پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
سلاح‌ورزی گفت:در فرایند تدوین، نماینده اتاق در کمیسیون‌های مربوطه حضور داشت و نظرات بخش خصوصی را اعلام کرد اما ای کاش قبل از اینکه نسخه نهایی به صحن علنی برود به صورت عمومی منتشر می‌شد تا متخصصان و ذی‌نفعان بتوانند در آن خصوص اظهارنظر کنند.
شعار سال: حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص قانون تجارت و نحوه تصویب آن در صحن علنی مجلس گفت: قانون تجارت قبلی در زمان پهلوی اول نوشته شده بود و اصلا جوابگوی نیاز امروز نبود زیرا نسبت به آن زمان، مسائل جدید و ابهامات بسیاری اضافه شده است فلذا تدوین یک قانون تجارت مدون، جامع و هماهنگ با موضوعات روز به خصوص در بحث تجارت الکترونیک برای کشور لازم بود.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد ادامه داد: فرایند تصویب لایحه جدید بسیار طولانی بود. با توجه به اینکه این لایحه بسیار حجیم  و بیش از 1000 ماده دارد، باید به صورت کاملا فنی مورد بررسی قرار گیرد. برخی کارشناسان و حقوقدانان در خصوص این قانون نظر مثبتی دارند و بیان داشتند که نکات خوبی در آن ذکر شده و بر اساس مطالعات، بررسی‌های کارشناسی و مطابقت با یکسری منابع خارجی مواد آن مطرح شده است که اصلی‌ترین نقطه قوت آن همین موضوع است. این لایحه در واقع بومی سازی شده قوانین تجارت جهانی است.

وی در خصوص انتقادات مطرح شده به این لایحه گفت: یکسری از کارشناسان نیز بر این عقیده هستند که فرایند تصویب آن در صحن علنی شتاب‌زده و عجولانه است و باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد اما چون این لایحه بسیار قطور و حجیم بود مدت زیادی در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و بر همین اساس تصمیم گرفته شد که در صحن به صورت کلی رأی‌گیری شود.

وی در خصوص زمان اجرای آن گفت: با توجه به تغییرات اساسی و حجیم بودن این قانون، برای اینکه قضات در انشای احکام تجاری مشکلی نداشته باشند و به میزان لازم بر قانون تجارت مسلط باشند، تصمیم گرفته شد که با یک فرصت چندساله این قانون اجرایی شود که مطابق آخرین اطلاعی که من دارم، قبل از رفتن آن به صحن علنی مقرر شده بود که از سال 1400 اجرایی شود.

وی در خصوص نقش اتاق بازرگانی و تشکل‌های بخش خصوصی در تدوین این قانون گفت: در فرایند تدوین، نماینده اتاق در کمیسیون‌های مربوطه حضور داشت و نظرات بخش خصوصی را اعلام کرد اما ای کاش قبل از اینکه نسخه نهایی به صحن علنی برود به صورت عمومی منتشر می‌شد تا متخصصان و ذی‌نفعان بتوانند در آن خصوص اظهارنظر کنند.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری کار ایران  ، تاریخ انتشار 15    شهریور    98، کد خبر:   3972492 ،  www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
با توجه به تغییرات اساسی و حجیم بودن این قانون، برای اینکه قضات در انشای احکام تجاری مشکلی نداشته باشند و به میزان لازم بر قانون تجارت مسلط باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
قوانین باید برای مردم و به نفع مردم باشد نه به اسم مردم و نفع دولت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین