پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیل امسال، ۳۵ هزار میلیارد تومان به تأسیسات زیربنایی، بخش کشاورزی و ابنیه کشور آسیب وارد کرد.

شعارسال :رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیل امسال، ۳۵ هزار میلیارد تومان به تأسیسات زیربنایی، بخش کشاورزی و ابنیه کشور آسیب وارد کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در نخستین همایش ملی مدیریت بحران کشور که به میزبانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، سال بسیار پر زحمت و پرکاری را در پیش رو داشتیم و مدیران و مسؤولان پرتلاش بودند به گونه ای که با کمک تمام مدیران استان‌ها توانستیم میزان مشکلات و خسارت‌های سیل را کاهش دهیم.

وی افزود: قانون مدیریت بحران کشور بعد از۵۰ ماه در مجلس تصویب و به قانون تبدیل شد و ما از همان ابتدا اجرایی کردن قانون را شروع کردیم و برای اجرای آن مهیا شدیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: قانون دائمی‌مدیریت بحران دارای ظرفیت‌های خوبی است که از این ظرفیت‌ها می‌توان در راستای کاهش خسارت‌ها اقدام کرد و کمتر شاهد خسارت‌های این بخش باشیمو

وی عنوان کرد: در قانون دائمی‌ مدیریت بحران کشور، استفاده از امکانات بخش خصوصی، برخورد با متخلفان و مدیران ضعیف و تأمین امکانات لازم دیده شده و این قانون می‌تواند بسیاری از نیازهای ما را تأمین کند.

نجار، جایگاه مدیریت بحران را بسیار مهم دانست و گفت: در سال جاری زمانی که کشور درگیر بحران سیل شد اهمیت حضور و توان مدیران ارزیابی شد.

وی ادامه داد: مدیریت بحران تنها بر عهده سازمان بحران نیست بلکه شامل کف جامعه تا سطح است و مردم در مدیریت بحران اساس کار محسوب می‌شوند و باید در نظر داشت که از ساخت یک خانه ایمن گرفته تا اقدامات پیشگیرانه از جمله نوع ساخت منازل و ادارات، مهندسان ناظر و مصالح و کیفیت ساخت در پیشگیری و مدیریت بحران دخیل هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: در سر پل ذهاب برخی خانه‌ها هیچ آسیبی ندید و باید آن را بررسی کنیم و علت را جویا شویم و در این میان لازم است جایگاه فنی و حرفه‌ای در آموزش، تولید مصالح مرغوب، نظارت بر ساخت توسط نظام مهندسی، جایگاه شهرداری‌ها در دادن مجوز را مورد توجه و دقت قرار دهیم.

نجار آمار رودخانه‌های کشور را ۱۴۷ هزار کیلومتر اعلام و عنوان کرد: برای پیشگیری از وقوع حوادث طبیعی همچون بروز سیل توسط آنها نیازمند ساماندهی هستیم و باید مدیریت منطقی صورت بگیرد.

وی مطرح کرد: در سیل‌های اخیر و در کشکان پلدختر شاهد بازگشت ۵۰۰ ساله آب رودخانه بودیم و امروز تنها سازمان مدیریت بحران باید پاسخگو باشد و از آنجایی که برخی از رسانه‌ها دانش تخصصی کار را ندارند سوالاتی را بیان می‌کنند که مرتبط نیست و برای حل تمام مشکلات تنها از مدیریت بحران مطالبه می‌کنند و این کار به دور از انصاف است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیل سال جاری در کشور بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان به تأسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی و ابنیه کشور خسارت وارد کرده است.

نجار یادآور شد: برخی رسانه‌ها از حضور مدیر بحران در حوادث انتقاد می‌کنند و در پاسخ باید گفت که قرار نیست که رئیس سازمان مدیریت بحران شخصاً در صحنه حضور داشته باشد و نیازمند یک مدیریت توانمند و کارامد است تا بتوانیم حوادث را به درستی مدیریت کنیم و شاهد کاهش خسارت‌ها باشیم؛ در مواقع ضروری وظیفه خود می‌دانیم که در محل حادثه حضور داشته باشیم تا نظارت بیشتری صورت بگیرد.

وی با اشاره به آمار جان باختگان در سیل‌های اخیر گفت: آمار جان باختگان شامل ۷۶ نفر بوده که ۲۱ نفر از حادثه دیدگان مربوط به شهر شیراز و 6 نفر هم در گمیشان و مربوط به واژگونی قایق بود.

شعارسال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار 12 شهریور ،کد خبر : 13980612001181 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین