پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۲۹۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
ماجرای خودروهای وارداتی دپو شده به حدود دو سال پیش بر می‌گردد که نزدیک به ۱۳ هزار خودرو وارد کشور شد، اما به دلیل مسائل مختلف از جمله ثبت سفارش‌های غیر قانونی و تغییر سیاست ارزی دولت این خودروها در گمرک دپو شد؛مهدی میراشرفی اظهار داشت: مهلت ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در نیمه تیر ماه به پایان رسید و در مدت مذکور نزدیک به ۷۵۰۰ دستگاه خودرو ترخیص شد.
شعار سال:رئیس کل گمرک با بیان اینکه نزدیک به ۱۵۰۰ خودروی وارداتی در درب خروج گمرک مانده اند، گفت: در حال پیگیری هستیم تا مهلت ترخیص خودروهای دپو شده از سوی دولت به مدت یک یا دو ماه مجدد تمدید شود.

مهدی میراشرفی در رابطه با ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک، اظهار داشت: مهلت ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در نیمه تیر ماه به پایان رسید و در مدت  مذکور نزدیک به ۷۵۰۰ دستگاه خودرو ترخیص شد.

رئیس کل گمرک ایران افزود:  در این بین نزدیک به ۱۵۰۰ دستگاه خودروی دیگر نیز به گمرک اظهار شد اما با توجه به اینکه در مصوبه هیات وزیران عبارت ترخیص کالا ملاک بوده است، این خودروها بعد از اظهار در درب خروج گمرک مانده اند.

وی با بیان اینکه فرآیند اخذ مجوزهای قانونی در درب خروج گمرک انجام می شود، تصریح کرد: در واقع این خودروها به دلیل اینکه نتوانسته اند مجوزهای قانونی را اخذ و هنگام خروج ارائه کنند اجازه خروج پیدا نکرده اند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای جهت حل این مشکل در حال پیگیری هستیم تامصوبه دی ماه دولت در صورت امکان نسبت به همان خودروهایی که قبلا در اماکن بندری و مناطق ویژه وجود داشت، مجدد تمدید شود.

میراشرفی افزود: البته با توجه به اینکه متولی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، این پیشنهاد باید از سوی این وزارتخانه در دولت طرح شود تا بتوان مصوبه را تمدید کرد.

وی در رابطه با اینکه در صورت موافقت دولت، این مصوبه تا چه زمانی تمدید می شود، تصریح کرد: بعید میدانم بیشتر از یک یا دو ماه تمدید شود که البته این موضوع هم باید پیشنهاد شود تا ببینیم نظر دولت چیست.

 ماجرای خودروهای وارداتی دپو شده به حدود دو سال پیش بر می‌گردد که نزدیک به ۱۳ هزار خودرو وارد کشور شد، اما به دلیل مسائل مختلف از جمله ثبت سفارش‌های غیر قانونی و تغییر سیاست ارزی دولت این خودروها در گمرک دپو شد؛ نیمه دی‌ماه سال گذشته دولت مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن به صاحبان خودرو چهار ماه فرصت داده شد تا برای ترخیص خودروها با دریافت مجوزهای لازم و انجام تشریفات گمرکی اقدام کنند. نیمه اردیبهشت سال جاری این زمان به پایان رسید و هیات دولت دو ماه دیگر این فرصت را تمدید کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:6شهریور 1398،کدخبر:4704451،www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین