پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۱۱۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
اخیراً اخباری در برخی سایت ها و بسیاری از کانال های تلگرامی در حال انتشار است مبنی بر اینکه زیان انباشته ایران خودرو به پنج برابر سرمایه این شرکت افزایش پیدا کرده و نیاز به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جهت تصمیم گیری برای انحلال یا بقای شرکت وجود دارد. ضمن احترام به همه همکاران رسانه ای و خداقوت به آنها باید به برخی اشتباهات فاحش در این گزارش و گزارش حسابرس اشاره کرد.

شعار سال: موضوع اول اینکه صورت های تلفیقی سود و زیان با صورت های مالی شرکت اصلی تفاوت دارد که با مراجعه به صورت های سود و زیان شرکت اصلی یعنی ایران خودرو ، خواهیم دید میزان زیان انباشته این شرکت 80.630 میلیارد ریال است. ضمن اینکه سهام شرکت اصلی در مالکیت شرکت های فرعی پنج درصد کاهش را نشان می دهد.

دوم اینکه در گزارش حسابرس محترم آمده است که زیان شرکت پنج برابر سرمایه شرکت است که این موضوع محل مناقشه خواهد بود. سرمایه ثبت شده شرکت 15.300 میلیارد ریال است که اگر پنج برابر این رقم را به عنوان میزان زیان ایران خودرو در نظر بگیریم به رقم عجیب و غریب 765.000 میلیارد ریال می رسیم که تقریبا شش برابر رقم 115.329 میلیارد ریالی است که در گزارش آمده است.

در هر دو صورت مالی شرکت اصلی و صورت های تلفیقی به سرمایه ای بیشتر از آنچه که گفته شد نمی رسیم حالا باید دید که پنج برابر سرمایه دقیقا به کدام سرمایه اشاره می کند؟

خوب بود بسیاری از همکاران رسانه ای قبل از انتشار چنین مطلبی کمی چرتکه انصاف را بالا و پائین می کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نبض بازار ، تاریخ 30 تیر 98، کد مطلب: 27767: www.nabzebaazaar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین