پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 16
کد خبر: ۲۳۰۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
بر اساس تصمیم قائم مقام بازرگانی وزارت صمت مبنی بر تشکیل جلسات دوره ای با اتاق های اصناف تهران و ایران، بار دیگر اتاق اصناف تهران میزبان حسین مدرس خیابانی قائم مقام بازرگانی وزارت صمت، پیمان زندی رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان، سعید ممبینی ریاست و هئیت رئیسه اتاق اصناف ایران بود تا چالش ها و مسائل روز اصناف و اقتصاد با همفکری و هم‎اندیشی حاضران مورد بررسی قرار گرفته و هماهنگی های لازم صورت گیرد.

شعارسال: بر اساس تصمیم قائم مقام بازرگانی وزارت صمت مبنی بر تشکیل جلسات دوره ای با اتاق های اصناف تهران و ایران، بار دیگر اتاق اصناف تهران میزبان حسین مدرس خیابانی قائم مقام بازرگانی وزارت صمت، پیمان زندی رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان، سعید ممبینی ریاست و هئیت رئیسه اتاق اصناف ایران بود تا چالش ها و مسائل روز اصناف و اقتصاد با همفکری و هماندیشی حاضران مورد بررسی قرار گرفته و هماهنگی های لازم صورت گیرد.

در این نشست صمیمی ابتدا قاسم نودهفراهانی رئیس اتاق اصناف تهران ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به حاضران به بیان مسائل مورد نظر اتاق اصناف و اتحادیه های مرتبط پرداخت.

از جمله موضوعات مطروحه توسط قاسم نوده فراهانی می توان به چالش های مربوط به موضوع حمل آرد نانوایان تهران- تعیین تکلیف نرخ نان- وضعیت و مراحل برگزاری نمایشگاه مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید- تامین هزینه های مالی برای برپایی پایگاه های نظارت اتاق اصناف تهران در مناطق ۲۲ گانه شهرداری- اختصاص دفاتر تولید شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی به وسیله برخی تولیدکنندگان جهت ارایه در نمایشگاه مهر و موارد دیگر اشاره کرد.

رئیس اتاق اصناف تهران در ارتباط با ایجاد پایگاه های نظارت اتاق اصناف تهران در مناطق ۲۲ گانه شهرداری گفت: در ارتباط با بازرسی و نظارت اصناف به دنبال این بودیم که به شکل دیگری آن را تعریف کنیم تا بتوانیم تهران را به گونه ای بهتر و منسجم تر کنترل کنیم بر این اساس طرحی را در دیدار با شهرداری عنوان کردیم و به تفاهم نامه ای دست یافتیم که بر اساس آن مقرر شده تا در مناطق ۲۲ گانه تهران پایگاه های اتاق اصناف تهران ایجاد شود که در این خصوص با چالش تامین هزینه برای تجهیز این پایگاهها مواجه هستیم لذا انتظار توجه ویژه را در این خصوص داریم.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه مهر جهت تامین و فروش لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی گفت: برگزاری مطلوب اینگونه نمایشگاه ها به دلیل وسعت و ابعاد مختلف نیازمند تعامل و همکاری مراکز متعدد از جمله شهرداری می باشد.

در ادامه جلسه حسین مدرس خیابانی قائم مقام بازرگانی وزیر صمت با توجه به مطالب عنوان شده از سوی حاضران به برخی موارد از جمله لزوم عضویت اتاق های اصناف در ترکیب هئیت مدیره شهرکهای صنعتی، لزوم تشکیل میز صنوف تولیدی در سازمان توسعه تجارت، بازگشت تجارت به جایگاه واقعی خود، قرارگیری تولید و تامین مواد در کنار هم و به موازات همدیگر، استقبال از طرح تشکیل پایگاه های نظارت اتاق اصناف تهران در مناطق ۲۲ گانه شهرداری، تلاش برای مدیریت، انسجام و حفظ نقش واقعی اصناف و تعامل و نهایت تلاش برای انجام امور مربوط به مردم به ویژه برگزاری مطلوب نمایشگاه های مهر تاکید کرد.

قائم مقام بازرگانی وزیر صمت در خصوص تسریع در انجام کارهای مربوط به برگزاری نمایشگاه مهر گفت: متاسفانه در اجرای برخی برنامه ها و سیاستگذاری ها، زمان بسیاری اتلاف می شود؛ اینکه سیاستگداری و برنامه ریزی کنیم حرفهای زیبایی هستند ولی مهم اجرا و انجام کارهاست، برای اجرای کار جهت مردم هیچ ابایی از انجام هیج کاری نداریم؛ لذا در ارتباط با برگزاری مطلوب نمایشگاه مهر به مناسبت بازگشایی مدارس دستورات لازم صادر و اقدامات با سرعت انجام گیرد.

حسین مدرس خیابانی در این رابطه افزود: بر اساس تصمیمات و پیش بینی های قبلی، تولیدکنندگانی که کاغذ دولتی دریافت کرده اند تعدادی از دفترچه های تولیدی را در اختیار نمایشگاه های مهر قرار می دهند.

او تاکید کرد: برای برگزاری چنین نمایشگاه هایی از آنجا که اصناف سابقه طولانی در این کار دارد باید مکان هایی با ساختار مناسب از قبل تعبیه و تدارک دیده شود.

مدرس خیابانی همچنین با استقبال از طرح ایجاد پایگاه های اتاق اصناف در مناطق ۲۲ گانه شهرداری گفت: نقش این پایگاه ها، ایجاد حس کنترل و نظارت و متعاقب آن احساس امنیت است؛ اینکه مردم حضور متولیان بازار را لمس می کنند و نشان می دهد که مدیریت بازار متولی دارد. این پایگاه ها فی نفسه امری بسیار مطلوب و مثبت است و امیدوارم کارکردهای مطلوبی، هم برای اصناف و هم برای مردم داشته باشد؛ ضمن اینکه کار باید فقط با توان، علم و مدیریت خود اصناف انجام گیرد.

وی تصریح کرد: برای مدیریت، تنظیم و انسجام بازار و اصناف هر کاری از دستمان برمی آید، انجام می دهیم؛ ضمن اینکه اصناف نیز باید به صورت مستمر پیگیر امور خود باشند. اصناف چلچراغ شهر است پس اگر بازار رونق داشته باشد شهر هم رونق گرفته و زنده خواهد ماند که یکی از کارهایی که می توان برای دستیابی به این مهم انجام داد این است که کار بازار و تجارت باید در دست صاحبش یعنی اصناف و تجار قرار گیرد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: ما می خواهیم بخش خصوصی شکل و جایگاه واقعی خود را پیدا کند و خروج دولت از تصدی گری با سرعت انجام گیرد. متاسفانه در حال حاضر بخش خصوصی در جایگاه واقعی خود نیست و ما در حال حاضر در نظر داریم بخش خصوصی را وارد میدان کنیم.

قائم مقام بازرگانی وزارت صمت افزود: باید برای رسیدن به این هدف مهم به دنبال کارهایی از جمله تشکیل میز صنوف تولیدی در سازمان توسعه تجارت و سهامداری اتاق های اصناف کشور در شرکت سهامی نمایشگاه ها و عضویت روسای اتاق های اصناف در ترکیب هئیت مدیره شهرک های صنعتی باشیم.

او افزود: در صنعت سرمایه گذاری کردیم اما به ازای آن در زیرساخت تجارت هیچ کاری صورت نگرفته و عملیات لجستیکی انجام ندادیم؛ ضمن اینکه ساختارهای موجود را نیز از دست دادیم در حالیکه باید صنعت و تجارت در کنار و به موازات هم حرکت کنند و همدیگر را هم پوشانی کنند.

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه رونق تولید در گرو ارتقای جایگاه تجارت است افزود: همه باید تلاش کنیم این رویه برای رشد و توسعه اقتصادی کشور به چرخه صحیح خود برگردد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اتاق اصناف ،تاریخ انتشار: 11شهریور1398،کدخبر: 20408،www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین