پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
سرپرست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به علاقه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری، از رسیدن حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد.
شعارسال: علی اصغر مونسان روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این که سهم گردشگری از GDPکشور در سال ۹۶، ۱۱.۸ میلیون دلار با ورود ۴.۷ گردشگر خارجی به کشور است، گفت: در سال گذشته، ۷.۷ میلیون گردشگر خارجی به کشور وارد شدند و حالا منتظر اعلام بانک مرکزی از سهم GDPکشور هستیم.

وی با بیان این که آمارها نشان می دهد، گردشگری اقتصادی نوظهور در کنار حوزه‌های همچون نفت است، ‌گفت: در این اقتصاد نوظهور با وجود تحریم در کمترین تلاطم‌ها می توان برای کشور درآمد راحت،‌ آسان و پایدار کسب کرد.

مونسان اضافه کرد: سرمایه گذاران نیز با وجود چنین شرایطی فرصت را برای سرمایه گذاری در این بخش غنیمت می شمارند.

وی افزود: در حال حاضر حجم سرمایه گذاری در بخش سرمایه گذاری حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که به جز بخش سرمایه گذاری در ساخت و ساز شامل هتل پروژه‌های محرک گردشگری نیز رونق پیدا می کند.

مونسان بودجه سازمان در حوزه میراث فرهنگی را بسیار اندک دانست و گفت: بودجه سال گذشته این بخش تنها ۱۵۰ میلیارد تومان بود که با توجه به وجود ۳۴ هزار اثر ثبت شده ملی و ۲۴ اثر جهانی، سهم ه کدام کمتر از چهار میلیون تومان بود که حالا امیدواریم با تغییر وضعیت از سازمان به وزارتخانه توجه دولت و مجلس به اختصاص بودجه متناسب بیشتر شود و حداقل بودجه این وزاتخانه جدید را به دیگر وزارتخانه نزدیک کند تا توقع به حق مردم برای حفظ و نگهداری آثار تاریخی کشور حفظ شود.

وی از وجود شناسایی یک میلیون سایت در حوزه میراث کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا با تامین اعتبارات کاوش ها انجام گرفته و سایت ها نیز در کنار دیگربخش های میراث کشور قرار بگیرند.

مونسان اضافه کرد: البته تلاش کردیم در این مدت کمبود اعتبارات را با مشارکت حداکثری مردم جبران کنیم به جز بناهای تاریخی درجه یک، در قالب حق بهره برداری به بخش غیر دولتی واگذار کردیم که بناهایی که رها شده بودند که با سرمایه گذای بخش خصوصی به محلی برای کسب و کار تبدیل شد.

وی طرح تجاری سازی صنایع دستی را منجر به بروز نشاط در این بخش ارزیابی کرد و گفت: در این طرح تلاش شد بروی برندینگ، بسته بندی و بازاریابی و کاربردی شدن تمرکز و برنامه ریزی شد و حجم بازار بزرگ شد و بازار خوبی برای هنرمندان ایجاد شد.

مونسان گفت: سال گذشته ۲۸۱ میلیون دلار صادرات صنایع دستی از مبادی گمرگ بود و حدود ۴۰۰ میلیون دلار نیز صنایع دستی از سوی گردشگر خارجی با چمدان های مسافرتی از کشور خارج شده است. تغییر ساختار کمک می کند به دیگر اهداف برسیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1398 ، کدخبر: 83455621 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین