پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۲۱۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
سخنگوی دستگاه قضا گفت: مدیران عامل بانک‌ها جدیت لازم را برای پیگیری معوقات بانکی ندارند و هنوز از سرجمع آنها کم نشده است.

شعارسال: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی در خصوص کانالهای تلگرامی غیر مجاز که باعث هرج و مرج خبری شده و بعضا تحت عنوان برنامه‌های تلویزیونی مانند 20 و 30 شکل می‌گیرند اظهار کرد:‌ این چیزهایی که تحت عنوان کانال و به قول شما به اسم برنامه‌های صدا و سیما شکل می‌گیرند لازم است خودشان به این موضوعات ورود کرده و آنها را ببندند اما اگر از نظر محتوا اشاعه کذب کرده و یا عمل مجرمانه‌ای انجام دهند مدعی‌العموم می‌توانند با این مساله برخورد کنند.

وی همچنین در خصوص برخورد با کارچاق‌کن‌ها بیان کرد: ما در مورد کارکنان خودمان کمترین اغماضی در این رابطه نداریم و اگر بین ما قاضی متخلفی باشد به شدت برخورد می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص صحت و سقم ورود افرادی وابسته به داعش به کشورمان بیان کرد: در حال حاضر بعضی از کشورهای غربی و مرتجع منطقه از جمله عربستان تلاش می‌کنند ایران را ناامن کنند. در حالی که مدعی برخورد با تروریسم هستند، اما خودشان تروریسم را تولید، تجهیز و به نقاط مختلف اعزام می‌کنند. این در حالیست که ایران امن‌ترین کشور در منطقه و بسیاری از نقاط جهان است و نمی‌توانند این را ببینند و بعضی از این گروه‌های تکفیری را تجهیز و به کشورمان اعزام می‌کنند که بحمدالله نیروهای مسلح و سیستم اطلاعاتی ما به لحاظ اشرافی که دارند با کوچکترین تحرک، آنها را شناسایی و دستگیر می‌کنند از جمله خبر درگیری هایی که در شهرهای مرزی اخیرا منتشر شد که در این درگیری‌ها چند نفر کشته و 10 تا 12 نفر دستگیر شدند.

خبرنگاری در خصوص قرار وثیقه برای بابک زنجانی سئوال کرد که اژه‌ای در پاسخ گفت: در رابطه با بابک زنجانی هنوز قرار وثیقه صادر نشده، چرا که خود او این مقدار دارایی را ندارد و در عین حال کسی هم این قرار وثیقه را تقبل نکرده است. ایشان نتوانستند برای هیچ دستگاهی و به‌خصوص برای دستگاه قضا ثابت کنند که این مقدار دارایی را دارند، البته چند باری دلال‌هایی وارد بحث شدند اما کاری از پیش نبردند.

معاون قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت معوقات بانکی گفت: اصرار ما همیشه بر این بوده که این معوقات ادامه پیدا نکند اما سرجمع معوقات بانکی ما کم نشده و بخشی هم که کم شده آنهایی بودند که استمهال خواستند و با آنها موافقت شده است؛ بنابراین باید در این زمینه جدی‌تر تعقیب شود و ما هنوز درگیر این موضوع هستیم. به نظر می سد مدیران عامل بانک‌ها جدیت لازم را دراین رابطه ندارند و من معتقدم بانک‌ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

خبرنگار دیگری در خصوص قانون تصویب شده مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرسید که آیین نامه اجرایی آن هنوز ابلاغ نشده که محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: این در اختیار ما نیست در اختیار تعزیرات است، البته قوه قضاییه اعلام کرده چه آن بخش که به تعزیرات مربوط می‌شود و چه آن قسمت که به ما مربوط می‌شود را پیگیری می‌کنیم و همه دستگاهها هماهنگی خوبی برای اجرایی شدن این قانون داشتند و جلسات مشترکی در این زمینه برگزار شده است.

خبرنگار دیگری نیز سئوال خود را چنین مطرح کرد که تخلفات مربوط به انتخابات که توسط برخی از رسانه‌های اصولگرا صورت گرفته چرا پیگیری نمی‌شود در حالی که رسانه‌های اصلاح طلب با کوچکترین تخلفی توقیف می شوند که محسنی اژه‌ای در رابطه با این موضوع اظهار کرد:‌ ادعا تا اثبات مسائل خیلی فرق می‌کند و هر حرفی که رسانه‌ها چه اصولگرا علیه اصلاح طلب و چه اصلاح طلب علیه اصولگرا بیان می‌کنند اصولا ثابت نمی‌شود و با مواردی هم که ثابت شده قطعا برخورد صورت می‌گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13تیر1395، کدخبر: 95040107573: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین