پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۲۳۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
دکتر محمدعلی سهمانی مدیر عامل بانک رفاه گفت: رویکرد اصلی بانک رفاه در زمینه درآمدزایی، دریافت کارمزد در ازای خدمت رسانی با کیفیت به مشتریان است. وجه التزام صرفاً ابزاری برای تنبیه مشتریان بدحساب است. به همین خاطر است که سهم درآمدی بانک رفاه از محل وجه التزام تسهیلات تنها در حدود 4 تا 5 درصد می‌باشد.نائب رییس هیأت مدیره بانک رفاه، اولویت خدمات این بانک را حوزه سلامت دانست و خاطرنشان کرد: سهامدار اصلی بانک رفاه سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان با بیش از 42 میلیون ذینفع، بزرگترین صندوق بیمه‌ای و بازنشستگی در کشور است.

شعار سالمدیرعامل بانک رفاه کارگران روز چهارشنبه و در حاشیه بازدید از بنگاه رسانه‌ای سرمایه‌گذاری آخرین خبر، درباره وضعیت اقتصادی کشور در دوران پس از تحریم‌ها گفت: کشور با شرایط جدیدی مواجه شده است. دلیل آن هم نداشتن آمادگی صد در صد در ابتدای اعمال تحریم‌ها بوده است. اما به تدریج با اتکا به تجربیات قبلی به خصوص تجربیات دوران دفاع مقدس و به پشتوانه روحیه بالای مردم و سیاست های باثبات‌تر وضعیت رو به بهبود رفته است. لذا هر چه جلوتر می رویم، ثبات بازارها بیشتر و تسلط دولت بر اوضاع وسیع‌تر می‌شود.

بانک رفاه، حامی 60 ساله قشر متوسط و زحمت‌کش

سهمانی در تشریح خدمات بانک رفاه برای مشتریانش گفت: ما بانک رفاه کارگران هستیم. هر چند که مخاطب کلی و عام ما همه مردم هستند، اما اولویت اصلی ما خانواده کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان هستند.

وی در ادامه افزود: افتخار بانک رفاه کارگران این است که از 60 سال گذشته به این خانواده بزرگ خدمت‌رسانی می‌کند. بانک ما یک بانک تجاری و در عین حال اجتماعی است، زیرا با بدنه جامعه و قشر متوسط و زحمت‌کش ارتباط نزدیکی دارد. تمام تلاش ما این بوده که در طول این سال‌ها با توسعه سبد خدماتی خود، حداکثر رضایت این عزیزان را فراهم کنیم.

"بیش از 3 میلیون و دویست هزار نفر مستمری بگیر ماهانه حقوق خود را از شعب بانک رفاه دریافت می‌کنند. "

اولویت بانک رفاه، خدمت رسانی به مردم در تمامی حوزه‌های مربوط به سلامت است

نائب رییس هیأت مدیره بانک رفاه، اولویت خدمات این بانک را حوزه سلامت دانست و خاطرنشان کرد: سهامدار اصلی بانک رفاه سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان با بیش از 42 میلیون ذینفع، بزرگترین صندوق بیمه‌ای و بازنشستگی در کشور است. همچنین این سازمان بعد از وزارت بهداشت، دومین مجموعه‌ای است که بیشترین خدمات در حوزه‌ی بهداشت و درمان، سلامت و مراکز درمانی را در خود جای داده است. ده ها بیمارستان و مرکز درمانی، مرکز پزشکی و پیراپزشکی با حجم خدمات خیلی بالا، زیر چتر سازمان تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند.

سهمانی در ادامه افزود: هدف استراتژیک و اولویت اصلی کسب و کار ما، فارغ از اینکه مشتری اصلی ما سازمان تامین اجتماعی و زیرمجموعه‌های این سازمان است، حوزه سلامت کشور است. در همین راستا دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های علوم پزشکی، بیش از 6000 داروخانه، مراکز درمانی و سایر حوزه‌های مرتبط را سرویس‌دهی می‌کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر، حجم بالایی از خدمات پولی و مالی بانک رفاه، در قالب تشهیلات ریالی و ارزی، گشایش اعتبار اسنادی، واردات تجهیزات پزشکی، واردات مواد اولیه دارو و ... به بخش سلامت کشور اختصاص یافته ‌است. در کنار این‌‌ها ما افتخار می‌کنیم که جامعه پزشکان و به خصوص سازمان نظام پزشکی از مشتریان ارزشمند و مهم ما هستند.

حداقل سود ممکن را از مشتریانمان می‌گیریم

مدیرعامل بانک رفاه در واکنش به اینکه برخی بانک‌ها بیش از 50 درصد از درآمدشان از محل وجه التزام است، گفت: جهت‌گیری مدیران بانک رفاه همواره بر این بوده که منابع درآمدی را به سمت کارمزدها سوق دهند. به این معنا که در قبال ارزش افزوده‌ای که بانک برای مشتریان ایجاد می‌کند، سهمی به عنوان کارمزد و حق‌الزحمه بانک برداشت نماییم. بنابراین، رویکرد اصلی بانک رفاه در زمینه درآمدزایی، دریافت کارمزد در ازای خدمت رسانی با کیفیت به مشتریان است.

سهمانی در ادامه عنوان کرد: هم اکنون نیز تلاش می‌کنیم تا سهم درآمد از ناحیه تسهیلات را به تدریج کاهش داده و بیشتر درآمد خود را از طریق توسعه خدمات به مشتریان کسب کنیم. در حوزه درآمدزایی ناشی از تسهیلات نیز به دنبال این بودیم که بیشتر سهم درآمدی‌مان از ناحیه افزایش حجم تسهیلات باشد نه دریافت سود بیشتر از مشتریان. با جرأت این مطلب را می‌گویم که بانک رفاه تمام ضوابط و مقررات ابلاغی شورای پول و اعتبار بانک مرکزی را رعایت می‌کند و تلاش ما بر این است که حداقل نرخ‌های سود تسهیلات را به مشتریان تحمیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی که تسهیلات تکلیفی همچون قرض الحسنه، وام سیل زدگان یا رونق تولید در میان هست، حداقل سود ممکن را دریافت کرده‌ایم، به گونه‌ای که از لحاظ مالی در نقطه سر به سر عمل کرده‌ایم. هدف اصلی ما ارائه ارزش افزوده به مشتریان است و در سایر زمینه‌ها به حاشیه سود حداقلی اکتفا می‌کنیم.

وجه التزام ابزاری برای تنبیه مشتریان بدحساب است

عضو هیأت مدیره بانک رفاه، وجه التزام را صرفاً ابزاری برای تنبیه مشتریان بدحساب دانست و اذعان کرد: مشتریانی که به موقع تعهدات خود را ایفا می‌کنند، به هیچ عنوان وجه التزام پرداخت نمی‌کنند. آن دسته از مشتریانی که تعداتشان به تعویق افتاده ولی آن را به صورت یکجا تسویه می‌کنند نیز مشمول پرداخت وجه التزام نمی‌شود. اما آن مشتریان بد حسابی که از منابع بانک استفاده کرده‌اند، اما پول را بر نمی‌گردانند و التزامی به تعهد خود ندارند، با این ابزار به نوعی جریمه می‌شوند.

وی تأکید کرد: کارکرد وجه التزام باید محدود به تشویق مشتریان خوش حساب یا بعضاً تنبیه مشتریان بد حساب باشد. زیرا بانک ناچار است که بین این دو دسته از مشتریان خود رتبه‌بندی و تمایز قائل شود.

بانک وکیل سپرده‌گذاران و امانت‌دار وجوه آنهاست

سهمانی در توضیح بیشتر چرایی اخذ وجه التزام خاطرنشان کرد: امروز در بانک رفاه کارگران و کل شبکه بانکی کشور، بیش از 95 درصد از منابع بانک‌ها از محل سپرده‌های مردم جمع‌آوری شده است و بانک از جانب سپرده‌گزاران و مشتریان خود وکیل است که از ثروت و امانت آنها امانت داری کند. بنابراین اگر بانک‌ها دقت لازم را در مراقبت از اموال مردم نکنند، موجب تضییع حقوق سپرده‌گذاران خواهد شد. لذا ما باید ضمن اینکه مشتریان خوش حساب را تکریم می‌کنیم، آن دسته از افرادی را که خود را ملزم به ایفای تعهدات خود نمی‌دانند را جریمه کنیم.

وی در ادامه افزود: با وجود تمام دلایل مذکور، سهم درآمدی بانک رفاه از محل وجه التزام تسهیلات تنها در حدود 4 تا 5 درصد می‌باشد که حتی همین این رقم ناچیز نیز برای ما دلچسب نیست و امیدواریم که مردم با رعایت اصل امانتداری و برگرداندن به موقع تعهدات، به چرخش بهتر نقدینگی و اعطای تسهیلات به افرادی که نیاز فوری دارند کمک کنند.

"سهم درآمدی بانک رفاه از محل وجه التزام تسهیلات تنها در حدود 4 تا 5 درصد می‌باشد."

اقدامات بانک رفاه بری سیل‌زدگان

سهمانی اقدمات بانک رفاه برای آسیب‌دیدگان سیل اخیر را اینگونه تشریح کرد: از همان روزهای اول وقوع این حادثه دلخراش، بانک رفاه قبل از اینکه تکلیفی از طرف مقامات و دولت به ما ابلاغ شود، اعلام آمادگی کرد. اولویت اول ما این بود که گرفتاری مروبط به ذینفعان بانک و خانواده‌هایشان را برطرف کنیم. از همان ابتدا با سازمان تامین اجتماعی و بهزیستی تفاهماتی را داشتیم و تسهیلات خوبی را برای حمایت ار افراد تحت پوشش تخصیص دادیم.

وی اضافه کرد: در کنار این اقدمات، بانک مرکزی نیز تکالیفی را به نظام بانکی ابلاغ کرد که بانک رفاه هم در این بخش سهیم بود. اوایل کار به دلیل نبود برخی هماهنگی‌ها و لزوم دقت زیاد در بررسی‌ها و برآوردهای لازم از خسارت‌ها، روال انجام کارها کند بود، ولی خوشبختانه این روند در حال حاضر سرعت گرفته و به خوبی پیش می‌رود. در کنار همه این ها، همکاران عزیز من در سطح کشور نیز با جمع آوری کمک و حتی تخصیص بخشی از حقوق خود به یاری سیل زده‌ها شتافتند.

خدمات و تسهیلات بانک رفاه برای بازنشستگان

مدیرعامل بانک رفاه در ادامه به اختصاص بخش قابل توجهی از تسهیلات و خدمات بانک رفاه به سازمان تامین اجتماعی و حوزه‌های درمانی و اقتصادی زیرمجموعه آن اشاره کرد و افزود: ما در راستای حمایت از تشکل‌ها و کانون‌های بازنشستگی آنها را به شعب بانک رفاه در سطح استان ها معرفی می‌کنیم و حتی اگر کسی به صورت انفرادی به شعب ما مراجعه کند بی پاسخ بر نمی‌گردد.

سهمانی اضافه کرد: ما طی سال‌های 97 و 98 تسهیلاتی خوبی به این کانون‌ها اختصاص داده‌ایم و اخیراً حتی مبالغ را چندین برابر افزایش داده‌ایم که این موضوع را نمایندگان این عزیزان می‌توانند تایید کنند. در سال 98 بصورت فصلی تسهیلات را تخصیص داده‌ایم و سهم مربوط به فصل تابستان در هفته‌های گذشته انجام شده است و کانون‌ها از روند پرداخت‌ها اظهار رضایت داشته‌اند. امیدواریم درآینده بهتر و بیشتر بتوانیم به این قشر خدوم و زحمتکش خدمت رسانی کنیم.

وضعیت مالی بانک رفاه خوب و مثبت است

سهمانی درباره وضعیت مالی و ترازنامه بانک رفاه گفت: برای ما باعث افتخار است که بانک رفاه در این دوره و دوره‌های گذشته، یکی از بانک های سودده کشور بوده است. هر واحد اقتصادی برای تداوم حیات و فعالیت خود حتما باید از ضرر و زیان اجتناب نماید و برای سازمان خود و مشتریان ایجاد سود و ارزش افزوده داشته باشد. سوددهی یک بنگاه نشان از حرکت آن در مسیر رشد و توسعه دارد.

مدیرعامل بانک رفاه در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه بانک رفاه در سالهای اخیر مسیر رو به رشدی را طی کرده است. هر ساله یک هدف گذاری حداقلی در سودآوری داشته ایم که نشان دهنده بزرگتر شدن، قوی تر شدن و مقاوم تر شدن بانک رفاه در برابر نوسانات است. این مطلب به نوبه خود موجب اطمینان خاطر مشتریان و ذینفعان ما خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصرایران ، تاریخ انتشار 5 مرداد 98، کد خبر: 681106، www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین