پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
رئیس اتحادیه فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع دستی با بیان اینکه فرصتهای طلایی در بازارهای صادراتی از دست رفته است، گفت: در تولیدات صنایع دستی تحقیق، بررسی و نوآوری وجود ندارد و خواسته‌های نسل جدید مورد توجه قرار نگرفته است.

شعارسال: سیدمحمد عبداللهی رئیس اتحادیه فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی در رابطه با بازارهای صادراتی و تولید صنایع دستی اظهار کرد: رشد قیمت مواد اولیه، افزایش دستمزد و هزینه‌های جاری تولید، قیمت تمام شده صنایع دستی را به شدت افزایش داده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع دستی معتقد است برای رفع بسیاری از مشکلات پیش روی تولید و صادرات صنایع دستی، دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: باید نگاه ویژه‌ای بر شناخت نیاز و سلایق بازارهای هدف صورت گیرد تا تولیدات سنتی با سلیقه مشتریان بین‌المللی همخوانی قابل توجهی داشته باشد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه تولیدکننده به واسطه مشکلات تولید، توان پرداخت به تحقیق و بررسی از سطح بازار را ندارد، گفت: با وجود آنکه صنایع دستی برگرفته از سنت و گذشته یک کشور و قوم است اما باید نوآوری های هنری در طراحی این محصولات در نظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در تولید صنایع دستی باید ارتقای کیفیت و کمیت در نظر گرفته شود که در مسیر این مهم، استفاده از مواد اولیه با کیفیت جایگاه با اهمیتی دارد، از این رو دانشگاه باید برای ارتقا کیفیت مواد اولیه در کنار تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی یکی از دلایل عمر کوتاه صادرات صنایع دستی در بازارهای هدف را عدم بررسی بازارها بیان کرد و گفت: باید در راستای صادرات پایدار در تعرفه‌های گمرکی، ارائه خدمات مناسب به تجار و تعامل با تجار دیگر کشورها بازنگری صورت گیرد.

عبداللهی با اعتقاد بر اینکه فرصت‌های طلایی از دست رفته‌اند، اظهار کرد: در فعالیت‌های فعلی، نسل جدید مورد توجه قرار نگرفته و تبلیغات و معرفی هدفمند به درستی برنامه‌ریزی و اجرایی نشده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: 27مهر1398 ، کدخبر: 1315260: www.otaghasnaftehran.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
متاسفانه این صنعت پر پتانسیل به حاشیه رفته و دیگه اون رونق سابق رو نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین