:حجم كتاب هاي درسي بر اساس ساعات درسي تنظيم شده كه برنامه ها با حضور تيم هاي علمي تدوين مي شود و معترضان اغلب از دسته افرادي هستند كه يادگيري مباحث درسي را به شب امتحان موكول مي كنند.

رييس سازمان پژوهش و برنامه زيزي وزارت آموزش و پرورش بيان كرد: آموزش و تمرين بايد در طول سال تحصيلي توزيع شود همچنين مباحث درسي به صورت مفهمومي دنبال شود چرا كه برنامه نظام آموزش در راستاي مضمون و مفهوم تدوين مي شود.

وي در خصوص اعتراض دانش آموزان نسبت به طراحي سوالات عنوان كرد:مركز سنجش آموزش و پرورش مسئول طراحي سوالات است كه طراحي سوالات به صورت استاندارد و نسبي انجام مي شود و اعتراضي به نحوه طراحي سوالات وارد نيست.

محمديان گفت:بسياري از كلاس ها و موسسه هاي جانبي كتاب هاي درسي را زير سوال مي برند در صورتي كه كتاب هاي درسي با تحقيق و پژوهش و مبني بر نياز هاي روز دانش آموزان تدوين شده كه فضا سازي آن ها مشكلات كنوني را ايجاد مي كند.

رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش بيان كرد:خلاقيت،مهارت آموزي و فرآيند حل مسأله از اهداف برنامه هاي آموزشي است و حافظه محوري نبايد در آموزش دانش آموزان به صورت رفتار در بيايد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 3 تیر 95 ، کد مطلب: 5663865: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین