پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
محمد شریفی مقدم مجری ملی برنامه محوری ترویج و توسعه کشاورزی پایدار گفت: ایران امروز در عرصه کشاورزی ارگانیک از یک جهش و قابلیت مناسبی برخوردار است.
شعار سال: مجری ملی برنامه محوری ترویج و توسعه کشاورزی پایدار گفت: ایران امروز در عرصه کشاورزی ارگانیک از یک جهش و قابلیت مناسبی برخوردار است.

محمد شریفی مقدم افزود: ایران تا قبل از سال ۲۰۰۸ میلادی براساس آمارهای بین المللی صاحب ۱۵ هکتار برند ارگانیک رسمی معتبر بوده است.

وی اظهارداشت: پس از سال ۱۳۹۰ با ابلاغ سند ملی توسعه کشاورزی ارگانیک مجموعه برنامه ریزی های نظام مندی که در سازمان استاندارد ملی ایران و وزارت جهاد کشاورزی اتفاق افتاد منجر به شکل گیری یک جهش جریان داری به مدد و مشارکت فعالان بخش خصوصی، انجمن های مرتبط با بخش کشاورزی ارگانیک به خصوص کشاورزان داوطلبان بخش حقیقی و حقوقی طی ۸ تا ۱۰ ساله گذشته در کشاورزی ارگانیک کشور شد.

مجری ملی برنامه محوری ترویج و توسعه کشاورزی پایدار گفت: ایران در حال حاضر جزو ۸۰ کشور در دنیاست که صاحب نظم، نسخ و نظام گواهی ارگانیک مربوط به خود است.

وی افزود: جمهوری اسلامی امروز ضمن راه اندازی سیستم ملی ارگانیک از وجود استانداردهای ملی، شرکت های بازرسی مربوط به فرآیند تطبیق و همینطور تولیدکنندگان داوطلب محصولات ارگانیک بهره مند است.

شریفی مقدم بیان داشت: ایران در شرایط حاضر صاحب زنجیره کاملی از نظام ملی ارگانیک همانند ۸۰ کشور دنیاست.

وی به رادیو اقتصاد گفت: خوشبختانه امروز دامنه وسیعی از محصولات کشاورزی در ایران از قبیل انار، پسته، زعفران، خرما و غیره دارای برندهای مختلف ارگانیک اعم از ملی و بین المللی هستند.

مجری ملی برنامه محوری ترویج و توسعه کشاورزی پایدار افزود: حرکت مزبور یک حرکت با برنامه ای بوده که ایران را وارد چرخه نهضت کشاورزی ارگانیک دنیا کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: ایران با توجه به قابلیت های خوب کشاورزی این ظرفیت را دارد که در رده ۱۰ تا ۱۲ کشور نخست دنیا در نهضت کشاورزی ارگانیک باشد به شرط اینکه توجه و حمایت های وافری نسبت به این حوزه شود.

شریفی مقدم اضافه کرد: برند ارگانیک ماحصل مجموعه فعالیت های مربوط به تحت پایش قرار گرفتن فرآیند کامل تولید از نهاده تا عرضه است.

وی یادآورشد: واحدهای که بتوانند خود را با استانداردهای ارگانیک تطبیق دهند موفق به دریافت گواهی های رسمی و معتبر ارگانیک برای محصولات خود خواهند شد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می گیرد و علاقمندان می توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری روی خط بازار،تاریخ انتشار:15مرداد1398،کدخبر:457399،eghtesadradio.irib.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
0
محصولات ارگانیکی که یک عده فقط مصرف کننده اون هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین