پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۴۵۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که از اوایل ماه آینده میلادی بر سیصد میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه ۱۰ درصدی وضع خواهد کرد.

شعارسال: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که از اوایل ماه آینده میلادی بر سیصد میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه ۱۰ درصدی وضع خواهد کرد.

ترامپ روز پنجشنبه در توئیتر خود نوشت که همزمان با «ادامه گفت‌وگوهای تجاری» با چین از اول ماه سپتامبر (دهم شهریور) تعرفه‌های جدید را اعمال می‌کند.

آمریکا درحال حاضر بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه ۲۵ درصدی وضع کرده و تعرفه‌های جدید تقریبا تمام محصولات وارد شده از چین را در بر خواهد گرفت.

به نوشته تارنمای هیل، اعلان غیرمنتظره ترامپ در مورد تعرفه‌ها نشان‌دهنده نارضایتی وی از نحوه پیشرفت گفت‌وگوهای تجاری با چین است. دور اخیر این گفت‌ و گوها در شانگهای روز چهارشنبه با شکست به پایان رسید.

این درحالی است که کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مدعی شده بود که مذاکرات با چین «سازنده» بوده است.

طرح ترامپ برای اعمال تعرفه‌های جدید بازارهای مالی را متزلزل کرد. در پی این اعلان رئیس جمهوری آمریکا، ارزش سهام «داو جونز» بیش از دویست واحد و ارزش سهام S&P ۵۰۰ نیز حدود هفت دهم درصد کاهش یافت.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی و تحلیلگران اقتصادی می‌گویند که وضع تعرفه‌ها بهای کالاهای مصرفی را افزایش می‌دهد و در نهایت منجر به کاهش رشد اقتصادی آمریکا می‌شود.

«گری کوهن» مشاور اقتصادی سابق ترامپ روز پنجشنبه گفت که جنگ تجاری با بالا بردن هزینه‌ها، تاثیر شدیدی بر بخش تولیدی داشته است. وی افزود: به باور من، همگان از جنگ تجاری زیان خواهند دید.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار11 مرداد 98، کد خبر: 493064،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
ا این کارها فکر میکنه خریف چین میشه؟
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
0
سلام
طراحی سایتتون اصلا خوب نیست قسمت متن خبر بسیار ریزه و وقتی توی گوگل سرج میکنیم اول عنوان خبرهاتون کنار هم توی یه قالب نامفهوم میاد بالا دوباره باید عنوان رو پیدا کینم تا متن ریز خبر مشخص بشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین