پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۱۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
هدایت الله جمالی پور در همایش ملی آسیب شناسی طراحی، اجرا و نظارت در آموزش مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی که ظهر یکشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: در ۴۰ سال گذشته آنچه در حوزه آموزش لازم بود رخ نداد و آموزش را ابزار کنترل هیجانات جوانان کردیم لذا اثربخشی موثر آن از بین رفت.

شعارسال: استاندار قزوین گفت: آموزش های تخصصی حین خدمت مدیران و کارمندان باید دنبال مهارت افزایی، ارتقاأ توانمندی و کارآمدی نیروها و افزایش بهره وری باشد و از مدرک گرایی خارج شود.

هدایت الله جمالی پور در همایش ملی آسیب شناسی طراحی، اجرا و نظارت در آموزش مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی که ظهر یکشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: در ۴۰ سال گذشته آنچه در حوزه آموزش لازم بود رخ نداد و آموزش را ابزار کنترل هیجانات جوانان کردیم لذا اثربخشی موثر آن از بین رفت.

وی اضافه کرد: فلسه اصلی آموزش را که ایجاد تعهد بود هم از سوی اساتید فراموش شد و هم ازسوی دانشجویان و از آنجا که آموزش های ما تربیتی نبود نتوانست در آموزنده ها تعهد مناسبی ایجاد کند و افراد خوب ترببت نشدند و تاثیرگداری کاهش یافت و امروز در ادارات مشکل بهره وری داریم.

استاندار قزوین تصریح کرد: در نوع اموزش های قبل، حین و بعد از خدمت هم مشکلات جدی داریم به طوری که بسیاری از آموزش های بدو خدمت ما هیچ ربطی به شغل مورد نظر نداشته و هنگامی که وارد دستگاه اجرایی می شویم هم آموزش درست نمی بینیم و درست هدایت نمی شویم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در این میان آموزش های حین خدمت هم موثر نبوده و زنجیره آموزشی ما اشتباه است لذا کارآمد نیستیم و بهره وری پایبن است که باید اصلاح را از خود آغاز کنیم.

جمالی پور یادآورشد: در مقطعی که آموزش مدیریت دولتی وارد کار مدرک گرایی شد به نوعی آموزش های ضمن خدمت از بین رفت و در این شرایط نیروهای انسانی وارد شده در ادارات رها شدتد و خسارات زیادی به بدنه دستگاهها وارد شد.

وی اظهارداشت: باید در مدل جدید یک بازنگری داشته باشیم و مانند جهان کنونی که دنبال حذف مدرک است و مهارت را جدی گرفته ما نیز دنبال تعهد و مهارت نیروها باشیم.

استاندار قزو ین اظهارداشت: در شرایط کنونی علم ما منتج به مهارت نمی شود و چون حافظه سطحی فقط برای شب امتحان است لذا دانش ما برای هدایت و اثرگداری نیست و به هدف نمی رسیم.

وی گفت: تجربه دنیا نشان می دهد باید دنبال مهارت باشیم چون آگاهی اجتماعی ما ضعیف است لذا لازم است دنبال مدل جدیدی برای آموزش کارکنان باشیم و همیشه آماده آموزش و یادگیرنده باشیم و برای اصلاح روشها همت کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: توصیه می کنم آموزش را جدی بگیرید و در دوره های تخصصی دنبال دادن مدرک و گواهی پایان و یا شرکت در دوره ها نباشیم بلکه مهارت افزایی را دنبال کنیم تا آموزش های ما به خلق ثروت منجر شود و در این میان بهتر است اموزشها سطح بندی شده و بر اساس نیازها باشد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر،تاریخ انتشار: 24 شهریور1398،کدخبر:4718996 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
اگر اموزش به جای درس های تئوری عملی بشه نتیجه بهتری داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین