پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۷
سایت تریپ ادوایز هر سال در طی نظرسنجی که از کاربران خودش دارد مقاله هایی را تهیه کنید که این بار درباره برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ مقاله ای را ارائه داده است و نام ۲۴ موزه در جهان که از نگاه کاربران برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ بودند را نام برده است.

شعارسال: در صنعت گردشگری همواره موارد مختلفی هستند که تاثیرات بسزایی می گذارند تا بتوانند رشد کند، به طور مثال جاذبه های دیدنی، شکم گردی، طبیعت، موزه هایی که در کشورهای مقصد وجود دارد نیز همگی بسیار در این مهم تاثیرگذار هستند در این مطلب می خواهیم درباره برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ صحبت کنیم با ما همراه باشید.

۱- موزه اورسی پاریس | Musee d’Orsay

موزه اورسی در پاریس اولین موزه ای است که در لیست برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته و جالب است بدانید موزه ای در پاریس پیدا شده است که توانسته با موزه لوور رقابت کند و حاوی مشهورترین مجموعه آثار هنر ملی امپرسیونیست و پست امپرسیونیست فرانسه است که در سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ میلادی خلق شده‌اند. این موزه تمام آثار مشهور را در خود جای داده و در عین حال آثاری از سبک ‌های کمتر شناخته شده مانند سمبولیست، نقاشی نقطه نقطه و واقع گرایان نیز در اینجا موجود هستند.

۲- موزه ملی ۹/۱۱ نیویورک | The National 9/11 Memorial & Museum

برج‌های دوقلوی نیویورک، زمانی رکوددار بلندترین سازه‌های بشری بود اما در یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ با حملات تروریستی فرو ریخت. برای یادبود قربانیان این حادثه، دو استخر مربع در محل دو برج ساخته شده و نام بیش از دو هزار و نهصد قربانی آن نیز بر روی صفحات برنزی حک شده است

۳- موزه هنر متروپلیتن | The Metropolitan Museum of Art

یکی از بزرگترین و مشهورترین موزه های جهان است که در لیست برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است. این موزه مجموعه ای از آثار تاریخی ایران باستان و تاریخ اسلام است و سالانه ۴ میلیون بازدید کننده دارا می باشد. جالب است بدانید که قدیمی ترین آثار این موزه در لندن مربوط به ۳۰۰۰۰۰ سال تا ۷۷۰۰۰ سال پیش است، از جمله سنگ آتشزنه ای که در مصر یافت شده است. در ژوئن سال ۲۰۱۳ منشور کوروش که در موزه بریتانیا نگهداری می شود، به نمایش عمومی گذاشته شد.

۴- موزه بریتانیا در لندن | The British Museum

موزه بریتانیا در لندن یکی از قدیمی ترین و بهترین موزه هایی است که در جهان سالانه بیش از ۶٫۵ میلیون نفر بازدیدکننده دارد که از سراسر دنیا برای بازدید از آثار آن به این بریتانیا سفر می کنند. موزه بریتانیا بزرگترین موزه کشور انگلستان محسوب می شود و آثار متنوعی از کشور های مختلف را در بر می گیرد. این موزه به هنر، فرهنگ و تاریخ جهان اختصاص دارد و مجموعه آثار دائمی آن که تعدادش به ۸ میلیون اثر می‌رسد، تمام قاره‌ها را شامل می‌شود و داستان فرهنگ انسان‌ها را از ابتدا تا به امروز به نمایش می‌گذارد.

۵- موزه ملی پرادو | Prado National Museum

یکی از پر بازدیدترین موزه هایی که در لیست برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته موزه ملی پرادو است. این موزه جز شاهکارهایی از هنر اسپانیا است که کاملترین مجموعه از آثار نقاشی دنیا را در خود جای داده است. ساختمان این موزه در مادرید مربوط به قرن ۱۸ می شود و سبک ساخت آن نئوکلاسیک است. در حال حاضر در این موزه بیش از ۸۶۰۰ نقاشی و ۷۰۰ مجسمه وجود دارد که می تواند ادعا کرد منسجم ترین مجموعه ی هنری در آن قرار دارد.

۶- موزه آکروپلیس | Acropolis Museum

موزه ای به نام آکروپلیس در شهر آتن وجود دارد که از معروف ترین موزه های یونان محسوب می شود و از شناخته شده ترین ها در دنیا محسوب می شود. با ورود به این موزه، در طبقه ی همکف آن به گالری the Slopes of the Acropolis برمی خوریم. در این گالری، اشیایی که از مخفیگاه ها و راه های پنهان آکروپلیس کشف شده است و همچنین اشیا و ابزارهایی که مردم آتن در زندگی روزمره شان از آن استفاده می کرده اند، نگهداری می شود. بعد از آن به سرغ طبقه ی اول می رویم. در طبقه ی اول که ۹ متر ارتفاع دارد، گالری بایگانی (Archaic Gallery) در بخش های شرقی و غربی طبقه به چشم می خورد.

۷- موزه ملی جنگ جهانی دوم در نیواورلئان لوئیزیانا | The National WWII Museum

اگر به تاریخ معاصر جهان و تاریخ جنگ جهانی دوم علاقمندید سری به موزه ملی جنگ جهانی دوم در نیواورلئان لوئیزیانا بزنید که در آن صدها سند از دخالت آمریکا در جنگ جهانی دوم را از زبان بیش از ۷ هزار سرباز می‌توانید مشاهده کنید.

۸- موزه مردم شناسی در مکزیک | National Museum of Anthropology

دیگر موزه ای که از دیدگاه سایت تریپ ادوایز جز برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت موزه ملی مردم شناسی در کشور مکزیک است. این موزه دربرگیرنده آثار باستانی، قوم‌شناسی و مردم‌شناسی از روزگاران گذشته مکزیک است و در آن گنجینه قابل توجهی از میراث پیش کلمبیایی مکزیک مانند سنگ خورشید و مجسمه آزتک قرار گرفته است.

۹- موزه واسا استکهلم | Vasa Museum

در سال ۱۶۲۸ کشتی به نام واسا در استکهلم واژگون و غرق شد. این کشتی پس از ۳۳۳ سال از عمق دریا بیرون کشیده شد. امروزه واسا تنها کشتی باقی مانده از قرن هفدهم میلادی است و یکی از پربازدیدترین اشیاء موزه اسکاندیناوی می باشد؛ از همین رو موزه واسا استکهلم در لیست برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است.

۱۰- گالری یوفیزی | Uffizi Galleries

دیگر موزه هایی که در بین برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته گالری یوفیزی است که مجموعه ای دهه هایی که در شهر فلورانس توسعه رنسانس رخ داده بود. این گالری یکی از قدیمی ‌ترین موزه‌های جهان به حساب می‌آید و در سال ۱۵۶۰ میلادی برای دوک بزرگ توسکانی ساخته شده است.

۱۱- موزه هرمیتاژ | The State Hermitage Museum

در سنت پترزبورگ موزه ای به نام آرمیتاژ وجود دارد که مجموعه ای بسیار غنی از زیباترین آثار هنری و سلطنتی و یکی از پیشروترین موزه های دنیا در این زمینه است. اگر تور سنت پترزبورگ را انتخاب کردید حتما از این موزه و آثار حرفه ای آن دیدن کنید. مجموعه ی موزه آرمیتاژ از ۵ ساختمان مجزا تشکیل شده است که به هم متصل هستند، این موزه ها شامل کاخ زمستانی، آرمیتاژ کوچک، آرمیتاژ قدیمی، آرمیتاژ جدید و تئاتر آرمیتاژ می شود.

۱۲- موزه نیوزلند | Museum of New Zealand (Te Papa Tongarewa)

موزه نیوزیلند (Museum of New Zealand (Te Papa Tongarewa) احتمالا یکی از متفاوت‌ترین موزه‌هایی است که با آن‌ها آشنایید. این موزه به درستی تاثیر نیروهای طبیعی را در شکل‌گیری زندگی و فرهنگ مردم نیوزیلند را نمایش می‌دهد. در موزه نیوزیلند می‌توانید آثار به جای مانده از مردم مائوری (نخستین ساکنان نیوزیلند) را نیز ببینید.

۱۳- موزه ونگوگ | Van Gogh Museum

در آمستردام میدانی به اسم میدان موزه هست که چندین موزه ی معروف را در اطراف خود جای داده است: موزه اشتدلیک، موزه امپراتوری و البته موزه ون گوگ (Van Gogh Museum). در سال ۲۰۱۷ این موزه با ۲٫۳ میلیون گردشگر اولین موزه ی پربازدید هلند شد، همچنین در لیست برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ هم توانست قرار بگیرد. این موزه از دو ساختمان تشکیل شده:

ساختمان ریتولد (Rietveld building) اصلی ترین بخش موزه است و مجموعه های دائمی در آن به نمایش در آمده است.

ساختمان دیگر موزه مخصوص نمایشگاه های مهم موقتی است. این بنا با ساختار بیضی شکل سه طبقه دارد و برای ورود به ان باید از تونل زیرزمینی ساختمان ریتولد استفاده کنید.

۱۴- موزه نسل کشی کامبوج | Tuol Sleng Genocide Museum

موزه نسل کشی کامبوج از آن جاذبه هایی است که به یک اتفاق دردناک و متاثر کننده برمی گردد. داستان این موزه به سال ۱۹۷۵ برمی گردد، زمانی که این مکان جایگاه دبیرستانی به نام تول اسوی (Tuol Svay) بود. در آن سال این دبیرستان توسط نیروهای امنیتی پل پوت، سیاستمدار کامبوجی، گرفته شد و به یکی از زندان های امنیتی در آمد. او شخصی بود که جنبش خمر سرخ را به راه انداخت. زمانی نگذشت که این مکان بزرگترین مرکز بازداشت و شکنجه در کشور شد. این زندان بعدها به موزه تول اسلنگ (موزه نسل کشی کامبوج) تبدیل و جایی شد برای به نمایش گذاشتن ظلم و ستم نیروهای خمر سرخ (Khmer Rouge) که بسیار دردناک و غیر قابل باور است. این زندان با نام S-21 نیز شناخته می شود.

۱۵- موزه طلا در کلمبیا | Gold Museum (Museo del Oro)

اولین موزه ای که در جهان اقدام به نمایش اشیای تاریخی ساخته شده از طلا نمود موزه ی طلا در کلمبیا است. این موزه در سال ۱۹۳۲ در شهر بوگوتای کلمبیا تاسیس شد و در حال حاظر بیش از ۳۴ هزار قطعه از این فلز گرانبها را نگهداری می کند. موزه طلای کلمبیا هم از جمله مواردی است که لیست برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است.

۱۶- موزه بقایای جنگ ویتنام | War Remnants Museum

ویتنام ما را به یاد یکی از تلخ‌ ترین حملات نظامی تاریخ معاصر می‌اندازد، برای آشنا شدن با اثرات وحشیانه یک جنگ روی نسل‌های مختلف یک کشور به موزه بقایای جنگ ویتنام (War Remnants Museum) بروید.

۱۷- نگارخانه ملی لندن | National Gallery

یکی از موزه های مشهوری که در جهان وجود دارد نگارخانه ملی لندن است که در سال ۱۸۲۴ تاسیس شده و دارای ۲۳۰۰ تابلوی نقاشی از سده ۱۳ تا ۱۹ میلادی است. همانطور که می دانید با توجه به شهرت این موزه توانسته در لیست برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ هم قرار بگیرد چرا که سالانه افراد زیادی برای بازدید از آن آثارش به لندن سفر می کنند.

۱۸- موزه ملی آمستردام | Rijksmuseum

دیگر موزه ای که در لیست برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت موزه ملی آمستردام است که از مشهورترین موزه های جهان است و ۸۰۰۰ اثر هنری را در خود جای داده است. نکته ی جالبی که وجود دارد این است که موزه ملی آمستردام تنهایی موزه است که می توانید در آن دوچرخه عبور کنید، بیخود هم نیست که به این شهر پایتخت دوچرخه سواری گفته می شود.

۱۹- موزه مصرشناسی تورین در ایتالیا | Egyptian Museum of Turin

موزه مصرشناسی تورین که دومین موزه بزرگ جهان با موضوع تاریخ مصر است، درسال ۱۸۲۴ تاسیس شد. در این موزه ۵،۲۶۸ اثر مربوط به مصر باستان نگهداری می‌شود. در دهه ۱۸۰۰، سراسر اروپا تحت تاثیر مصر قرار داشتند و دلیل آن هم لشکرکشی ناپلئون به مصر بود. Bernardino Drovetti در طی تصرف مصر بیش از ۸۰۰۰ مجسمه، مومیایی، تابوت، نوشته‌های پاپیروس، جواهرات و طلسم‌های مختلف را جمع‌ آوری کرد. Carlo Felice این مجموعه را در سال ۱۸۲۴ خریداری کرد و این نقطه‌ی آغاز موزه‌ی مصرشناسی تورین بود.

۲۰- موزه هنر شیکاگو | The Art Institute of Chicago

موزه ای در شهر شیکاگو به نام موزه هنر در سال ۱۸۷۹ تاسیس شد که بسیار هم مورد توجه همگان قرار گرفته به طور این موزه توانست در فهرست برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار بگیرد، این مرکز از معتبرترین موزه ‌های هنری در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

۲۱- موزه لارکو | Museo Larco

موزه لارکو در عمارتی قرار گرفته که در قرن هجدهم ساخته شده و در اون نیز آثاری که به قبل از قرن هفتم برمیگرده قرار دارد. آثار تاریخی که طر حفاری های بسیار بوجود آمده توسط یه موسس خصوصی خریداری، جمع آوری و این روزها در موزه به نمایش گذاشته شده است.

۲۲- ارتش سفالین چین | The Museum of Qin Terra-cotta Warriors and Horses

خوب یکی دیگر از برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ موزه ارتش سفالین در چین است که یکی از وسیع ترین، اعجاب انگیزترین و قدیمی ترین مجموعه های باستانی جهان که از کشفش هنوز یک قرن هم نمی گذرد. در این موزه شما شاهد ۸۰۰۰ سرباز سفالین هستید که همگی در ابعاد آدم ساخته شده است و نهایت تعجب اینجاست که شما هیچ دو مجسمه ی شبیه به همی را پیدا نخواهید کرد.

۲۳- موزه لوور | Louvre Museum

موزه لوور در سال ۱۷۹۳ با مجموعه ای متشکل از ۵۳۷ تابلو نقاشی و ۱۸۴ اثر هنری دیگر به روی عموم مردم افتتاح شد. از آن زمان لوور روز به روز بر مجموعه آثارش اضافه کرده و با حدود ۱۰ میلیون بازدید سالانه به عنوان پربازدیدترین موزه جهان شهرت پیدا کرده است. در حال حاضر موزه لوور در مساحتی بالغ بر ۷۳۰۰۰ متر مربع قرار گرفته و بیش از ۳۵۰۰۰ تابلو نقاشی، مجسمه و تندیس و اثر هنری را در خود جای داده است.

۲۴- موزه هنر پیناکوتکا سائوپائولو برزیل | Pinacoteca do Estado de Sao Paulo

فرهنگ آمریکای لاتین با شادی، موسیقی و رقص آمیخته شده است. برای آنکه با فرهنگ و هنر برزیل و آمریکای لاتین بیشتر آشنا شوید، سری به موزه هنر پیناکوتکا (Pinacoteca do Estado de Sao Paulo) در سائوپولو بزنید و از تماشای پرتره‌ها و دیگر آثار هنری این مجموعه لذت ببرید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت الی گشت، تاریخ انتشار: 18مهر1397 ، کدخبر: - : www.eligasht.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین