پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۶۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
برای جلوگیری از افزایش جمعیت بی سواد، آموزش و پرورش استان به طور جدی موضوع انسداد مبادی بی سوادی را پیگیری می کند و در صورت مشاهده دانش آموز بازمانده از تحصیل، پیگیری های لازم جهت بازگشت آن ها به مدارس صورت می گیرد.

شعار سال: معاون سوادآموزی گیلان گفت: گیلان با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب و فعالیتهای کشاورزی، شاهد مهاجرتهای موقتی و دائمی است که متاسفانه جمعی از آنان بی سواد و کم سواد هستند که همکارانمان در تلاشند این افراد را به کلاسهای سوادآموزی دعوت کنند.

سیروس محمدی در گفتوگو با خبرنگاران در خصوص میزان با سوادی استان، اظهار کرد: امروز ۹۷ درصد جمعیت استان در گروه سنی (۴۹-۱۰ سال) باسواد هستند و از این جهت، گیلان در رتبه چهارم کشوری براساس سرشماری سال ۹۵ قرار دارد و نسبت به سالهای اول انقلاب، بیش از ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: برای جلوگیری از افزایش جمعیت بی سواد، آموزش و پرورش استان به طور جدی موضوع انسداد مبادی بی سوادی را پیگیری میکند و در صورت مشاهده دانشآموز بازمانده از تحصیل، پیگیریهای لازم جهت بازگشت آنها به مدارس صورت میگیرد.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به موضوع مهاجرپذیر بودن استان، تصریح کرد: گیلان با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب و فعالیتهای کشاورزی، شاهد مهاجرتهای موقتی و دائمی است که متاسفانه جمعی از آنان بی سواد و کم سواد هستند که همکارانمان در تلاشند این افراد را به کلاسهای سوادآموزی دعوت کنند؛ با توجه به اینکه فعالیتهای سوادآموزی جزء فرصت دوم آموزشی محسوب میشود و سوادآموزان اجباری برای حضور در کلاسها ندارند، انتظار میرود برای تشویق و هدایت آنان به سوادآموزی، همه دستگاهها و نهادهای دولتی و غیردولتی و اقشار مردم با آموزش و پرورش همراهی نمایند.

محمدی در خصوص محتوای آموزشی در نهضت سوادآموزی گفت: سازمان نهضت سوادآموزی به نیازها و علایق سوادآموزان در تولید محتوای شغلی توجه ویژهای دارد؛ به طوری که برای کشاورزان، نوغانداران و بی سواد و کم سواد محتوایی با محوریت کشاورزی و نوغانداری تولید شده و در کلاس آموزش میبیینند.

وی افزود: در زمان برگزاری کلاسهای آموزشی و امتحانات به شرایط سوادآموزان توجه و تلاش میشود به نحوی برنامه ریزی شود تا شاهد حضور حداکثری آنها باشیم.

معاون سوادآموزی استان خاطرنشان کرد: امروزه نهضت سوادآموزی به آموزش مهارتها در کنار سوادآموزی توجه ویژهای دارد؛ هم اکنون در اکثر شهرستانها مهارتهای مختلف زندگی، شغلی، ICDL ، آموزش طرح تبلت و برای سوادآموزان در حال اجرا است. تمامی اقلام آموزشی و طرحهای در حال اجرا رایگان بوده و هیچگونه هزینهای از سوادآموزان دریافت نمیشود.

وی با اشاره به کسب رتبه خوب سوادآموزی استان در شاخصهای ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور، تصریح کرد: سازمان نهضت سوادآموزی کشور برای تحقق سیاستهای سوادآموزی و در راستای ارائه هدفمند خدمات سوادآموزی، اصلاح و تقویت روندها و ارائه بازخورد اثربخش، هر ساله ارزیابی جامعی از عملکرد سوادآموزی استانها بر اساس شاخصها و معیارهای استاندارد انجام میدهد.

محمدی گفت: در سال ۱۳۹۷ طی فرآیند ارزیابی و بررسی عملکرد استانها در ۱۲ شاخص و ۲۶ محور تاثیرگذار، معاونت سوادآموزی استان در مجموع شاخصهای داوری شده موفق به کسب رتبه خوب و قابل تقدیر شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت راه گیلان، تاریخ 5 مرداد 98، کد مطلب: -: www.rahegilan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین