پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۲۳۶۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۳
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: اربعین برای ما و عراقی ها پر اهمیت و دارای ارزش های مشترک است، بیشتر دغدغه ما نیز تقویت روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور است.

شعارسال: سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگرازی برنا، در خصوص اقدامات اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: راهپیمایی اربعین، ستادی برای خود دارد. البته همه وزارتخانه ها و ارگان ها دست به دست یکدیگر داده و مشغول سازماندهی هرچه بهتر این مراسم هستند. ما نیز در کمیته حمل و نقل این ستاد حضور داریم و تا جایی که بتوانیم کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اربعین برای ما و عراقی ها پر اهمیت و دارای ارزش های مشترک است، بیشتر دغدغه ما نیز تقویت روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور است. برای ما این مسئله وجود دارد که نباید در اربعین بازار خود را ازدست بدهیم.

حسینی تاکید کرد: اربعین می‌تواند موقعیت مناسبی را برای تبلیغ کالای ایرانی در عراق ایجاد کند. با توجه به اینکه از دوماه قبل مرز سومار توسط عراق بسته شده و امسال نیز مرز خسروی تبدیل به مرز مسافری شده است عملا ما همه معابر خروجی کالا به عراق را، در سرزمین اصلی خود با آنها از دست داده ایم.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: تنها از مرزهای کردستان عراق می‌توانیم کالا به این کشور وارد کنیم که بسیاری از تجار ایرانی حاضر نی‌ستند جنس خود را از این مرز ارسال کنند فلذا با نامه نگاری ها و پیگیری هایی که از سوی ما اتفاق افتاده، خواسته ایم که به صورت موقت مرز سومار با معبر چذابه و راه دریایی خرمشهر را باز کنیم تا بتوانیم به روند صادرات کالایی خود ادامه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بسته شدن مرزها آیا امکان از دست دادن بازار عراق وجود دارد؟ اذعان کرد: واقعیت این است که همه تجار عراق به نحوی درگیر اربعین می‌شوند و هر اقدامی که بخواهند انجام دهند از قبل تدارکات لازم را می‌بینند. همچنین اگر راه ها نیز بسته نباشند، شما نمی‌توانید تاجر عراقی را در این مدت پیدا کنید، چه برسد به اینکه بخواهد کار جدی تجاری انجام دهد.

حسینی در پایان مطرح کرد: تاجران عراقی به نوعی درگیر موکب داری هستند و این مسئله برایشان حیثیتی است. بنابراین به طور طبیعی که در سال های قبل نیز دیده ایم، روند کارهای تجاری باید قبل از اربعین افزایش پیدا بکند چرا که در اربعین اگر امکان صادرات نیز داشته باشیم، شلوغی راه ها باعث می‌شود تا امکان ترانزیت کالا از ما گرفته شود. فلذا ما باید تلاش کنیم که قبل از اربعین کالای خود را صادر و بعد از پایان راهپیمایی اربعین نیز بلافاصله کالای خود را به عراق صادر کنیم چرا که ممکن است، رقبا جای ما را بگیرند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 12مهر1398 ، کدخبر: 906146: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
نگاه اقتصادی به اربعین واقعا تاسف آوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین