پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان جزئیاتی از اصلاح ساختار بودجه کشور، گفت: کاهش وابستگی به نفت و مدیریت هزینه‌ها از دیگر محورهای اصلاح ساختار بودجه است که در سازمان برنامه و بودجه کشور در حال بررسی‌های نهایی است.

شعار سال: علاء‌الدین خادم عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامیدرباره روند اصلاح ساختار بودجه کشور گفت: در فرمایش مقام معظم رهبری یک بازه زمانی چهار ماهه مطرح بود، هرچند که ما این زمان را از دست داده‌ایم؛ برای تحقق اصلاح ساختار بودجه در چهار ماه یک گروه ویژه باید گزارش‌های کوتاه‌مدت ارائه می‌داد.

ویبا بیان اینکه مطالعات اولیه جهت اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشور انجام شده است، اظهار داشت: طبق مطالعاتصورت گرفته،عزم جدی برای بحث تغییر ساختار بودجه وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد:سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کشور مباحث مفیدی را در این زمینه در جلسات غیرعلنی مجلس مطرح کرده‌اند.

خادمبا تأکید بر اینکه باید اراده‌ای جدی برای اجرای اصلاحات در ساختاروجود داشته باشد، گفت: در اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشوربه دنبال چابک‌سازی دولت هستیم و از طرف دیگر دولت لوایحی را پیشنهاد می‌کند که با چابک‌سازی مغایرت دارد؛ اینها خلاف چیزی است که در آن اصلاحات مطرح می‌شود.

وی به بخشی از جزئیات اصلاح ساختار بودجه کشور اشاره و تأکید کرد:کاهش وابستگی به نفت و مدیریت هزینه‌ها از دیگر محورهایاصلاح ساختار بودجه است که در سازمان برنامه و بودجه کشور در حال بررسی‌های نهایی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد:درآمدهای غیرنفتی دولت در حوزه صادرات، مالیات و فروش اموال دولتی باید تأمین شود که در اصلاح ساختار بودجه، مدیریت منابع و مصارف مورد بررسی قرار گرفته است.

خادم در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توانبازه زمانی مشخصی برایاصلاحات ساختاری بودجه تعیین کرد، بلکه می‌توانیم این اصلاحات ساختاری بودجه را در سه دوره کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اجرایی کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 21 مرداد 98، کد مطلب: 2075501: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین