پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۱۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر گفت: پیشنهاد سازمان محیط زیست برای کاهش سهم استان بوشهر از آلایندگی صنایع پارس جنوبی و اختصاص آن به دیگر استان‌ها شرم‌آور است و این لابی‌گری را نمی‌پذیریم.
شعار سال : استاندار بوشهر گفت: پیشنهاد سازمان محیط زیست برای کاهش سهم استان بوشهر از آلایندگی صنایع پارس جنوبی و اختصاص آن به دیگر استان‌ها شرم‌آور است و این لابی‌گری را نمی‌پذیریم.

 عبدالکریم گراوند ظهر یکشنبه در نشست کارگروه پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: مردم مناطق پیرامون نیروگاه اتمی بوشهر در مانور پرتوی همکاری خوبی داشتند و شاهد مشارکت و همراهی همه دستگاه‌ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه این مانور با جدیت ادامه داشت و تعطیل نشد، اضافه کرد: نقاط ضعف و قوت در این مانور مشخص شد و انتظار می‌رود که زیرساخت‌های مواجهه با شرایط بحران پیش‌بینی شود و نقاط ضعف و قوت و پیشنهادات برای بهبود عملکرد ارائه شود.

استاندار بوشهر خواستار تسریع در راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای بوشهر شد و بیان کرد: تجهیزات تخصصی مورد نیاز باید تأمین شود و با همکاری دیگر دستگاه‌ها نسبت به تأمین این اقلام اقدام کنند.

ظلم در حق مردم استان بوشهر

وی در ارتباط با تلاش برخی استان‌های همجوار برای بهره‌مندی از عوارض آلایندگی عسلویه، خاطرنشان کرد: این اقدامات که با لابی‌گری در حال انجام است را ظلمی در حق استان بوشهر می‌دانم.

گراوند تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه، وقتی صنعتی آلودگی ایجاد می‌کند، عوارض آلایندگی باید دریافت و بین شهرستان‌های متأثر توزیع شود. هیچ‌گونه سنجش علمی در این حوزه صورت نگرفته است و پایش علمی و عالمانه در این منطقه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ۳۰ هزار هکتار سطح منطقه ویژه پارس جنوبی است که ۱۴ هزار هکتار در شهرستان عسلویه و ۱۶ هزار هکتار در شهرستان کنگان است. سازمان محیط زیست کشور یک پیشنهاد داده است که واقعاً فاجعه است.

استاندار بوشهر افزود: سازمان محیط زیست پیشنهاد داده که آلایندگی برای شهرستان‌های مهر و لامرد ۲۸ درصد، برای شهرستان عسلویه ۳۶ درصد، برای جم ۱۴ درصد و پارسیان ۲۲ درصد است. ادعا می‌کنند که آلودگی پرواز می‌کند به مهر و لامرد می‌رسد ولی به کنگان و دشتی و دیر نمی‌رسد.

این لابی‌گری را نمی‌پذیریم

وی با اشاره به اینکه در شهرستان عسلویه مردم زیر فلر می‌سوزند، گفت: یکی از دلایل ماندگاری آلاینده‌ها در عسلویه این است که کوه‌ها اجازه عبور آلایندگی را نمی‌دهد ولی در این راستا ادعا شده است که آلایندگی به مهر و لامرد می‌رسد که به هیچ وجه واقعیت ندارد.

گراوند با اشاره به اینکه این پیشنهادات شرم‌آور است، تصریح کرد: کنگان زیر فلر قرار دارد و حق آلایندگی به آن تعلق نگرفته است. چاه مبارک در شهرستان عسلویه دارای هوای پاک است ولی پارسیان که کیلومترها آن‌طرف‌تر است آلوده شناخته شده است. شهرستان دیر با این تأسیسات ۱۰ کیلومتر فاصله دارد ولی این شهرستان هم دیده نشده است.

وی خواستار پیگیری این موضوع توسط نمایندگان و دستگاه‌های امنیتی استان شد و بیان کرد: خیلی آشکار است که این اقدامات با لابی‌گری صورت گرفته است. هیچ مستند علمی وجود ندارد. باید به صورت عالمانه و علمی صورت گیرد. این لابی‌گری را نمی‌پذیریم. این یک ظلم آشکار در حق مردم استان بوشهر است.

درخواست از رئیس جمهور برای بررسی موضوع

استاندار بوشهر تاکید کرد: استان بوشهر در خدمت نظام و انقلاب است و نباید کاری اتفاق بیافتد که در افکار مردم استان بوشهر بخشودنی نباشد. حق مردم بوشهر، کنگان و دیر و عسلویه نباید ضایع شود.

وی خاطرنشان کرد: هر کاری انجام می‌شود باید توجیه داشته باشد. عاجزانه از رئیس جمهور درخواست دارم از این موضوع جلوگیری کند و این قضیه در حد همین پیشنهاد باقی بماند. پایه این نظام و انقلاب بر حق و عدالت است و نباید شاهد این بی‌عدالتی‌ها باشیم.

گراوند افزود: نمایندگان استان باید این موضوع حیاتی را پیگیری کنند و اجازه این تبعیض آشکار و روشن را ندهند.

وی بیان کرد: این موضوع به صورت علمی ارزیابی و پایش شود و ما تابع قانون و مقررات هستیم. این انصاف نیست که آدم‌های زیر فلر دیده نشوند و این حق به افرادی پشت کوه‌های هزاران متری و کیلومترها دورتر برسد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:5خرداد1398،کدخبر:4626689،www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین