پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
ماسوله در همه‌ ی ماه‌ های سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است؛ خواه در زمستان‌ های پر از برف یا تابستان‌ های مرطوب. کافی است کفش راحت برای پیاده‌ روی همراه داشته باشید.

شعارسال: شهر تاریخی ماسوله در استان گیلان و نزدیک به فومن واقع شده است. منظره‌ ی خانه‌ های قدیمی زرد رنگ که در قابی از کوه و جنگل قرار گرفته‌ اند ، هر گردشگری را به‌ وجد می‌ آورد.خانه‌ های پلکانی ، گل‌ های شمعدانی که از نمای خانه‌ ها آویخته‌ شده‌ اند ، قاب‌ های قدیمی و چشم‌ نواز پنجره‌ ها و عروسک‌ های دست‌ بافت رنگارنگ تصویر ماسوله را در خاطر زنده می‌ کند..

آب و هوای ماسوله

بیشتر از ۱۰۰ روز در سال ماسوله در مه فرو می‌ رود. این شهر تابستان‌ ها هوای معتدل و مرطوب و زمستان‌ ها هوای سرد و مرطوب دارد. دمای متوسط سالانه در ماسوله حدود ۱۲ درجه سانتی‌ گراد است. این شهر نزدیک دومین قله بلند کوه‌ های تالش از رشته‌ کوه البرز واقع شده است که ماسوله داغ نام دارد.


اطلاعات ضروری برای سفر به ماسوله

کد ماسوله: ۰۱۳

فاصله از تهران: ۳۸۲ کیلومتر

مدت سفر زمینی: بیشتر از ۵ ساعت

مدت سفر هوایی تا رشت: ۴۸ دقیقه

سفر به ماسوله از تهران

مسیر تهران به ماسوله از اتوبان تهران-کرج آغاز می‌ شود ، به قزوین و رشت می‌ رسد و پس از گذشتن از فومن در ماسوله به پایان می‌ رسد. با پرداخت هزینه‌ ی پارکینگ ، ماشین را پارک می‌ کنید و از پلکان مقابل بالا می‌ روید تا جایی که خودتان را در قلب خانه‌ های زیبای ماسوله می‌ بینید. اتوبوس‌ های تهران به رشت از ترمینال غرب یا بیهقی حرکت می‌ کنند. قیمت بلیت این اتوبوس‌ ها با توجه به نوع اتوبوس از ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان متفاوت است. از رشت باید با اتوبوس یا تاکسی خطی به فومن بروید و از آنجا با مینی‌ بوس یا تاکسی به ماسوله برسید. قیمت بلیت هواپیما از تهران به رشت از حدود ۱۴۵ هزار تا ۱۹۸ هزار تومان است. اگر با هواپیما به رشت برسید ، با اتوبوس یا تاکسی به فومن و سپس به ماسوله خواهید رفت.

هزینه‌ های سفر به ماسوله

ماسوله هتل ۵ ستاره ندارد اما چند هتل میان‌ رده و اقتصادی دارد که می‌ توانید با توجه به شرایط مالی از میان آن‌ ها انتخاب کنید. بیشتر رستوران‌ های ماسوله در دل بازار قرار گرفته‌ اند و قیمت متوسطی دارند.

هتل‌ های میان‌ رده

هتل آرام در نزدیکی فومن شاید بهترین گزینه‌ ی اقامتی باشد که برای اتاق دو تخته ۲۵۰ هزار تومان دریافت می‌ کند. گزینه‌ ی دیگر هتل آپارتمان نوید است که در طبقه‌ ی دوم بازار ماسوله قرار دارد.

هتل‌ های ارزان

قیمت رزرو اتاق دو تخته در هتل آریا ماسوله ۲۴۰ هزار تومان و قیمت سوئیت ۳ تخته در هتل مهران ۱۸۰ هزار تومان است.

هزینه خورد و خوراک در سفر به ماسوله

رستوران‌ های ماسوله برای هر وعده غذا قیمتی حدود ۱۲ تا ۴۵ هزار تومان دریافت می‌ کنند.

دیدنی‌ های ماسوله

ماسوله خود یک جاذبه‌ ی گردشگری کامل به‌ شمار می‌ رود. تماشای شهر کوچک پلکانی که در آن سقف هر خانه ، حیاط خانه‌ ی طبقه‌ی بالایی است ، به حدی جذاب است که گردشگران بی‌ شمار داخلی و خارجی را جذب خود کند. گذشته از کوچه‌ های زیبا، خانه‌ های زرد رنگ با در و پنجره‌ های چوبی ، منظره‌ ی گلدان‌ های شمعدانی و بازار ماسوله بسیار دیدنی هستند. در دل این خیابان‌ ها ، موزه‌ ی مردم‌‌ شناسی قرار دارد. پارک جنگلی ماسوله ، آبشار کوشم در فاصله‌ ی یک ساعت پیاده‌ روی ، بقعه‌ عون بن محمد ، ییلاق کوربار ماسوله ، آبشار لار چشمه و برای علاقه‌ مندان به کوهنوردی ، قله‌ ی شاه معلم یا ماسوله داغ از دیدنی‌ های این منطقه هستند.

بازار ماسوله

در سفر به ماسوله بهتر است خیال مراکز خرید مدرن را از سر بیرون کنید. به‌ جای پاساژهایی که پر از کالاهای چینی و ترک هستند، در اینجا بازار ماسوله را دارید که هر مغازه‌ اش از دیگری هیجان‌ انگیزتر است. در خیابان‌ های پلکانی ماسوله تعداد زیادی فروشگاه هست که از خوراکی تا صنایع دستی را به فروش می‌ رسانند.


رستوران‌ های ماسوله

در هوای دل‌ انگیز ماسوله حتما زود گرسنه می‌ شوید. در دل بازار و کوچه‌ های پر از شمعدانی ماسوله چند رستوران و کافه پیدا می‌ کنید. رستوران نمونه سنتی برادران روحی ماسوله ، سفره‌ خانه سنتی بام ، رستوران بامداد ، رستوران ماه سالار کوه و رستوران جهانگردی غذاخوری‌ های ماسوله هستند. کافه گل ها و کافه سنتی دلگشا میان‌ وعده و صبحانه سرو می‌ کنند. اگر گرسنه بودید و هنوز به بازار ماسوله نرسیده بودید ، جای نگرانی نیست. چند رستوران در اطراف ماسوله وجود دارد که غذای با کیفیتی ارائه می‌ کنند ، مانند رستوران هتل آریا ، رستوران هتل آرام و رستوران لار چشمه.

سوغات ماسوله

ماسوله از آن مقصد سفرهایی است که خرید سوغاتش واجب است. از صنایع دستی تا خوشمزه‌ های تر و تازه همه چیز مهیا است. اما به عقیده‌ ی خیلی‌ ها جذاب‌ ترین سوغات در سفر به ماسوله ، عروسک‌ های بافتنی کوچک و بزرگی است که زنان ماسوله می‌ بافند. رب انار ، لواشک ، گلپر ، اگردک و خوراکی‌ های هیجان‌ انگیز دیگر را می‌ توانید از بازار ماسوله تهیه کنید. در فروشگاه‌ ها علاوه بر ظرف‌ های سفالی ، محصولات مسی و برنجی ، خرده ریزهای هیجان‌ انگیزی پیدا می‌ کنید که هم دیدن‌ شان لذت دارد و هم خرید‌ن‌ شان. جوراب‌ های پشمی رنگارنگ ، گیوه ، گلیم و محصولات حصیری بخش دیگری از سوغات ماسوله هستند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت کجاخوبه، تاریخ انتشار: 17مهر1397 ، کدخبر: - : www.kojaakhube.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین