پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۲۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
با واردات زیاد و بدون حساب و کتاب و صرفاً جهت بهره مندی از ارز دولتی تولید کننده ، خواهد دید که واردات یک کالا در شرایط فعلی از بهای تمام شده ی یک محصول گاهاً کمتر می شود و در این شرایط به سمت واردات روی خواهد آورد

شعارسال: با واردات زیاد و بدون حساب و کتاب و صرفاً جهت بهره مندی از ارز دولتی تولید کننده ، خواهد دید که واردات یک کالا در شرایط فعلی از بهای تمام شده ی یک محصول گاهاً کمتر می شود و در این شرایط به سمت واردات روی خواهد آورد

 ساختار اقتصادی برای خودکفایی نیازمند ابزاری است که بتواند ضمن حمایت زمینه اعتلای آن را فراهم کند. رشد اقتصادی در کشور متغیر وابسته بخش تولید و اشتغال خواهد بود و بدون وجود این دو نمی توان از آینده ی روشن اقتصادی گفت زیرا با نبود چرخه ی تولید و نیروی کار نظام اقتصادی دچار وابستگی و بدهی خواهد شد که با خود رکود شدیدی را به همراه دارد. بنابراین صاحبان صنایع کوچک نیازمند چتر حمایتی هستند تا ضمن گسترش کسب و کار انگیزه ی لازم جهت سرمایه گذاری های بعدی را داشته باشند. واردات بی رویه ی برخی کالاها در کشور که ضعف عمده ی اقتصاد در سالهای گذشته بوده اگرچه معضلات فراوانی را به وجود اورده اما هنوز می توان با فراهم کردن بستر مناسب جهت ارائه محصولات به بازار داخلی از واردات بی رویه جلوگیری کرد. این مسئله با موضوع حمایت همبستگی مثبت دارد. زیرا با وجود واردات زیاد و بدون حساب و کتاب و صرفاً جهت بهره مندی از ارز دولتی تولید کننده ، خواهد دید که واردات یک کالا در شرایط فعلی از بهای تمام شده ی یک محصول گاهاً کمتر می شود و در این شرایط به سمت واردات روی خواهد آورد و خط تولید بسیاری از صنایع در شرایط فعلی از گردش باز خواهد ایستاد. وضع قوانین جدید در واردات و نیز ایجاد بستر حمایتی از تولید ، نظام اقتصادی را حتما متحول خواهد کرد.

بانک صادرات در سه ماهه ی سال 98 به بخش خصوصی 1.110.480.965.000.000 ربال تسهیلات اعطا کرده که این موضوع می تواند زمینه ساز رونق کسب و کار و نیز افزایش تولید در کشور باشد. ضمن اینکه در همین سه ماه 183.461 میلیارد ریال تسهیلات ارزی به بخش خصوصی پرداخت شده که بدون شک به شناسایی بازارهای هدف در خارج از کشور کمک شایانی خواهد کرد و می تواند در بحث صادرات بسیار سودمند باشد.

در همین مدت صادراتی ها موفق شدند که میزان بدهی های خود را 10 درصد کاهش دهند و در اوضاع و احوال بد اقتصادی نزدیک به 7 هزار میلیارد ریال از مطالبات مشکوک الوصول خود کم کنند.

ضمن اینکه با درایت مدیریت سرمایه بانک صادرات سهم خود را از درآمدهای مشاع 999 درصد نسبت به سه ماهه 97 افزایش داد و توانست در بخش درآمدهای غیرمشاع نیز افزایش 74 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال 97 تجربه کند.

در شرایطی که برخی منتقدین در ماههای گذشته شدیدترین انتقادها را به بانک صادرات روا داشتند آمار و ارقام حکایت دیگری از اوضاع دارد و نشان می دهد که با تلاش جمعی در این بانک نه تنها که وضعیت در آن بسیار بهبود یافته بلکه با دستگیری از بخش خصوصی زمینه ظهور کسب و کارهای جدید و رونق تولید در کشور را فراهم کرده است.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری نبض خبر ، تاریخ انتشار: 17 شهریور 1398 ، کدخبر:46315www.nabzebaazaar.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین